Gå til innhold

www.php.no - Kritikk!

Anbefalte innlegg

Surfa nett innom php.no for å se, men det er noe av det mest motbydelige jeg har sett på lenge! Er det noe harry-firma som har kjøpt domenet bare for å ha ?

Hva med å laste ned PHP Manual og skrive denne om på norsk og laste den opp på siden med muligheter for å legge til notater og drive litt seriøst?

Jeg synes det er misbruk av merkenavn og er misvisende og dårlig informatikk på sidene! :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg kan vel ikke helt si meg ening med deg der. Riktignok har siden vært slik en stund nå men....

Det de gjør er jo en smart ting, de legger ikke ut en side som ser ferdig og klar ut, men de bygger den opp med en del amterial før de legger den ut til alle.

Dessuten har jeg personlig troen mer på eksempler enn en norsk manual til å starte med.

Så kan de heller begynne på det prosjektet hvis de får noe respons på arbeidet og siden sin.

Det er jo et vannvittig arbeid å skrive den om.

Dessuten vil jeg som er i startgropen med php ha mer nytte av eksempler enn en forklaring av en funksjon. Jeg får da sett hvordan det funker i praksis og har muligheten til å sette sammen de forskjellige eksemplene. Ikke minst jeg kan ta de fra hverandre og se hva som skjer.

(ta forbehold om skrive feil og feil ordbruk)

Lenke til kommentar

PHP.no er da ikke noe spam, det er bare en side som aldri ser ut til å bli ferdig. De har nylig arrangert en designkonkurranse, men ingen vinner har blitt kåret. Mange artikler er, som du ser, underveis. Blant annet har jeg skrevet en selv, som er sendt inn (Web Application Development with PHP 4.0).

Men som sagt er hensikten å lage en skikkelig PHP-side.

Lenke til kommentar

PHP Manual er nøkkelen til suksess, det er nettopp den du trenger for å forstå PHP.

Det er en tutorial fra PHP selv på:

http://no2.php.net/tut.php

PHP.NO er SPAM!

Hvorfor legger de ut designkonkurranse?? klarer de ikke fikse dette selv? så forresten siden var hostet av NTNU.

Det som trengs er et skjema for hurtigposting av koder og eksempler som på EvilWalrus.com , har laget til et enkel selv her som jeg ikke bruker.

<? 

if ($message) 

{ 

$message = ereg_replace( "rnrn",  "n", $message); 

$message =  "$message"; 

$fp = fopen (basename($PHP_SELF) .  ".code",  "a"); 

fwrite ($fp, highlight_string($message,1) . "<hr>"); 

fclose ($fp); 

} 

@readfile(basename(($PHP_SELF .  ".code"))); 

?> 

<FORM method="post"> 

<b>Din kode:</b><br><TEXTAREA name="message" rows=10 cols=50 wrap=virtual> 

</TEXTAREA><br> 

<INPUT name="submit" type="submit" value="Send"> 

</FORM> 

Men det letteste er å lagre det i en database med f.eks phpCodeCabinet:

http://phpcc.mtsdev.com/demo/snippet.php?sid=2

Jeg synes PHP.NO bør ta seg sammen! En norsk manual burde vel være mulig når den finnes på Svensk og Finsk?!

Lenke til kommentar

PHP.no har ingen forpliktelser ovenfor noen... Siden vil forhåpentligvis komme opp etter hvert, men det er jo opp til personene som eier domenenavnet.

Dessuten har ikke siden noe med spam å gjøre. De reklamerer jo ikke for noe, siden bare ligger der midlertidig og venter på å bli startet opp. Dersom du ønsker å hjelpe til kan du sikkert sende en mail.

Lenke til kommentar

Å oversette manualen til norsk tar MYE tid. Jeg ser ikke noe problem med å lese engelsk, men de osm gjør det bør kanskje prøve den svenske manualen?

php.no virker som et supert prosjekt, når de får opp siden.

Såklart kunne de laget designet selv, men hvis noen andre vil gjøre det for de, vil vel designet muligens bli bedre, fordi de selv driver med andre ting (fulltids programmeringsjobb?).

Siden er hostet på NTNU. Ja?

Lenke til kommentar
Såklart kunne de laget designet selv, men hvis noen andre vil gjøre det for de, vil vel designet muligens bli bedre, fordi de selv driver med andre ting (fulltids programmeringsjobb?).

Det tar ikke 365+ dager å lage et webdesign !

Siden er hostet på NTNU. Ja?

mmf...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...