Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

diffuse regler for bortebostipend. Leie hos Onkel?

3bein

Anbefalte innlegg

Som elev på høgskole har man krav på bortbostipend om man ikke bor under samme tak som sine foreldre. Onkelen min(bor 5 km unna mine foreldres hjem)tilbød meg å leie et rom hos han for 500 per mnd.

Lånekassa krever at bare studieadressen din er en annen enn den til dine foreldre. så ved å signere kontrakt med onkel og levere den på skolen så vil jo alt være ved det lovlige? Jeg bor/sover hos onkel og er på besøk hjemme når jeg trenger et skikkelig måltid.

Eller blir dette tatt som svindel?

Endret av 3bein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, var det jeg også trodde, men ble usikker med tanke på at det er onkel og leia bare var 500 kr per mnd.

men kommer mye bedre ut av det sånn enn å betale 2000 i måneden her hjemme som jeg ble påtvunget siden fylte tjue. Greie foreldre! :nei2:

Lenke til kommentar

...men kommer mye bedre ut av det sånn enn å betale 2000 i måneden her hjemme som jeg ble påtvunget siden fylte tjue. Greie foreldre! :nei2:

Men du får vel mer enn bare et rom? Som klesvask, mat og to "tjenere" som passer på deg?

Lenke til kommentar

...men kommer mye bedre ut av det sånn enn å betale 2000 i måneden her hjemme som jeg ble påtvunget siden fylte tjue. Greie foreldre! :nei2:

Men du får vel mer enn bare et rom? Som klesvask, mat og to "tjenere" som passer på deg?

Sant det! En liten pris å betale egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...