knutsen92 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har en Audi A3 06 som jeg har rett og slett ubrukelig radiosignaler i. Har en kompis som kjører 05 og får inn alle kanalene, men jeg får så vidt inn Radio Norge.. NRK MP3 f. eks er bare å glemme.. Får så vidt inn noen skurr.. Så er det noen jeg kan gjøre? Virker nesten som om "antennen" ikke er tilkoblet. Er jo ikke noen synlig antenne utenifra, så aner ikke hvor den ligger eller hva jeg kan gjøre for å få et brukendes signal. Ellers så kan jeg si at det er en kanonbil, så ikke nøl med å kjøp en! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 A3 har radioantenne i bakruten. A3 med med original navi har en liten "haifinne"-antenne på taket, men jeg vet ikke om den går også på radio, eller kun GPS. Dersom 05'en du sammenligner med heller ikke har takantenne, og har samme radio, bør mottak være omtrent likt. Det kan være at antennetråden i bakruten din er skadet (ser ut som en varmetråd). Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 På VW Vento 96 jeg hadde, var det også antenne i bakruten. Svært dårlig radiosignaler. Så ble det installert org VW antenneforsterker og signalene ble brukbar. Tror din bil har antenneforsterker fra den var ny. Sjekk sikringer og at forsterkeren får strøm. Støtter også sjekk av antenne i bakruten. Du kan sette inn en hvilken som helst bilantenne med sin antenneledning og plugg rett bak i bilstereoen din bare for å sjekke at det ikke er stereoen det er noe galt med. (Sjekk om du trenger kode på radio for å aktivere etter frakobling. Jeg er uten lyd i bilen pga manglende kode. Må til Møller og få hjelp ) Antenner selges på BT for under hundrelappen. Er vell utagbar radio på disse? (Har aldri eid en nyere bil enn 2000 mod og har selv en 98 A3 nå. Veldig god bil! ) Sjekk om det finnes en Haynes bok til bilen din. Virker som du er over 1/3 dels bilinteressert og da trenger du en sånn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå