Gå til innhold

[Løst] Dustinhome ekstremt treg på retur


Anbefalte innlegg

Med en uke så mener ihvertfal jeg at de bør sende en ny enhet innen en uke fra de mottar pakken.

Går det over 2uker fra de har motatt den defekte enheten til de har sendt/bestilt en erstatning mener jeg det starter ta vel lenge.

 

 

Akkurat det jeg mener også. Om posten bruker lang tid fra de sender den, er det ikke deres feil, men alt som skjer før det er deres feil.

 

At dustin har rutiner som gjør at de må sende det til sverige er deres feil. For å følge Marekattens oppsett, kunne de gjort som dette:

Frakt fra meg til verksted: 2-4 dager (hvis det er i Norge)

Minimum behandlingstid verksted: 1 dag

Frakt fra verksted til meg: 2-4 dager

 

 

Sendes det inn på Mandag kan det da være mulig å få det tilbake på Fredag. Det ville vært ekstremt bra og er selvfølgelig mer enn jeg krever, men at de skal få det tilbake i løpet av uken bør ikke være noe problem. Har hatt god erfaring med komplett på retur tidligere (Alltid under 2 uker).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg bestiller fra dustin eller komplett så tar det akkurat like mange dagene med postgang, så skulle tro det var samme motsatt vei også.

Dustin kjører jo alt rett til postens godssentral i oslo hver morgen, vil se på det som ganske naturlig at de også henter på samme måte (returadressen er trossalt postens godssenter med kontainernummer).

Så at de er i sverige burde ikke utgjøre noe forskjell egentlig.

 

Tar aldri mer enn 3 arbeidsdager fra jeg ringer til hp og melder en defekt del til den er fremme hos oss, og da sendes det fra nederland.

Jeg kan ringe mandagen 15:00 og ha delen onsdag 11:00, da burde ikke en pakke til oslo ta lenger tid :p

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Men Dustin har ikke noe verksted her. Varen blir mottatt i Oslo, for så bli "behandlet", som nevnt før, før den blir sendt videre til Sverige som internpost. Hvor det da blir mottatt, behandlet og evt sendt videre. Og så vidt jeg vet har ikke Dustin egen "testlab" for å sjekke retur, så da blir det sendt videre. Noe mailen fra de hentyder.

 

Og som du sier, du ringer HP og ber om ting, da får du det direkte fra dem, har trolig avtaler på dette fra før vedrørende service\retur.

 

 

 

Men skal la dette ligge, syns det var vel negativt av trådstarter..

Lenke til kommentar

Returlappen du får fra dustin har adresse rett til en kontainer på postens godssentral, ikke en dustin adresse i norge.

Så antar når de har pnl som kjører pakkene fra dustin i sverige rett til postens godssentral at pnl da også tar med returpakkene på tilbakeveien.

Burde ikke være noen behandlingstid i oslo bortsett fra at den ligger de timene fra posten sorterer til hentet.

 

Om de tester internt vet ikke jeg, men de sender det vel ikke verden rundt for testing heller.

Lenke til kommentar

Grunnen for at de har en Oslo/norges-adresse, er jo for at det ikke skal koste ekstra for kundene, om de f.eks angrer kjøpet innen 14 dager.

Når man får ferdig frankert klister å klistre på pakken, så er det mer lønnsomt for Dustin å la den gå direkte til Sverige, siden det er dem som må betale for frakten uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...