A_B_C_D_E_F Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Er det mulig å koble 2 maskiner med 2 trådløse nettverks kort uten å bruke et trådløst access punkt ? Slik som at det er mulig å koble to PC-er med vanlig nettverkskort og en crossover kabel ! Skal koble to lokale nettverk sammen. *Kryss poster denne meldingen til "Alt om data" også Vennlig hilsen Jimmy Bergetun http://www.bergetun.com Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg tviler på det. Men kunskap om dette temaet har jeg ikke, men jeg tviler på det. Isåfall så må kortet stilles inn på en spess måte. Lenke til kommentar
EC Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Skaviseeee... I manualen til orinoco - kortet mitt står det: "You can use this option (peer to peer wireless workgroup, red. anm.) to set up a temporary or ad-hoc network in environments where no access points are available (for example in small office / home office (SOHO) environments). As long as the stations are in range of one another, this is the easiest an less expensive way to set up a wireless network," Tror nok det skal gå. Men er ikke en hub eller en switch bedre da? Trådløst gir deg ikke mer enn 10 MBit (rundt 5 - 6 i virkeligheten). Lenke til kommentar
joheno Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Funker som en drøm. Kjøpte compaq WL110 til laptopen og compaq WL200 (PCI) til den stasjonære for et par uker siden. Fordelen er at det blir mye billigere uten base. Hos lefdal får du WL110 til 1000,- og WL200 til 1700. Du må sette opp begge kortene som hadoc, det er bare å velge det i innstillingene. Har XP på laptopen som jeg bruker på skolen og hjemme, og da bytter XP automatisk mellom hadoc og infrastructur. Men siden du skal koble to lokale nettverk sammen så ville jeg kanskje tenkt på en annen løsning. Det vil jo bli et fin flaskehals hvis det yummy sier stemmer (5-6 MBit) [ Denne Melding var redigert av: joheno på 2002-02-07 00:41 ] Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Tusen takk for svarene .. Jeg trenger egentlig ikke mer enn 1 mbit mellom nettverkene fordi det kun skal brukes til å dele internett kobling mellom 2 hus (50 meter) Saken er det at min far kan få "bredbånd", men naboen som bor 50 meter unna kan ikke få. Så derfor tenkte han at han skulle være en god nabo og tilby han å dele bredbånds tilkoblingen hans med den uheldige naboen. 2 stk Zyxel ZyAir 100 PCI Slot for PC-Card koster jo ikke mer enn 1500 kr tilsammen så det er jo ikke så veldig dyrt .. Best regards Jimmy Bergetun http://www.bergetun.com Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 17:10, B|Real skrev:Jeg tviler på det.Men kunskap om dette temaet har jeg ikke, men jeg tviler på det. Isåfall så må kortet stilles inn på en spess måte. Så hvorfor svarer du? doh.. Fungerer fint det. Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Er det noen som kan anbefale meg 2 stk billige trådløse PCI/USB nettverkskort ? Hvor langt rekker dem ? Vil det fungere mellom 2 hus som står ca 75 meter fra hverandre (med 1 hus i mellom) Noen som har en link til en side som har testet flere slike kort ? Mange spørsmål her, men Hei hva er disse forumene til for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå