Gå til innhold

Nå tar denne mannen over Apple

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Apple blir forøvrig til stadighet kåret til et av de aller mest innovative selskapene i verden i diverse sammenlikninger, noe som er litt snålt hvis de bare saksøker i stedet for å innovere. Legg forøvrig merke til at Samsung ikke er med blant de 100 mest innovative selskapene i listen jeg linket til i det hele tatt, mens Apple ligger på 5. plass.

Da bør du kanskje lese litt om HVA som ligger bak denne "innovativ"-indeksen. Se litt på hvor mange produkter Apple fører. Hvor innovativ vil du si de er?

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig hvordan hver eneste tråd om Apple kan utvikle seg til en helt usaklig fanboykrig. Jeg er heller ikke en stor fan av Apple, men hvis jeg vil kaste dritt om dem velger jeg en bedre anledning enn denne.

Tilbake på sak er det trist å se at Steve Jobs må trekke seg tilbake. Men det er ikke akkurat noen stor overraskelse. Jeg håper han klarer å bli frisk og har mange gode år foran seg.

Og så noe litt usaklig igjen: er jeg den eneste som synes Tim Cook ser akkurat like radmager og kreftsyk ut som Steve Jobs?

Lenke til kommentar

Apple blir forøvrig til stadighet kåret til et av de aller mest innovative selskapene i verden i diverse sammenlikninger, noe som er litt snålt hvis de bare saksøker i stedet for å innovere.

Har du sett på kriteriene de bruker for å lage denne rangeringen?

"How is it calculated? We first project a company’s income (cash flows, in this case) from existing businesses, plus anticipated growth from those businesses, and look at the net present value (NPV) of those cash flows. We compare the NPV of cash flows from existing businesses with a current market capitalization: Companies with a current market cap above the NPV of cash flows have an innovation premium built into their stock. Big caveat: This method does not correlate with subsequent investor returns."

Uttrykk som "anticipated growth" og "does not correlate" burde gjøre at man tar dette for hva det er - en geeky missekonkurranse ...

Vi får vente og se hva markedet 'antisiperer' når det gjelder Apple's post-Jobs æra.

Det er helt utrolig hvordan hver eneste tråd om Apple kan utvikle seg til en helt usaklig fanboykrig.

Akkurat som i enhver tråd om Microsoft, Google, Facebook, Linux, .... you name it.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apple hadde jo vært ingenting om det ikke hadde vært for innovasjonene til Samsung...

Perspektiv....

Ehhh....hvilke innovasjoner? Apple har kjøpt en del standardkomponenter fra Samsung, men har også kjøpt samme komponenter fra flere andre underleverandører. Det er jo ikke akkurat slik at Samsung er de eneste som kan produsere NAND Flash, LCD-panel eller Apples egendesignede A4 og A5 SoC.

Kan jo også nevne at Apple for vel 10 år siden investerte 100 millioner $ for å hjelpe Samsung med å bygge seg opp innen LCD-produksjon, og at Apple i dag er Samsung Electronics' største kunde, så man kan jo like gjerne spørre seg hvor Samsung hadde vært uten Apple. Vi får kanskje noe av svaret på det, etter hvert som Apple nå ser ut til å dreie over mot andre underleverandører.

Lenke til kommentar

Får håpe det ikke ligger noe bak Jobs avgang som en stadig dårligere helse grunnet sykdommen hans, vært igjennom noe lignende så jeg håper virkelig at han slipper mer dritt sånn sett.

Jeg har fortsatt stor tro på at Apple kommer til å innovere siden selskapet har de riktige personene bak , Steve Jobs var den personen som ledet selskapet i riktig retning men han var ikke oppfinneren som laget operativsystemet eller utformingen av telefonene, det hadde han dyktige Os utviklere og ingeniører bak seg.

Lenke til kommentar

Veldig trist å høre! Steve Jobs er et geni innen visjon og mardeksføring og det kan ingen si noe imot. Jeg tror at Tim Cook vil kunne føre Apple videre i kursen Jobs har staket ut, selvsagt med god hjelp fra mannen selv.

Also. At han går av som sjef er INGEN grunn til å starte nok en fanboykrig -.-*

Endret av Craxmerax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell... Man kan si hva man vil om Aplle og deres produkter, markedsandeler osv. Men fakta er at de under Jobs har blitt verdens mest lønnsomme selskap. Det er nesten utrolig hvor mye mer Apple kunder er villig å betale enn alle andre... En utrolig prestasjon av Steve jobs!!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trist å høre. Apple vil aldri bli det samme uten Steve og hans sjarmerende smil. Håper Steve fortsatt vil delta på de årlige presentasjonene av nye produkter.

Det kommer jo ganske klart frem at han ønsker å lede Apple sitt styre (board of directors) da vil han i høyeste grad være med videre i diskusjoner etc.

Det Tim Cook tar over er rollen som CEO, det vil si den som har ansvaret for daglig drift. Denne jobben har han jo hatt i flere omganger før, og senest fra januar i år til i dag.

Regner ikke med at vi kommer til å merke veldig stor forskjell...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1314273761' post='18218515']

Det Steve Cook tar over er rollen som CEO, det vil si den som har ansvaret for daglig drift. Denne jobben har han jo hatt i flere omganger før, og senest fra januar i år til i dag.

Jeg tenker vi kaller ham for Tim Cook, jeg.

(Tenker psykologene får det artig med den glippen din ...)

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1314273761' post='18218515']

Det Steve Cook tar over er rollen som CEO, det vil si den som har ansvaret for daglig drift. Denne jobben har han jo hatt i flere omganger før, og senest fra januar i år til i dag.

Jeg tenker vi kaller ham for Tim Cook, jeg.

(Tenker psykologene får det artig med den glippen din ...)

Takk for det. Husket ikke fornavnet hans, og brukte copy/paste fra en tråd hvor noen andre hadde skrevet.

Lenke til kommentar

Omstendighetene rundt er triste, men det blir spennde å se hvordan dette utvikler selskapet, apple under Jobs velde har både hatt endel fine ting i sin utvikling, og endel ganske uheldige ting. FOrhåpentligvis klarer de å fortsette med det positive, og kaste fra seg det negative.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...