Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor gjør jeg slik?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år og jeg liker å jakte.

Jeg har en merkelig greie med at jeg somregel alltid finner meg mannfolk som bor et stykke unna og får ufattelig lyst på dem. Det er alltid bare èn i gangen. Saken er det at jeg liker at det er en utfordring, det at jeg ikke kan møte han med engang og at det er nærmest umulig å få han. Da mener ikke forhold, heller ikke sex. Men selve jakten, det at jeg får kontakt med han, at vi til slutt avtaler å møtes, og hele veien dit. Så er det første kvelden/natta med han, det at jeg ser han har lyst på meg, og at jeg er ny og spennende for han - akkurat som han er for meg. Det at jeg skal gi han tidenes natt, som jeg vet han blir å huske, hvor jeg gir han mange gleder. Jeg digger det. Når jeg møter han, måten han ser på meg - måten jeg vet han har lyst på meg. Det er så ufattelig herlig! Men det varer somregel bare en helg, for etter det så vil jeg ikke mer, da er det ikke spennende lengre.. Eller jeg kan holde på så lenge jeg ikke får følelser for han, eller til han begynner å stresse med forhold på meg. Da trekker jeg meg unna, og finner en ny en og gjør alt på nytt. Det er ikke selve sexen som er spennende, det alt fra jeg vet han liker meg frem til første gang vi ligger ilag.

Så er der en jeg skriver med nå, han svarer og er hyggelig - men det virker ikke som at han er spesielt intressert. Dette gjør meg gal, jeg mener virkelig ikke å høres selvdigger ut, men jeg vet at jeg ser bra ut - så han gjør dette bare mer pirrende for meg. Han er ganske umulig å nå frem til, og jeg vet ikke hvorfor. Han kjenner ingen jeg kjenner og omvendt. Dessuten skriver jeg for tiden bare hyggelig til han, har forsåvidt nevnt at jeg synes han er kjekk - men that's about it. Hm.

Uansett, det er som sagt bare èn igangen, og jeg klarer ikke gå for noen andre før jeg har fått han, eller velger å ikke gidde han mer. Begynner å vippe mot sistnevnte.

Det er heller ikke hvem som helst jeg velger, det er gutter som er veldig guttete - og som ikke tar hva som helst, for å si det sånn. For de som er enkle blir for kjedlige (jakten) - dere skjønner tegninga.

Tror muligens at grunnen til at jeg holder på sånn er fordi jeg ikke stoler på mannfolk overhodet. Ikke det at de skal være utro eller noe sånn, men jeg orker ikke følelser med dem. Alikavell så liker jeg jo mannfolk. Noen som vet hva som egentlig foregår? Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg holder på sånn.

Det er vell og merke ingen i fylket mitt som er intressante i og med at de ikke er noe nytt. De snakker likens som meg - derfor blir de litt kjedlige. Tar heller ikke 2 av samme fra samme plass, siden jeg har "been there done that" . Det har noe med at det er nytt og spennende. Helt uforpliktende, og at jeg vet han blir å huske meg.

Jeg vet det her høres helt sykt ut, men hva er det egentlig som foregår??

Postet av anonym: a2147a6ca1f3051d3b85db11fa12cf38

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, jeg vil jo ikke såre dem! Men det skjer ut til å skje av og til. Men det er absolutt ikke sånn at jeg "lurer" dem, eller player dem på noen måte - om man kan si det på den måten. For jeg sier aldri at jeg har følelser jeg ikke har! :)

- Trådstarter.

Lenke til kommentar

Hvorfor stoler du ikke på mannfolk? Du orker ikke følelser sier du. Det er rart. Fordi, følelser er ikke alltid lett å kontrollere. Du trekker deg unnå så snart du får følelser?

Kan du med handa på hjertet si at du har vært forelska noen gang?

Jeg var i kontakt med ei jente som fortalte meg om veldig identiske greier. Hun hadde hatt en pappa som forlot både henne og mammaen da hun var barn. Han forlot dem begge, men kutta ikke kontakten helt. Verken mammaen eller pappaen hennes hadde pratet med henne om dette i ettertid.

Denne jenta var veldig bestemt på at hun ikke hadde mulighet for å elske noen. Hun knyttet seg aldri. Jeg syntes litt synd på henne, og skjønte ikke helt at det var mulig.

Du må tenke. Hva kan være til grunn for dette med deg?

Lenke til kommentar

Kammizez: Vell, joda. Det gjør meg på en måte fornøyd, og det er ikke det at jeg ikke vil fortsette sånn. Lurer bare på om det er normalt eller om det er meg det er noe galt med? Gutter som ikke er så guttete som jeg sa, er ikke mer lett å få enn de som er guttete - til tider kan de her gutte-guttene være enklere siden de ikke tenker så veldig mye utenfor boksen. Det er bare at det er de guttene jeg tenner på, ikke sånne metrofile jente-gutter. Vil ha et ordentlig mannfolk, og som helst har en "mannfolk jobb". Så du misforsto meg litt der tror jeg. :)

Helpsomer: Sant at man ikke kan kontrollere følelser, men jeg kan trekke meg unna så snart jeg merker at jeg ønsker mer enn denne kosingen. Altså, når jeg begynner å ha store problemer med å dra fra han osv, da er det på tide å kutte det ut. Det kommer ganske enkelt av at jeg er redd for å bli såra at jeg trekker meg unna når ting begynner på den måten. Pappa har ikke vært annet enn god mot meg, og jeg har 2 brødre. Har ikke annet enn god kontakt med alle i familien, og foreldrene mine har vært forbildene mine i oppveksten. Selv om de er langt ifra sånn som jeg er på akkurat dette området. Så det har nok ikke noe med oppveksten min å gjøre ang. familie ihvertfall. Har forsåvidt heller ikke hatt noe problemer med andre igjennom oppveksten heller.

Så dette er nok noe med meg tror jeg? Grunnen aner jeg faktisk ikke... No clue. Derfor jeg håpte at kanskje noen her inne kunne være et slagt orakel som vet svaret på alt. Hehe neida, men det hjelper å få synspunkter fra sidelinjen.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig normalt? Alle har sine egne preferanser. Det er heller ikke noe galt med deg, da det ikke finnes noe fasitsvar på hva som er riktig. Jeg skjønner godt at du liker spenningen du får av å holde på slik. Om jeg skal tippe hva som er grunnen til at du holder på, er at du har et stort ego. Du finner disse mennene kun for å fylle opp ditt egoet ditt. Du vil gi dem nytelse for å få bekreftet hvor flink du er, og du tar de som er hard to get, for nok en gang å bevise at du er god nok til å få disse mennene. Rett meg om jeg tar feil.

Hva er et ordentlig mannfolk for deg? Og hva er en "mannejobb"?

Jeg misforsto på ingen måte, jeg stilte bare et spørsmål.

Lenke til kommentar

Det kan nok ligge litt i det med egoet. Får jo en slags "seiers-følelse" når jeg har klart det.

For meg er et ekte mannfolk en som liker øl, og at han da helst foretrekker dette fremfor rusbrus og rosa drinker. En som ikke er redd for å bli skitten på fingrene. En som ikke ser det som en über viktig ting å være brun (homsegrill), en som er tøffere enn meg (altså, at han skal beskytte meg om det kom en raner, og ikke omvendt). En som har flest guttevenner. En som klarer seg økonomisk bra. En som er moden. En som håndterer store motoriserte kjøretøy. Ikke sånan her som for eksempel paradise-gutta. Ikke de som absolutt skal ha så sykt mye oppmerksomhet heletiden. Og utseendemessig (ikke så veldig viktig) skal han helst være motsatt av meg. Jeg er blond med blå øyner.

En "mannfolk-jobb" kan være snekker, jeger, trailersjåfør, lagerarbeider, megler, elektriker, jobbe i bilforretning. Sålenge han er økonomisk stødig, pilot.

Er fullt klar over at det er mange kvinner som jobber innen de her yrkene. Men ikke sånn som barnehage, flyvert, lærer, biblotekar, vasking, alt innen å være på tv (liker ikke oppmerksomhetssyke gutter - ikke at alle på tv er det, men ja). Det var bare noen eksempler.

Lenke til kommentar

Mange av punktene der er ikke noe som knyttes spesielt til guttete gutter. Hva er egentlig mandig ved å håndtere motoriserte kjøretøy, og å drikke øl? Dette er bare stereotyper av mannemann, men ingen av disse egenskapene gjør ham til det.

Må også legge til at mange av yrkene du nevner ofte er okkupert av umodne og dumme menn, og kan ikke sammenlignes økonomisk med guttene med utdanning.

Lenke til kommentar

Sier ikke at han må være rik, bare økonomisk stødig. Altså klare seg selv. Og ja, det er mange dumme og umodne menn innen de yrkene, men en og annen er faktisk ikke det, og det er han jeg søker. Vell, nå ser jeg ikke etter en jeg skal leve med livet ut, så om han klarer å "lure meg" om at han er sånn den perioden jeg er intressert i han, så holder det vell. Det er jo derfor jeg tenner på han. Noen jenter faker orgasmer, så lenge gutten ikke vet det er faking, så er det opphissende ;) går litt under samme kategori.

Lenke til kommentar

Tenk på det sånn, det er mange "metrofile jente-gutter" innenfor de andre yrkene som bibliotekar og flyvert, men det finnes også gutte-gutter innenfor disse yrkene.

Du sier noe interessant der. Det hele er jo egentlig et spill, om han bare kan late som han er en person du ville vært interessert i. Et slags rollespill, som gjør det spennende for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...