3bein Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Som elev på høgskole har man krav på bortbostipend om man ikke bor under samme tak som sine foreldre. Onkelen min(bor 5 km unna mine foreldres hjem)tilbød meg å leie et rom hos han for 500 per mnd. Lånekassa krever at bare studieadressen din er en annen enn den til dine foreldre. så ved å signere kontrakt med onkel og levere den på skolen så vil jo alt være ved det lovlige? Jeg bor/sover hos onkel og er på besøk hjemme når jeg trenger et skikkelig måltid. Eller blir dette tatt som svindel? Endret 25. august 2011 av 3bein Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Så lenge du bor og betaler leie hos din onkel, så har du ditt på det rene. Lenke til kommentar
3bein Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Takk, var det jeg også trodde, men ble usikker med tanke på at det er onkel og leia bare var 500 kr per mnd. men kommer mye bedre ut av det sånn enn å betale 2000 i måneden her hjemme som jeg ble påtvunget siden fylte tjue. Greie foreldre! :nei2: Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 En venn av meg gjorde dette, på tredje året videregående. Men bodde hjemme, han fikk borteboerstipend. Så det burde gå. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 ...men kommer mye bedre ut av det sånn enn å betale 2000 i måneden her hjemme som jeg ble påtvunget siden fylte tjue. Greie foreldre! :nei2: Men du får vel mer enn bare et rom? Som klesvask, mat og to "tjenere" som passer på deg? Lenke til kommentar
3bein Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 ...men kommer mye bedre ut av det sånn enn å betale 2000 i måneden her hjemme som jeg ble påtvunget siden fylte tjue. Greie foreldre! :nei2: Men du får vel mer enn bare et rom? Som klesvask, mat og to "tjenere" som passer på deg? Sant det! En liten pris å betale egentlig. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) En venn av meg gjorde dette, på tredje året videregående. Men bodde hjemme, han fikk borteboerstipend. Så det burde gå. Det bør dog påpekes i den forbindelse at det din venn gjorde er straffbart. Endret 25. august 2011 av krikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå