Gå til innhold

Hvor foreldet er Veien til førerkortet fra 2005?

Pallantir

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Veien til førerkortet på cd-rom av en som brukte den for noen år siden, siden junior skal til å ta lappen snart. Men denne er fra 2005, og når jeg installerer den og skal oppdatere den, virker det ikke. Domenet for oppdatering er overtatt av en domenehai, eller noe sånt. Er det så mye forskjell på reglene da og nå at det ikke går å ta teorien med denne, eller er det så lite at det ikke vil gjøre at man stryker?

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk Veien til førerkortet på cd-rom av en som brukte den for noen år siden, siden junior skal til å ta lappen snart. Men denne er fra 2005, og når jeg installerer den og skal oppdatere den, virker det ikke. Domenet for oppdatering er overtatt av en domenehai, eller noe sånt. Er det så mye forskjell på reglene da og nå at det ikke går å ta teorien med denne, eller er det så lite at det ikke vil gjøre at man stryker?

Det som i "gamle dagar" var "teorien", er i dag i to delar. Eit "trafikalt grunnkurs" som er obligatorisk, og kor læremateriellet vert - veldig spesifikt - tilvist av køyreskulen. Etterpå eit par friviljuge "teorikveldar", kor pensum er, trafikkreglar, fart og fartstilpasning, vikeplikt, oppmerkeing, skilt og vegplassering - alt dette både i trafikktette og meir trafikksvake område. Etterpå oppbygninga av bilen med fokus på tryggleik og miljø, reglar rundt køyretryggleik (alt frå skiljet mellom "forsvarlig stand" og "forskriftsmessig stand" via "biltrygdingsjuss" til regelverket for PKK (EU-kontrollar). Rygging, vending og parkering er og tema.

Kva gjeld dette siste: Det er korkje lærebok A eller B som er pensum. Rygging, vending og parkering skjer nett likt i 2011 som i 1971, då reglane om tre speglar på ein vanleg bil kom. Resten er reinspikka lovforståing, og då er det lovregelverket ein må inn. Her har vore litt endringar, mellom anna vart "skiltplakaten" (føresegna om skilt og oppmerking) endra ein del seint på hausten 2005 og reglane rundt bilkøyring og alkohol + reglane rundt PKK er endra litt etterpå. Det er likevel ingen grunn til å lesa noko lærebok i det heile på dette stoffet. Fokuset her skal vera LOVVERKET, som ein finn heilt gratis på www.lovdata.no (vegtrafikklova, søk kronologisk, lova er frå 1965) + dei sentrale føresegnene som er knytt til henne (klikk på "sentrale forskrifter" når du har funne lova). Boka skal vera hjelp til å fortolka dette lovverket. Så lenge ein fyrst har lese skikkeleg gjennom det OPPDATERTE regelverket bør den sida vera grei nok, då vert ein merksam på evt "feil" i boka.

Lenke til kommentar

Boka handler vel først og fremst om trafikkregler og sunn fornuft, og så vidt jeg vet har det ikke skjedd store forandringer på noen av områdene de siste seks årene. Tror den er fullt brukbar. Har selv en fra 1999 som jeg fint klarte å ta lappen med for noen uker siden. :)

Lenke til kommentar

Det traffikale grunnkurset har han fullført og bestått, men jeg tror nok selve lovene blir vel tungt stoff for en ungdom. :) Men hvis det går med en bok fra 1999, satser vi på at en fra 2005 også funker. :) Og så kjøper jeg ham noen uker på Nettlappen til slutt, så han kan kjøre gjennom greiene der.

Lenke til kommentar

Burde ikke være noe problem!

Brukte selv en eldre versjon når jeg tok teorien, ett par runder på internett er en god del til hjelp etter man har lest boka! Har ett par venner som bare har sverget til internettprøvene også og bestått.

Lenke til kommentar

Det er mykje som går, sjølve grunnreglane er i liten grad endra, men enkelte endringar har det vært.

Eit kjappt søke viser at det i 2008 kom endringer i bruk av kolletivfelt for mopeder og motorsykkler (berre tillat dersom dei kjøyrer på to hjul).

I 2009 kom det også endringer som gjer at minibusser ikkje kan benytte kollektivfelt med mindre dei er i yrkestransport eller har minst 7 passasjerer. Tidligare i år blei prikksystemet endra.

Det meste av dette er mindre detaljer som du sannsynligvis ikkje kjem så mykje borti, men med tanke på at teoriprøva som ein har i dag tollererer mykje mindre feil en før så er det dummt om ein har lært noke feil. Er dummt å stryke på eit spørsmål om bruk av kollektivtransport fordi ein har lest gammalt pensum.

Lenke til kommentar

Boka handler vel først og fremst om trafikkregler og sunn fornuft, og så vidt jeg vet har det ikke skjedd store forandringer på noen av områdene de siste seks årene.

Det var ein ganske grundig revisjon av "skiltplakaten" då i oktober 2005, vil no tru det må puttast inn i "store endringar". Men heilt samd, slett ikkje umogeleg å ta den delen av teorien som ligg utanfor trafikalt grunnkurs i Noreg i dag med ei lærebok frå årtusenskiftet. Faktisk ikkje med ei frå midt på 1970-talet, om ein berre er vaken. Det aller mest vesenlege, vegtrafikklova, vart nemleg skriven i 1965, og dette med å manøvrera køyretyet nyttar ein same teknikk for no som i 1975. I 1965 vart teknikken noko annleis, for då var ytterspegl på høgre sida ekstrautstyr..

Lenke til kommentar

... men jeg tror nok selve lovene blir vel tungt stoff for en ungdom. :)

Sjølve lovane ER tungt stoff, og ikkje berre for ein ungdom, men det er likevel DEI som er pensum. Kan du ikkje innhaldet i dei, ligg du heller dårleg om sensor spør deg "ja, kva seier no regelverket om fartstilpassing", eller "kva er hovudregelen i vegtrafikklova"? Noko sensor veldig godt kan spørja om. Ein får nok ikkje no fullt så intrikate spørsmål som me fekk på teoriprøva (sjølv tok eg henne i utlandet, men les og norsk pensum då eg kom attende til Noreg), til dømes "kva skal du alltid ha over køyretyet" (svaret var "fullt herredøme", ALT anna svar var å stryka!), men du skal FRAMLEIS kunna innhaldet i lovverket. Då er INKJE betre - og lettare - enn å lesa lovverket. Særs gjerne SAMAN med ei lærebok som kommenterer det. Men, poeng: Kravet om å kunna innhaldet i lovverket vert ikkje borte om "dette ikkje stod fullgodt i læreboka mi". Det vert nemleg føresett at du OG les lovar og føresegner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...