Trrn13P Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hei. Formaterte hdd'en og installerte windows på nytt her om dagen. Da får jeg det problemet at windows skrur seg på men etter at jeg skrur det av for første gang og skrur på igjend blir bare skjermen svart. Pcen står fortsatt på men skjermen får ikke signal. Jeg prøvde å installere windows på nytt enda en gang og det samme skjedde. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Hva skal jeg gjøre? Tell us more... Hva slags maskin ? Hvilken versjon av windows ? Hvor mange harddisker i maskinen ? Innfall.. var du innom bios for å få den til å boote ifra CD ? Gå inn der å resett til standard instillinger eller sørg for at den først booter ifra HDD igjen. Endret 25. august 2011 av Topguy Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Prøv å hamre på F8 etter restart. Da får du opp bootmenyen, velg Safe Made without networking. Får du skjermbilde når windows kommer opp da, har du feil oppløsning på skjermen sannsynligvis. Legg inn skjermkortdrivern fra safe mode, reboot og vent. Eller står det bare "no signal" mens PC'n er på, helt fra restart av? Har du koblet kabel mellom PC og TV'n? Det kan gjøre at PC-skjermen ikke får signal før Windows er bootet opp, hvertfall hos meg, men jeg kan se hele oppstarten på TV-skjermen. Dra ut kabelen isåfall. Endret 25. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Trrn13P Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Hva skal jeg gjøre? Tell us more... Hva slags maskin ? Hvilken versjon av windows ? Hvor mange harddisker i maskinen ? Innfall.. var du innom bios for å få den til å boote ifra CD ? Gå inn der å resett til standard instillinger eller sørg for at den først booter ifra HDD igjen. Har 4-5 hdd'er i maskinen. Kjører windows på 2 corsair ssd'er i raid0. Har alldrig vært problemer med formatering før. Jeg prøvde å installere på en annen 1 tb hdd jeg bruker til lagring også men det virket heller ikke. Har 64-bit windows 7. Men iværtfall. Er sånn at jeg får boota første gang etter at jeg installerer men på andre gang blir det bare no-signal. Var i bios for å få den til å boote fra cd. Og har vært der å fiksa så jeg booter hdd'en jeg installerte windows på. Lenke til kommentar
Trrn13P Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Prøv å hamre på F8 etter restart. Da får du opp bootmenyen, velg Safe Made without networking. Får du skjermbilde når windows kommer opp da, har du feil oppløsning på skjermen sannsynligvis. Legg inn skjermkortdrivern fra safe mode, reboot og vent. Eller står det bare "no signal" mens PC'n er på, helt fra restart av? Har du koblet kabel mellom PC og TV'n? Det kan gjøre at PC-skjermen ikke får signal før Windows er bootet opp, hvertfall hos meg, men jeg kan se hele oppstarten på TV-skjermen. Dra ut kabelen isåfall. Skal prøve å legge inn skjermkort driver fra safe-mode nå. Om jeg får gått inn i safe-mode. Lenke til kommentar
Trrn13P Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Prøv å hamre på F8 etter restart. Da får du opp bootmenyen, velg Safe Made without networking. Får du skjermbilde når windows kommer opp da, har du feil oppløsning på skjermen sannsynligvis. Legg inn skjermkortdrivern fra safe mode, reboot og vent. Eller står det bare "no signal" mens PC'n er på, helt fra restart av? Har du koblet kabel mellom PC og TV'n? Det kan gjøre at PC-skjermen ikke får signal før Windows er bootet opp, hvertfall hos meg, men jeg kan se hele oppstarten på TV-skjermen. Dra ut kabelen isåfall. Fikk skrudd på men sliter med å få installert skjermkort driver i safe-mode. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Sikkert noen rettigheter du ikke har i safemode, da. Prøv å bare endre oppløsningen i display settings, og endre tilbake igjen (så du får applyet den "vanlige" oppløsninga). Så reboot og se om windows popper opp. Windows har egen grafikkdriver som tar alle kort uansett, så det skal funke. Skjermkortdrivern er bare optimalisert for kortet ditt og legger til masse funksjonalitet. Lenke til kommentar
Trrn13P Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Sikkert noen rettigheter du ikke har i safemode, da. Prøv å bare endre oppløsningen i display settings, og endre tilbake igjen (så du får applyet den "vanlige" oppløsninga). Så reboot og se om windows popper opp. Windows har egen grafikkdriver som tar alle kort uansett, så det skal funke. Skjermkortdrivern er bare optimalisert for kortet ditt og legger til masse funksjonalitet. Funka heller ikke. Prøver å formater igjend, legge til skjermkort driver på første boot og så restarte, åpne i safe-mode, endre oppløsning til 1080p og åpne i regular. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det er helt klart noe som skjer med skjermkortet hvertfall, siden du kommer inn i safe mode (da lastes ingen drivere inn). Lenke til kommentar
Trrn13P Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Bytta grafikkort og da funka det helt fint. Men grafikkortet funka i broren min sin pc da. Syns hele greia var merkelig. Lar han få det siden jeg planlegger å kjøpe nytt før Bf3 beta uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå