AnonymDiskusjon Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg har noe jeg ser på som et problem for meg selv. Jeg har en spalte som går ut på at nesa er skjeiv, på den måten at et nesebor er større enn det andre. Det går ett arr fra nesa og ned til leppa og "humpene" på overleppa er forskjellig størrelse. Overleppa mi er også så og si flat, så fra siden stikker underleppa mi mer ut, og alt dette får meg til å føle meg veldig ukomfortabel. Dette er noe jeg er født med. Jeg er 15 år. Det er flere som blir født med dette. Uansett, når jeg er ute i offentligheten eller blant personer jeg ikke kjenner blir jeg blikka hele tiden. Folk kaster stygge blikk og ser på meg som om jeg var et monster. Det får meg også til å føle meg som et "misfoster". Jeg prøver å akseptere at det er slik jeg ser ut, men det er ikke enkelt. Hver gang jeg går et skritt forover når det gjelder selvtilliten får jeg et "slag i annsiktet" av mennesker som stirrer og da går jeg plutselig 2 skritt tilbake. Det er innmari tungt. Hver dag kan bli et lite helvette, for jeg føler meg ekstremt dårlig. Dette er et problem som har fått meg til å grine meg til søvn mange mange ganger. Når jeg ser mange som stirrer, blir jeg egentlig veldig såra, og jeg kjenner jeg får en klump i halsen. Selvtilliten gikk tydelig opp og jeg ble mye gladere for noen måneder siden, for jeg møtte drømmegutten. Han er helt normal og han ville ha meg, og jeg kan faktisk ikke tro det. Hans venner godtok meg med en gang og ingen har noen gang spurt eller stirra. Han ga meg masse selvtillit, men nå som jeg begynner å venne meg til tanken at jeg faktisk har en kjæreste jeg mener er verdens beste, holder det meg ikke oppe veldig lenge. Når jeg er med han ute i byen eller hvorsomhelst, og jeg kjenner at selvtilliten min ikke holder stort lenge når jeg ser alle blikkene. Jeg elsker han for at han ikke er redd for å vise at vi er sammen. Han er fantastisk og holder meg oppe. Men selvtilliten sliter, og jeg trenger hjelp. Har vurdert å gå til psykolog, for noen ganger føler jeg at jeg bare ikke orker mer. Noen forslag? -unnskyld langt innlegg.. Postet av anonym: 5f4b62bc852e40b984912a00c017371c Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg har noe jeg ser på som et problem for meg selv. Jeg har en spalte som går ut på at nesa er skjeiv, på den måten at et nesebor er større enn det andre. Det går ett arr fra nesa og ned til leppa og "humpene" på overleppa er forskjellig størrelse. Overleppa mi er også så og si flat, så fra siden stikker underleppa mi mer ut, og alt dette får meg til å føle meg veldig ukomfortabel. Dette er noe jeg er født med. Jeg er 15 år. Det er flere som blir født med dette. Uansett, når jeg er ute i offentligheten eller blant personer jeg ikke kjenner blir jeg blikka hele tiden. Folk kaster stygge blikk og ser på meg som om jeg var et monster. Det får meg også til å føle meg som et "misfoster". Jeg prøver å akseptere at det er slik jeg ser ut, men det er ikke enkelt. Hver gang jeg går et skritt forover når det gjelder selvtilliten får jeg et "slag i annsiktet" av mennesker som stirrer og da går jeg plutselig 2 skritt tilbake. Det er innmari tungt. Hver dag kan bli et lite helvette, for jeg føler meg ekstremt dårlig. Dette er et problem som har fått meg til å grine meg til søvn mange mange ganger. Når jeg ser mange som stirrer, blir jeg egentlig veldig såra, og jeg kjenner jeg får en klump i halsen. Selvtilliten gikk tydelig opp og jeg ble mye gladere for noen måneder siden, for jeg møtte drømmegutten. Han er helt normal og han ville ha meg, og jeg kan faktisk ikke tro det. Hans venner godtok meg med en gang og ingen har noen gang spurt eller stirra. Han ga meg masse selvtillit, men nå som jeg begynner å venne meg til tanken at jeg faktisk har en kjæreste jeg mener er verdens beste, holder det meg ikke oppe veldig lenge. Når jeg er med han ute i byen eller hvorsomhelst, og jeg kjenner at selvtilliten min ikke holder stort lenge når jeg ser alle blikkene. Jeg elsker han for at han ikke er redd for å vise at vi er sammen. Han er fantastisk og holder meg oppe. Men selvtilliten sliter, og jeg trenger hjelp. Har vurdert å gå til psykolog, for noen ganger føler jeg at jeg bare ikke orker mer. Noen forslag? -unnskyld langt innlegg.. Postet av anonym: 5f4b62bc852e40b984912a00c017371c Ikke bry deg. Livet handler om å finne en partner, en som gir sin full støtte til deg. Det har du funnet. Vær heller glad for å være med han, enn å bry deg om andre idioter på gaten. Folk er sånn, ikke nødvendigvis for å være slem, men fordi mennesker er nysjerrig. Det er ikke sikkert de mener noe vondt, men når vi ser noe vi ikke har sett før så tar vi gjerne noen ekstra sekund. Derimot de som mener noe vondt er idioter i seg sjøl, så at du skulle bry deg viser bare hvor mye du vil at folk skal like deg. Dette er generelt en positiv ting, men at den tar overhånd i livet ditt blir feil. Lev med kjæresten din, nyt all tid du har med han og ikke bry deg om andre. Om de skulle mene noe annet? So what. Hvis det plager deg alt for mye, så er det vel mulig å kontakte lege og se om de kan gjøre noe med det? Uansett så syntes jeg ikke du skulle bry deg, folk har mange kviser, bollekinn, ja alt mulig rart. Alle har noe, rett og slett. Men igjen, hvis du mener det ser helt forferdelig ut kan du gjerne se om en lege kan få gjort noe med det . Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Du må rett og slett gi faen i hva andre tenker om deg. Det er vel egentlig det som er selvtillit, og kunne være seg selv i alle situasjoner. Lenke til kommentar
Milano1 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Den spalten har en helt greie med oprrasjoner og full pakke. Ble opperert når jeg var nyfødt og hadde en operasjon for noen år siden. Det går ikke ann å "gjøre" noe mer med det enn å gjennomføre operasjonene, og det er ikke noe som retter på lepper eller nesa eller noe. Har tenkt tanken på plastisk kirurg, men det er jo veldig risikabelt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Den spalten har en helt greie med oprrasjoner og full pakke. Ble opperert når jeg var nyfødt og hadde en operasjon for noen år siden. Det går ikke ann å "gjøre" noe mer med det enn å gjennomføre operasjonene, og det er ikke noe som retter på lepper eller nesa eller noe. Har tenkt tanken på plastisk kirurg, men det er jo veldig risikabelt.. Ødelegger det deg virkelig så mye i hverdagen din? Om du vil se en som har hatt det ille , se her: Lenke til kommentar
Milano1 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg er fult klar over at mange har det verre enn meg! Men ja, det knekker meg mer enn du tror tror jeg. Jeg er en sånn person som elsker å ha det drit gøy,og vil ha spenning og action mye av tiden. men jeg så og si vil ikke gå ut pga det.. Jeg tenker på det ofte at det er flere som har det verre enn meg, men på en måte klarer jeg ikke å kunne forestille meg det siden jeg aldri selv har sett det.. Men jeg vet det, og prøver å si det til meg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg er fult klar over at mange har det verre enn meg! Men ja, det knekker meg mer enn du tror tror jeg. Jeg er en sånn person som elsker å ha det drit gøy,og vil ha spenning og action mye av tiden. men jeg så og si vil ikke gå ut pga det.. Jeg tenker på det ofte at det er flere som har det verre enn meg, men på en måte klarer jeg ikke å kunne forestille meg det siden jeg aldri selv har sett det.. Men jeg vet det, og prøver å si det til meg selv. Forstår deg helt fint. Du har to valg, enten prøve å gjøre noe med det = plastisk kirurgi, eller bare drite i hva andre syntes. Det valget kan ingen andre enn deg selv ta, derfor må du tenke grundig gjennom det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Takk Btw, ManU <3 Vet <3 Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Heisann Forslaget til Manu er egentlig hva jeg tenkte når jeg leste gjennom dette Vær deg selv, drit i hva folk synes om deg. Alle kan ikke like deg, og du kan ikke like alle. Jeg tror alle har komplekser for et eller annet, men det er viktig å ikke la disse kompleksene styre en. Jeg kjenner ikke ei jente som er fornøyd med absolutt alt. Min samboer har ting hun har hatt komplekser med gjennom tidene, og ting som har gitt henne et dårlig selvbilde. Selv er det ting hun synes er værre enn de er. Jeg elsker henne uansett hvordan hun ser ut / kommer til å se ut. Ikke vær redd for å miste kjæresten. Dvs, ikke vær så redd for å miste han at han drar. Han har blitt sammen med deg for den du er, så vær deg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå