Gå til innhold

[Løst] Dustinhome ekstremt treg på retur

Anbefalte innlegg

Hei, var i utgangspunktet veldig fornøyd med Dustinhome etter å ha bestilt pc-deler der. Gikk kjapt og var veldig greit. Så slutta skjermkortet å fungere og jeg skulle sende det inn til reprasjon. Starta med at jeg fikk forhåndsbetalt frakt i posten, veldig bra, bedre enn komplett. Men etter å ha sendt det inn 22. Juli har jeg fortsatt ikke mottatt noe. Har sendt de noen mail underveis der de bare har svart at det er på vei til verkstedet og er inne til reprasjon, men det har nå tatt over en måned og jeg har fortsatt ikke fått tilbake skjermkortet. Noe jeg syns er ekstremt dårlig, andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hei, var i utgangspunktet veldig fornøyd med Dustinhome etter å ha bestilt pc-deler der. Gikk kjapt og var veldig greit. Så slutta skjermkortet å fungere og jeg skulle sende det inn til reprasjon. Starta med at jeg fikk forhåndsbetalt frakt i posten, veldig bra, bedre enn komplett. Men etter å ha sendt det inn 22. Juli har jeg fortsatt ikke mottatt noe. Har sendt de noen mail underveis der de bare har svart at det er på vei til verkstedet og er inne til reprasjon, men det har nå tatt over en måned og jeg har fortsatt ikke fått tilbake skjermkortet. Noe jeg syns er ekstremt dårlig, andre som har opplevd lignende?

De er trege av en spesiell grunn, det meste foregår i Sverige.

Lenke til kommentar

Returen dems funker noe sånn som;

Du leverer på posten -> de får den i Oslo. Så sender de den på nytt til sverige som "internpost" eller noe. Fra hva som skjedde når jeg sendte noe tilbake tok 4dager ca før de fikk det i Sverige. Så litt ekstra ventetid er det nok.

Selv har jeg ventet opp mot 2mnd på norskbaserte butikker så det spiller nok liten rolle egentlig.

Lenke til kommentar

Jag har tyvärr en del dåliga erfarenheter av den norska versionen av dustinhome.

De är helt tragiska på support, i alla fall mail. För mig har det tagit 2 månader att ens få svar och då är ursäkten att de varit någon som varik sjuk och att det varit semestertider. Svaret jag fick efter 2 månader var att, "det kan producenten hjälpa dig med, här är linken".

Detta skulle nog aldrig ha skett i sverige då jag har erfarenhet av den svenska delen innan jag flyttade hit. Har familjemedlemmar som handlar för massa pengar varje år på bedriftskonto och privatkonto i sverige, och där går saker på räls. De svarar i tillägg på supportmail inom konkurranskraftig tid.

Jag kommer desvärre aldrig handla i från Dustinhome igen.

Lenke til kommentar

Det er jo normalt at "nye" butikker har ekstra god service. Det er en god start å ha statusen "kjempegod service" fra starten av.

De har da også ofte gode salg pga startkampanjer. Men etter hvert så blir det normale dager som gjelder. Derfor velger enkelte butikker da å prøve å spare litt mer på pengene.

Om jeg ikke husker feil så hadde også andre norske nettbutikker suveren service første tiden.

Men jeg vet ikke om hvorfor noen av dere har fått dårligere service. Det kan jo f.eks være pga sykdom eller andre ting og.

Det vanskelige i dag er å overraske kundene med god service, siden fleste kunder i dag "krever" god service.

Lenke til kommentar

Det er ikke unormalt at en reparasjon tar ca en måned. Så må man ta legge til frakttiden fra deg til selger, fra selger til verksted og hele veien tilbake igjen.

Men i følge Forbrukerrådet så er maks 5-6 uker å regne innenfor "rimelig tid" for avhjelp (reparasjon eller omlevering).

Send de et skriftlig krav (på e-post) om at avhjelp skal være ytt innen to uker. Informer om at hvis ikke det oppfylles, så krever du heving av kjøpet.

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at de har veldig god service. De har alltid vært veldig raske til å svare på mail.

Skrev mail til de i går om at jeg var misfornøyd med at det tok så lang tid og fikk i dag svar at:

"Vi venter fortsatt på leverandøren.Men nå har det gått veldig lang tid så jeg sender deg et nytt skjermkort idag.

Beklager at det har tatt så lang tid."

Så reddet litt av det dårlige inntrykket jeg satt igjen med etter den lange tiden.

Lenke til kommentar

Skrev mail til de i går om at jeg var misfornøyd med at det tok så lang tid og fikk i dag svar at:

"Vi venter fortsatt på leverandøren.Men nå har det gått veldig lang tid så jeg sender deg et nytt skjermkort idag.

Så reddet litt av det dårlige inntrykket jeg satt igjen med etter den lange tiden.

Veldig bra løst av Dustinhome :)

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at de har veldig god service. De har alltid vært veldig raske til å svare på mail.

Litt?

Huff..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Avhenger stort på hvor det blir sendt for å sjekkes. Som nevnt før her så lenge det er i sverige tar det fort 3-4 dager fra du sender fra deg til det faktisk er fremme i sverige. så må det videre. Og jeg har hatt ting på repp i nesten 2mnd før jeg fikk svar, og det var via netshop.

Ikke akkurat dustin sin feil det tar tid, og de har jo gjort mer enn de trenger med å sende nytt kort når det tok så lang tid som det gjorde her.

Derfor jeg stusser på "litt"..

Lenke til kommentar

Og hva forventer du? At du skulle fått den tilbake på en uke?

Jeg forventer ihvertfall å få den tilbake innen to uker, men bør helst være innenfor en uke ja. Er tross alt snakk om noe som gjør den nyinnkjøpte pc'n din ubrukelig i tiden de bruker. Da er en måned lenge. Jeg har heldigvis mer enn en pc, men for de som ikke har det, kan en måned uten pc være et stort problem.

Avhenger stort på hvor det blir sendt for å sjekkes. Som nevnt før her så lenge det er i sverige tar det fort 3-4 dager fra du sender fra deg til det faktisk er fremme i sverige. så må det videre. Og jeg har hatt ting på repp i nesten 2mnd før jeg fikk svar, og det var via netshop.

Ikke akkurat dustin sin feil det tar tid, og de har jo gjort mer enn de trenger med å sende nytt kort når det tok så lang tid som det gjorde her.

Derfor jeg stusser på "litt"..

Selvfølgelig er det dustin sin feil. De som er ansvarlig for å ha gode rutiner som sørger for at kunden skal være fornøyd med dem.

Lenke til kommentar

1uke ja, det var litt av noen krav. Ser det som utopisk etter visse erfaringer.

Personlig har jeg aldri har vært under 4uker på å få svar på varen om den kommer tilbake\får ny, for så normalt å regne enda en uke ekstra på selve leveransen igjen.

Med mindre det er DOA\recall fra leverandør. Da fikk jeg ny fra Dustin sendt samme dag jeg kontaktet dem, og bare sendte den gamle delen inn når det passet meg.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ihvertfall å få den tilbake innen to uker, men bør helst være innenfor en uke ja.

En uke er hva som kalles et "urimelig krav". Hvis enheten byttes rett i ny fra leverandøren, kan det gå hvis Posten overholder sine frister og du bør i nærheten av Dustin. Men ettersom forhandler har rett på avhjelpsforsøk, så har de altså rett til å sende inn til verkstedet for retting av feilen.

Det raskeste du kan forvente i et slikt tilfelle:

Frakttid fra deg til Dustin: 2-4 dager, avhengig av hvor du bor

Minimums behandlingstid Dustin: 1 dag

Frakt fra Dustin til verksted: 2-4 dager (hvis det er i Norge)

Minimum behandlingstid verksted: 1 dag

Frakt fra verksted til Dustin: 2-4 dager

Minimum behandlingstid Dustin: 1 dag

Frakt fra Dustin til deg: 2-4 dager

I tillegg to helger på til sammen 4 dager.

Sum: 15-23 dager. Avhengig av hvor du bor i landet. Raskere enn det er sjelden fysisk mulig, så lenge forhandleren holder på sin rett til avhjelpsforsøk.

Ettersom de har rett på en avhjelpstid på opptil fem uker (i følge uttalelser fra Forbrukerrådet), så kunne du ikke krevd mer enn du har fått. Jeg syntes ikke Dustin ga deg dårligere service enn du kunne forventet.

Lenke til kommentar

Med en uke så mener ihvertfal jeg at de bør sende en ny enhet innen en uke fra de mottar pakken.

Går det over 2uker fra de har motatt den defekte enheten til de har sendt/bestilt en erstatning mener jeg det starter ta vel lenge.

Evnt er jeg utålmodig og ringer den jeg vanligvis snakker med som firmakunde, så bruker ikke det gå så veldig mange timene før en ny del er bestilt.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...