trolleri Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg har problemer med å sende og motta MMS med min nye ARC. Jeg har mottatt innstillinger for internett og MMS fra operatøren (OneCall) og roaming er slått på. Det ser ut som problemet er størrelsen på bildene, at grensen er på ca 300kb? Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har nemlig klart å sende og motta en mms på 270kb, men neste på 360kb kan hverken sendes eller mottas. Dette er fryktelig irriterende og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Telefonen justerer bildet automatisk før sending, finnes det noen måte jeg kan gjøre dette manuelt? Hvor store MMS kan man egentlig sende? er det operatøravhengig? syns 300kb er lite, så jeg tipper det er en feil et sted?! Er det noen som har lignende erfaringer? Endret 28. august 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
teitur Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 I det minste "i gamledager" hadde både telenor og netcom 300 kb som begrensning på mns. Du får nesten kontakte OneCall og høre. Lenke til kommentar
trolleri Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Har kontaktet OneCall og fått bekreftet at det er grense på 300kb. Men når jeg tar bilde med min Arc og så skal sende dette videre, så komprimerer telefonen bildet automatisk ned i størrelse. Men det er så og si alltid ca 400-600kb! Kan dette endres på telefonen, eller betyr det at jeg ikke kan sende videre de fleste bildene jeg tar ? Hvor store bilder sender dere andre?? Endret 27. august 2011 av trolleri Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg kan bare si at Android, MMS og OneCall er ikke akkurat Match. Har testa OneCall på Desire, Neo og Galaxy og det er hipp som happ når de blir sendt og når de eventuelt kommer fram. Hvis de blir sendt og kommer fram. Og ofte står det at de ikke blir sendt å man prøver og prøver, mens mottakeren får 8-10 MMS fra deg. Nei MMS hos OneCall har aldri vært stabilt for min del. Ikke når OneCall ble etablert og ikke den dag i dag. Lenke til kommentar
trolleri Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Fryktelig irriterende! Men problemet mitt er kanskje i telefonen? For den klarer ikke å endre størrelsen på bildet til under 300kb! Lenke til kommentar
Huni Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Prøv å laste ned et nytt meldingsprogram, f.eks. Handcent sms eller Go sms. Mener du kan velge maks tillatte mms-størrelse i disse programmene... Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Mener du kan velge maks tillatte mms-størrelse i disse programmene... Det hjelper ikke å endre maks tillatte størrelse på telefonen hvis operatøren har satt en annen grense for sine kunder, eller i sitt nettverk. Lenke til kommentar
Huni Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Mener du kan velge maks tillatte mms-størrelse i disse programmene... Det hjelper ikke å endre maks tillatte størrelse på telefonen hvis operatøren har satt en annen grense for sine kunder, eller i sitt nettverk. Jo, poengen med å kunne sette grensa manuelt på telefonen er jo å sette den til det samme som operatøren tillater... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det kan bekreftes at Handcent kan settes opp for å takle begrensninger teite operatører har innført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå