Gå til innhold

Hvilken nespresso smak er din favoritt?

Hvilken Nespresso smak liker du best?  

7 stemmer

1. 1. Hvilken smak liker du best?

• Ristretto
      0
    • Arpeggio
      1
    • Roma
      0
    • Livanto
      0
    • Capriccio
      0
    • Indrya from India
      1
    • Volluto
      1
    • Rosabaya de Colombia
      1
    • Dulsao do Brasil
      1
    • Cosi
      0
    • Fortissio Lungo
      1
    • Finezzo Lungo
      1
    • Vivalto Lungo
      0
    • Decaffeinato Intenso
      0
    • Decaffeinato
      0
    • Decaffeinato Lungo
      0
  2. 2. Hvordan ønsker du den tilbreredt?

• Som vanlig Espresso (40ml.)
      3
    • Som Lungo (110ml. uten melk)
      4
    • Som Latte med melk (190ml.)
      0
    • Som Cappuchino
      0

Anbefalte innlegg

Dette gjelder i hovedsak dere som har en Nespressomaskin med kapsler man må bestille via hjemmesiden til nespresso.no.

Det finnes 16stk. forskjellige smaker/styrker å velge mellom og siden jeg er en fersk bruker av en espressomaskin (eller hva det kalles) så lurer jeg på hva folk her inne foretrekker av smak og hvilket program du velger på maskinen.

Med det så mener jeg om du foretrekker Espresso i liten kopp, eller evt. en latte med melk i stor kopp etc.

Maskinen jeg har kjøpt heter Nespresso Lattissima F321.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du legger til Nespresso i emnetittelen, slik at folk forstår hva tråden omhandler.

Selv har jeg den enkle Essenza Automatic.

Jeg drikker både Espresso og Lungo. Har også en Aeroccino for de gangene jeg har lyst på en Cortado eller Cappuccino.

Favorittkapslene er:

- Ristretto, Indriya og Dulsao som rene espressoer.

- Arpeggio i melkebaserte drikker.

- Fortissio som Lungo

- Decaffeinato Intenso på kvelden

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Beklager. Har endret emnetittelen nå.

I skrivende stund har jeg akkurat testet Ristretto som ren espresso og jeg synes denne var veldig sterk. Alt for sterk egentlig. Selv etter morgenrøyken så kjente jeg KUN kaffesmaken i etterkant. Den var god, men alt for sterk. Kan hende jeg drikker den på feil måte, eller ikke forstår meg på hvordan en espresso egentlig skal smake, men den var vertfall knallsterk.

Ristrotto er derimot god som Latte med melk (190ml.) da syntes jeg melken myknet opp litt og gjorde den til en knallgod drikk!

Arpeggio liker jeg langt bedre som Espresso, da den ikke er like sterk og har den samme ettersmaken. Arpeggio er forøvrig også best som Latte med melk synes jeg. Da er den en innertier.

Har ikke testet så veldig mye ennå, men jeg tror nok jeg liker de mildere variantene som espresso.

Har forøvrig lagt til en avstemning hvor man kan velge sin favoritt blant Nespresso smakene, samt hvordan man velger å tilberede den :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Du spurte etter "kaffeelskere som vil dele erfaringer angående Nespresso-smakene". Jeg er kaffeelsker og delte min erfaring: at ingen av dem er bra nok.

Men hva hjelper det meg når du skriver at ingen er bra nok?

Det jeg vil vite er jo i vertfall HVORFOR du ikke synes dem er bra nok, og evt. hva du foretrekker som er så mye bedre.

Siden du ikke liker noen av smakene, så kan du kanskje fortelle meg hvem av dem du likte best/dårligst (selv om du ikke likte noen av dem) For selv jeg kjenner jo forskjell på smakene...

Hvilken maskin ble brukt når du testet etc.

Du har sikkert rett i det du sier hvis du slavisk følger spørsmålet mitt, men selv du forstår vel at dette ikke bidrar til noe som helst, og da undrer det meg hvorfor du poster i det hele tatt egentlig.

PEACE!

Lenke til kommentar

Har huket av for min favoritt... Jeg er ikke så kresen på kaffen, og har kapselmaskin pga at jeg er den eneste som drikker kaffe hjemme, og det er lettvint.

Jeg drikker helst Finezzo Lungo, pga at den ikke har brentsmaken som er ganske fremtredende på de to andre lungo-variantene. Ellers foretrekker jeg Arpeggio eller Roma til latte for å få nok kaffesmak. Har en Citiz & Milk-maskin.

Lenke til kommentar

Har huket av for min favoritt... Jeg er ikke så kresen på kaffen, og har kapselmaskin pga at jeg er den eneste som drikker kaffe hjemme, og det er lettvint.

Jeg drikker helst Finezzo Lungo, pga at den ikke har brentsmaken som er ganske fremtredende på de to andre lungo-variantene. Ellers foretrekker jeg Arpeggio eller Roma til latte for å få nok kaffesmak. Har en Citiz & Milk-maskin.

Takker for bidraget :)

Må inrømme at jeg ikke kjenner veldig stor forskjell på smakene, men styrken er ganske forskjellig.

Er enig med deg anngående sterk kaffe til latte med melk, da mye av smaken/styrken forsvinner i melkeskummet.

Så langt så har jeg erfart at Arpeggio (lilla) også funker knall som Lungo. Da blir den ikke like sterk som Espresso (40ml) og jeg synes smaken blir helt perfekt, sammens med styrken.

Nå er ikke jeg noen kaffeekspert, men det er vertfall en skikkelig opptur med slik kaffe kontra den som drypper ut av Møkkamasteren :)

Lenke til kommentar

Men hva hjelper det meg når du skriver at ingen er bra nok?

Det jeg vil vite er jo i vertfall HVORFOR du ikke synes dem er bra nok, og evt. hva du foretrekker som er så mye bedre.

Siden du ikke liker noen av smakene, så kan du kanskje fortelle meg hvem av dem du likte best/dårligst (selv om du ikke likte noen av dem) For selv jeg kjenner jo forskjell på smakene...

Hvilken maskin ble brukt når du testet etc.

Du har sikkert rett i det du sier hvis du slavisk følger spørsmålet mitt, men selv du forstår vel at dette ikke bidrar til noe som helst, og da undrer det meg hvorfor du poster i det hele tatt egentlig.

PEACE!

Jeg har smakt forskjellige, men ingen av dem har skilt seg ut nok til at jeg har tatt meg bryet med å huske hvilken det var. Jeg har smakt det hos venner, i Nespressos butikk på Egertorget, på Glasmagasinet og noen andre butikker og mange forskjellige maskiner.

Jeg poster fordi jeg håper å formidle at det finnes mye bedre espresso der ute (som igjen kan lage bedre cappuccino, cortado etc).

Nå er ikke jeg noen kaffeekspert, men det er vertfall en skikkelig opptur med slik kaffe kontra den som drypper ut av Møkkamasteren :)

Jeg tar mye heller en kopp nokså nybrent og nykvernet kaffe fra en nyrenset Moccamaster enn det Nestlé kaller en espresso..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...