Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Felles nettverk - pcen blir treg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
. . . eplekjekk. Klovn.
Takk i like måte ;)

Men helt serriøst altså: Mener du at noen skal kunne løse dette på magisk vis uten mer informasjon enn det du har oppgitt?

Men, kanske det nettop er en klovn du trenger :D

Jeg stiller gledelig til disposisjon, som du sikkert har merket.

Nei, du. Vi er nok mer eller mindre klovner alle sammen. Skriv mer utfyllende om situasjonen. Ta med nettverksutstyr, type pc, nettleverandør, etc. I tillegg så få med programvare som er installert (spesielt antivirus, firewall etc). Få med så mye som mulig. For all del også historikk.

Erfaring viser at det ofte er antivirus eller firewall som står bak.

Mitt forrige svar var ikke for å være morsom i grunnen. Jeg har selv hatt en del virus (og testmaskiner som har vært fulle av dritten mer eller mindre med vilje). Mange av disse skadeprogrammene legger beslag på båndbredde slik at opplevd hastighet virker lavere enn den faktisk er.

Lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om man får et svar som ikke er nøyaktig det man ønsker, så er det ikke grunn til å gire seg opp.

..............................

Når maskinen oppleves treg ved tilkobling av nettverk, så kan det være sirupstregt nett som er årsaken.

Hvis du går i dosvindu (CMD), så kan du sjekke responsen mot nettet.

tracert www.uio.no

ping www.uio.no

I tillegg kan du teste hastigheten: http://nettfart.no

Lenke til kommentar

du sier dette er et felles nett i et borettslag, vet du om hvor mange klienter som bruker dette nette? eventuelt om hvor mange hus stander som har dette nettet tilgjengelig?

får du nettet via kabel eller trådløst?

har du fysisk tilgang til router \ modem?

Antivirus installert?

brannmur \ firewall installert?

dette er et minimum av info vi trenger for og kunne hjelpe med og finne ut hva som kan vere feil.

-Knutazz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...