Joachim_F Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Lisensproblemer setter en stopper for Porsche-biler i Microsofts simulator. Les hele saken Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Liten trøst at me får RUF bilar, men dette er veldig synd. Er få bilar eg kosar meg så mykje med rundt Nordschleife som t.d 911 GT2 eller GT3 Lenke til kommentar
probin Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 skjønner ikke helt jeg.. trudde det var porsche i seg selv(eller andre bilfabrikkene) som bestemte jeg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Tror ikke savnet blir så stort for min del. Håper bare man fortsatt får kose seg i en blodtrimma ford sierra Endret 25. august 2011 av Complexity Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Er litt på trynet dette her syns jeg. Microsoft skulle latt andre få bruke Ferrari, og EA skulle latt andre få bruke Porsche. Evt. så skulle de bare kvittet seg med rettighetene på bil fabrikantene, ødelegger for spillerne. Dog største krisen er det jo ikke, er jo ikke snakk om mange biler, men teit er det uansett. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 skjønner ikke helt jeg.. trudde det var porsche i seg selv(eller andre bilfabrikkene) som bestemte jeg. Porsche har inngått en lisensavtale med EA, noe som gir EA enerett til å bruke Porschebiler i spill. For dette har Porsche fått masse penger. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 No blir det vel til at neste bilspel frå EA ikkje får Ferrari. Dog er eg usikker på om Microsoft framleis har avtala på plass med Ferrari. Lenke til kommentar
probin Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 ah.. skjønner. men hvorfor kunne ikke porsche ha gitt lisensavtale med alle forskjellige spillprodusentene da? da hadde jo dem tjent mer penger. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Nærmest en tragedie for min del, Porsche er merket over alle merker. Forza blir ikke det samme uten Porsche for meg. Ruf er selvsagt artig, men det blir jo ikke den samme bredden. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Neeeeei! Dette blir jo samme sjiten som Gran Turismo! :/ Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Fryktelig synd. Jeg er også fryktelig glad i Porka! Lenke til kommentar
karlif Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Oh well. Flaks det er 500 andre biler å velge blant da! Om du er fan av Turn 10 på facebook så får du hver dag se hvilke nye biler som kommer. Nytt denne uken er blant annet 2006 Hummer H1, og 2003 BMW E39 M5. Forza 4 blir helt rått.. 1 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Oh well. Flaks det er 500 andre biler å velge blant da! Om du er fan av Turn 10 på facebook så får du hver dag se hvilke nye biler som kommer. Nytt denne uken er blant annet 2006 Hummer H1, og 2003 BMW E39 M5. Forza 4 blir helt rått.. At det kommer en lastebil er en temmelig mager trøst når et av de viktigste bilmerkene i racingsammenheng mangler. Det er artig med godt og bredt utvalg, men jeg vil hevde at Porsche peker seg ut som et av de fem viktigste merkene å dekke i et slikt spill. Vi får bare håpe at lisensholdere tar til fornuften. At de skal trenere for hverandre er en situasjon alle taper på, men mest av alt kundene. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Selv om jeg syntes Porsche generelt sett er harry pappabiler er det helt klart synd at de ikke er med i spillet. Otimus Trasti: Det er vel allerede gjort med Shift 2. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) ok ok. nå til det viktige. er nissan skyline r33/34 og toyota supra med!? eventulet nissan silvia?(200 sx serien) Endret 25. august 2011 av supercz Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 ah.. skjønner. men hvorfor kunne ikke porsche ha gitt lisensavtale med alle forskjellige spillprodusentene da? da hadde jo dem tjent mer penger. Spørs om ikke EA sin lisensavtale er så godt betalt for enerett at Porche finner det bedre å ha bare EA enn at alle skal betale "litt". Man ser forøvrig det samme i andre sportsspill. EA sitter på eneretten til å bruke ekte spilleres fjes og navn i sine sportspill (som FIFA, NHL osv), og dermed "lider" produsenter av andre, overlegne spill som ikke får bruke ekte fjes i sine spill. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Det er ikke slik at Microsoft har kontroll over Ferrari sin lisens. Denne er det kun Ferrari som eier, og de kan lisensiere ut dette til hvemsomhelst om det behager dem. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Men i dette tilfellet har Ferrari, så vel som Porsche, inngått en ekslusiv avtale, og da må selvsagt de også holde seg til den. Så lenge denne avtalen gjelder har Microsoft rettighetene. Endret 26. august 2011 av Atald Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Betyr dette at vi ikke får Ferrari i Gran Turismo 6? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå