Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sette anlegg i bil? Nybegynner*

Ducatey

Anbefalte innlegg

Hei !

Eg har ein stk Opel Astra Sport 1998 mod og ein stk person som aner ingenting om bilstereo, og eg trenger da deres hjelp ! :new_woot:

Penger og bil har eg, men eg mangler en ting, og det er kunnskap

Eg er heilt ny innenfor dette med bilstereo og håper derfor på seriøse bidrag her på forumet :)

Da orgianl CD-spilleren som sitter i denne er ganske så simpel, har eg gått til innkjøp av ny spiller, (Pioneer bilstereo DEH-7300BT)

Dette skulle vell få lyden til å bli noelunde grei". Men det hadde komme seg med forsterker, kraftigere høytalere og sub i tilegg, men tingen e jo den at eg sitter på svært lite kunnskap og erfaring, så eg er usikker på hvor mye eg skal gidde å prøve få til. Eg tenker på ein aktiv sub i tilleg til den nye spilleren.. Hvordan ville det blitt? Det ville vell våre ein lettvint løysning for en som ikke er inne på dette? Men spørsmålet er, vil det bli for simpelt?

Eg burde nok hatt kraftigere høyalere også, (aner ikke hvilke høytalere eg har nå..noen som hvet hvilke som sitter i en Opel Astra Sport 1.6 1998??) Eg har totalt 6stk +(2 meget små) impregnertehøytalere (såvidt eg har sett), så eg er redd for at det blir litt vell mye arbeid med nye høytalere. Spørsmålet er, eg ha nye høytalere for å få ein grei lyd?

Eg er egentli veldi glad i god lyd, men nøyer meg egentli med det meste.

Koblingsparten er eg heller ikke inne på, og trenger nok hjelp der også. Men først og fremst må eg finne ut hvilke komponenter eg skal bry meg om å ha, før eg tenker på koblinga.

Det som er viktigst for meg er god og fin lyd. Anlegget trenger ikke nødvendigvis å spille så veldi høyt,dog musikk med god bass er ikke feil :blush:

Budsjettet mitt kommer helt ann på hva løysning eg går for. Men mye over 3-6000,- TOT vil eg ikkje gå. Som sagt så trenger det ikkje å være noe ekstreme greier.

Takker for alle innspel ! Venligst ikke terroriser meg med nedlatelse, alle har da vært en nybegyner før..?

Trenger all den hjelp eg kan få.. :hmm:

OF TOPIC: Ligger vell ikke noe manual om Opel Astra Sport 1.6 98-mod på nettet? Hadde våre fint å visst litt om bilen.. :hmm:

Endret av Ducatie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...