Gå til innhold

Corsair H100 vs Antec 620

MacNeil

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har fåreløpig Antec 620 H20 i mitt system, som har fungert veldig bra så langt, men ble veldig frista av tanken på å ha H100 installert. Sprøsmålet er om det utgjør noen spesiell forskjell :hmm: Ligger på 28-30 idle, og 60 under heavy gaming.

En annen ting jeg lurte på var om jeg kan alternativt skru på to CM SickleFlow's i stedet for standard viftene på radiatoren. :wee:

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60 med vannkjøling? Heh, og jeg som synes 41grader under load var mye, jeg har dog en 965 BE fra AMD og en Coolit Vantage :)

Såpass? Det var vel igrunn den kjøleren jeg skulle kjøpe til å begynne med, men jeg fikk litt jalla feeling av den. Vet ikke hvorfor, det er sikkert en bra kjøler ;)

Får vel ta med i betraktningen at jeg har klokka CPU-en til 4,7GHz. Forresten, hvor mange vifter har du skrudd på radiatoren?

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

60 med vannkjøling? Heh, og jeg som synes 41grader under load var mye, jeg har dog en 965 BE fra AMD og en Coolit Vantage :)

Såpass? Det var vel igrunn den kjøleren jeg skulle kjøpe til å begynne med, men jeg fikk litt jalla feeling av den. Vet ikke hvorfor, det er sikkert en bra kjøler ;)

Får vel ta med i betraktningen at jeg har klokka CPU-en til 4,7GHz. Forresten, hvor mange vifter har du skrudd på radiatoren?

Har 2. Den fæle medfølgende vifta (som må være med pga noe trådløs kommunikasjon mellom kjøler og vifte) og en silverstone airpenetrator. Tempen på 41c er ved 3,4 ghz, nå som jeg har 3,7 ligger den på rundt 50 under full load og 35 ved vanlig bruk

Lenke til kommentar

Har Corsair h100, en i7 2600k på P67 Sabertooth OC til 4.4Ghz i et Corsair 700D

25c idle, som er ca romtemp

Kjører den på prime95 8 workers med small FFTs, da går den ikke over 49c.

Men jeg har byttet ut viftene til H100 med GentleTyphoon 1850rpm vifter 2x, har ikke testet standard viftene.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Har 2. Den fæle medfølgende vifta (som må være med pga noe trådløs kommunikasjon mellom kjøler og vifte) og en silverstone airpenetrator. Tempen på 41c er ved 3,4 ghz, nå som jeg har 3,7 ligger den på rundt 50 under full load og 35 ved vanlig bruk

AirPenetrator ey? Valgte sickleflow pga. høyere CFM, selv om jeg ikke vet hva det egentlig har å si :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...