BertNaked Skrevet 25. august 2011 Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 Heisann. På tide at jeg stakk innom sykkelforumet her. Har ikke lengre bil og trenger en god sykkel som skal takle Trondheim miljøet. Veiene der består vel mest av bakker og lite grus, men jeg vil å kunne ta meg igjennom grusveiene rundt området mitt for en skogtur. Men det er fart som er viktigst! Har subba rundt med verdens treigeste dbs kombi alt for lenge, så på tide med noe raskt. Hva er det dere falt på å kjøpe av GF og hvorfor? Jeg ser litt på GF Mendota, men den er kanskje for dyr (uten å ha funnet pris.) Men villig til å bruke rundt 5-8 på en Gary Fisher. Takk for alle innspill. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 25. august 2011 Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Tenkt å kjøpe brukt? For Mendota kom vel sist i 2010 så kanskje litt tynt utvalg av nye modeller i butikker nå? Nå er jo dessuten Gary Fisher-navnet slukt av Trek, selv om de har en egen serie (GFC/"Gary Fisher Collection"). Selv har jeg en Trek/GFC, men det er et terrengdyr som unngår asfalt så mye som mulig. For 5-8k burde du få en fin commuter, GF eller ei. EDIT: Pfft, ser nå at Mendota fortsatt er i sortimentet. Ser jo fin ut og med greit spek. Hva er veiledende i Norge? Endret 25. august 2011 av tendilenz Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 25. august 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 Brukt eller ny, går for det samme. (så lenge den er behandlet godt) Fikk med meg at Trek har slukt opp GFC, noe som er synd. Men de jeg har å velge mellom av commuteseriene blir: - Portland (den har kun en modell, og koster 15000,- Dog, utrolig snasen!) - Lane (Lane, denne har jeg tenkt litt på. Noen som har denne?) - Fast City (Mononoa, Wingra, Waubesa, Mendota. Har hørt at 7,5 GFC er helt lik Mendota, bare billigere.. noen innspill?) - Soho (3 modeller.. føler ikke at det er så mye fart i disse, men hva vet vel jeg) - Triton (En modell. Nix aning hva jeg skal tro.) Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 25. august 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) EDIT: Pfft, ser nå at Mendota fortsatt er i sortimentet. Ser jo fin ut og med greit spek. Hva er veiledende i Norge? Jeg fant en i norge ny, til 6300,-. Men det var tilbud og kun i 15,5. Kan å være en tidligere -2010 modellen, da den er hvit. 2011 er vel på 8-9000, men enda ikke funnet den. Endret 25. august 2011 av BertNaked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå