Gå til innhold

Spørsmål vedrørende Sapphire R9700pro. Ultimate ed.

Anbefalte innlegg

Søkte i forumet, men fant ikke noen svar på spørsmålene mine.

Jeg tenker på å skaffe meg dette kortet (vil helst ha et meget stillegående/lydløst kort), men synes ca. 3400kr er litt mye.

Derfor lurer jeg på om det er sannsynlig at dette kortet vil falle i pris innen et par måneder? En hake er at jeg redd for at dette kortet vil gå ut av produksjon snart, slik at jeg blir nødt til å kjøpe det nå, noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo kjøpe deg et 9600 pro (hvis det er raskt nok for deg) og sette på en heatpipe tilsvarenede den på 9700 UE selvhttp://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80AHP

Den ribben passer forsåvidt på alle raske kort nå for tiden. Hvis han velger Radeon 9600 pro, som er et bra valg, så er det nok med den "lille" zalman heatpipen ZM50HP. Den er på tilbud til 150kr på microplex nå.

Lenke til kommentar

du gjør noe dumt om du kjøper det kortet til 3400 kr. Da legger du heller i en hundre lapp og kjøper et 9800pro i stedet. Connect3d 9800pro koster 3495kr hos psdata. Kortet er stillegående men hvis det er veldig viktig kan du kjøpe en heatpipen som er beskrevet i forrige post. Kortet koster da med heatpipe 355 kr mer. Det er definitivt verdt de ekstra pengene.

Lenke til kommentar
Du kan jo kjøpe deg et 9600 pro (hvis det er raskt nok for deg) og sette på en heatpipe tilsvarenede den på 9700 UE selvhttp://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80AHP

Den ribben passer forsåvidt på alle raske kort nå for tiden. Hvis han velger Radeon 9600 pro, som er et bra valg, så er det nok med den "lille" zalman heatpipen ZM50HP. Den er på tilbud til 150kr på microplex nå.

Hmmm, høres fornuftig ut, men dette virker vel også på 9700pro-kort (siden jeg kunne tenke meg noe litt kjappere enn ett 9600pro)?

Hvis det er tilfelle blir det faktisk nesten like dyrt å sette en heatpipe på et 9700pro-kort selv (3dkort+heatpipe+frakt), som å kjøpe UE. Og siden jeg helst vil få et ferdigmontert fremfor å montere det selv, blir den avgjørende faktoren igjen de to første spørsmålene:

Kommer 9700pro kortene til å falle i pris innen ett par måneder?

Vil disse kortene forsvinne fra markedet snart?

Lenke til kommentar
du gjør noe dumt om du kjøper det kortet til 3400 kr. Da legger du heller i en hundre lapp og kjøper et 9800pro i stedet. Connect3d 9800pro koster 3495kr hos psdata. Kortet er stillegående men hvis det er veldig viktig kan du kjøpe en heatpipen som er beskrevet i forrige post. Kortet koster da med heatpipe 355 kr mer. Det er definitivt verdt de ekstra pengene.

Som sagt så ønsker jeg ikke å bruke altfor mye penger på dette, derfor spørsmålene om redusert pris i nærmeste fremtid.

Men hvis jeg gjør dette, kan jeg forvente en veldig høy varmeutvikling/vil heatpipen være tilstrekkelig, eller blir dette omtrent det samme som på et 9700pro-kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...