Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg vet det er dumt.

Anbefalte innlegg

Jeg er litt betatt av venninna mi sin type. Jeg er fullt klar over at dette er en ordentlig fyfy, men jeg klarer ikke la være å tenke på han til tider. Det er ikke sånn at jeg vil ha han selv, men hadde jeg visst for 100% sikkerhet at venninna mi aldri fant det ut, hadde jeg nok logge med han.. Dette plager meg egentlig, for jeg ville aldri såra venninna mi - men alikavell, hadde jeg som sagt visst at hun aldri ble å finne ut av det, så hadde jeg gjort det. Tror også at hvis han hadde tatt iniativ til å kysse meg (når venninna mi ikke er tilstede) så hadde jeg vell ikke stoppa han. Hvorfor er det slik?

Dere trenger ikke kalle meg dårlig venninne, for jeg er klar over at det er dårlig gjort av meg å ha slike tanker. Jeg er da også hakket penere enn venninna mi. Og jeg møtte han ikke før etter de ble ilag, så har ingen grunn til å unnskylde ovenfor meg selv at jeg likte han før de ble ilag også..

Vi er alle over tyve, så er ikke noe useriøst mellom dem heller. AH, fatter det ikke.. Hvorfor føler jeg denne tiltrekningen til han??

Postet av anonym: 3ecfe9d493d3a49fbfd3a51a0d18aa58

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke dårlig gjort å ha slike følelser. Man kan rett og slett ikke noe for det. Det som derimot hadde vært dårlig gjort ville være gå inn for å ta ham fra venninnen din. Du burde bare holde deg mest mulig unna ham, og så vil det nok gå over ettehvert, skal du se! :thumbup:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du føler tiltrekningen til ham fordi han har kvaliteter som du finner attraktive i en make. Ironisk nok vil gode venner ofte ha en lignende smak i kjæresteemner... Det er kanskje verdt å påpeke at siden du og hjernen din ser deg selv som "bedre" enn venninnen din, i alle fall i forhold til utseende, så er det ikke langt mellom "jeg KAN ta ham fra henne, jeg er jo penere" og "jeg VIL ta ham fra henne". På den annen side vil du beholde venninnen din. Bros before hos og alt det der. Hjernen din forteller deg da en løsning som lar deg få begge deler (om enn en oppkonstruert og lite sannsynlig en).

Skaff egen kjæreste. Gjerne en bedre en. Finnes mange single gutter i sjøen, og diskusjon.no har nok en høyere andel single gutter på din alder enn samfunnet generelt.

Lenke til kommentar

Du bør så absolutt ikke gjøre noe, med mindre det er verdt å miste venninna di for. Om det skulle skje noe bak hennes rygg så kan det godt hende at hun finner det ut, eller at du må leve med samvittigheten.

Du bør ihvertfall gå ut ifra at hun finner det ut når du tar valget, og spørre deg selv om det faktisk er verdt det

Btw så er det ikke dårlig gjort å ha slike tanker, tanker er ikke noe mange kan styre selv. Det er først hvis du gjør noe ut av dem at du går over på den mørke siden

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Dere har noen gode poeng. Det at jeg anser meg selv som hakket penere enn henne er sant, men sier ikke at jeg er engel og hun vrak! Selv om jeg synes det, så betyr ikke det at jeg vet jeg kan ta han fra henne - håper da virkelig å tro at personlighet har mye å si, og hun har jo en veldig sterk personlighet.

Håper virkelig at hun har det bra med han, for det fortjener hun. Jeg er så glad i henne at jeg hadde ikke klart å gjort noe sånt, hadde jeg visst at hun kunne finne ut av det. Og ja, det finnes ingen garanti for at hun ikke blir å finne ut av det hvis jeg gjør/hadde gjort det - derfor blir jeg ikke å gjøre det heller.

Eneste er bare denne intense tiltrekningen, og det er ganske umulig å slutte å være rundt han også, siden de har bodd ilag en stund nå. Så hvis jeg er på besøk hos henne - så er han der.

- Trådstarter.

Postet av anonym: 3ecfe9d493d3a49fbfd3a51a0d18aa58

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...