LarZen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Trenger litt tips til hvordan jeg skal gå frem ang å kjøle dette ned, det er altså snakk om et Corsair Obsidian 800D. Den suger jo fra bunn og inn i hoved rommet og ut bak. Er 3 plasser på toppen som jeg nå vurderer å bruke. Har tenkt på å en Corsair H100 eller H60 men det jeg da lurer på et dette med en korrekt luft strøm. Disse vil jo at en skal suge luft utenfra og inn i kabinettet for å kjøle ned radiatoren. Jeg liker dårlig tanken på å kjøre varm luft inn i kabinettet...hadde likt om det fantes en mulighet for å montere via stativ eller noe H100 sine vifter og radiator på utsiden... Beste hadde jo vært å suget luft ut på toppen av kabinettet? Har ledig 1 pin på hovedkortet for vifte...men ville jo da evnt hatt 3 vifter på toppen...noen løsning på det? Men det kan en jo bare om en har radiatoren på utsiden evnt... Noen tips ang dette kabinettet? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Altså, luften du trekker inn i kabinettet varmes opp av komponentene du har inni, sant? For eksempel varmen som utvikles av CPU'en. Om du monterer en H100-radiator på toppen, forflyttes varmeutviklingen fra CPU'en og opp til radiatoroverflaten i stedet, og dermed vil ikke luften som trekkes inn fra nedenfor være varm før den treffer radiatoren. Altså rett før den blir skyvet ut av kabinettet uansett. Er du med på den? Har du en GPU i midten så vil luften varmes litt opp av den før den treffer radiatoren, men ikke nok til at det betyr noe særlig. Uansett må du huske at det er best å ha overtrykk i kabinettet, som vil si at du må ha vifter som skyver mer luft per kvadrat enn vifter som trekker ut. Endret 24. august 2011 av vhaarr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå