BIG1 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hei. Jeg bruker Windows 7 sin sikkerherskopiering og har konfigurert den sånn at den skal lage en kopi av C:\ Dersom alt kræsjer en dag... finnes det da et valg under Windows 7 installeringen som gjør det mulig å gjenopprette denne sikkerhetskopien? Eller må jeg installere windows først og så klikke meg gjennom systemgjenoppretting? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Ja, du kan gjenopprette fra DVD'en. http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Restore-your-computer-from-a-system-image-backup Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Ok. Ser enkelt ut:-) takk Endret 24. august 2011 av BIG1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg lagret en total sikkerhetskopi på en ekstern usb disk og laget gjennopprettingsmedia (cd). Bruke dette og klonet 8 maskiner. Fungerte toppers. Brukte 12 minutter på å legge backupen tilbake på en maskin.. OBS OBS, må ikke brukes for å klone images til domenemaskiner og man må skifte navn på maskinene etterpå.. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Husk å lag en rescue/recovery-disk i tilfellet du ikke får liv i Windows. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Hei. Jeg bruker Windows 7 sin sikkerherskopiering og har konfigurert den sånn at den skal lage en kopi av C:\ Dersom alt kræsjer en dag... finnes det da et valg under Windows 7 installeringen som gjør det mulig å gjenopprette denne sikkerhetskopien? Eller må jeg installere windows først og så klikke meg gjennom systemgjenoppretting? helt system iomage fungerer ihvertfall flott. bare boot opp fra windows install CD (eller rescue CD) og du kan restore imaget direkte til harddisk derfra. Det eneste problemet med windows7 sin innebygde backup er bare mangel på litt mer avanserte muligheter egentlig - for de som ønsker slikt - men da finnes det tredjeparts software som dekker slike behov du kan bruke. Husk å lag en rescue/recovery-disk i tilfellet du ikke får liv i Windows. Kan også boote fra vanlig installasjonsdisk og restore derfra. -Stigma Endret 25. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kan også boote fra vanlig installasjonsdisk og restore derfra. -Stigma Tror ikke dette gjelder OEM-media levert av maskinvareprodusent, men ut fra signaturen til trådstarter tipper jeg det er et vanlig installasjonsmedia. Videre burde man uansett ha muligheten for å gjøre dette gjennom Windows Recovery Environment som man får opp ved å trykke på F8 ved oppstart. Så lenge partisjonen for WinRE ikke er skadet da.. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Kan også boote fra vanlig installasjonsdisk og restore derfra. -Stigma Tror ikke dette gjelder OEM-media levert av maskinvareprodusent, men ut fra signaturen til trådstarter tipper jeg det er et vanlig installasjonsmedia. Videre burde man uansett ha muligheten for å gjøre dette gjennom Windows Recovery Environment som man får opp ved å trykke på F8 ved oppstart. Så lenge partisjonen for WinRE ikke er skadet da.. Riktig. Har windows 7 på dvd. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kan også boote fra vanlig installasjonsdisk og restore derfra. -Stigma Tror ikke dette gjelder OEM-media levert av maskinvareprodusent, men ut fra signaturen til trådstarter tipper jeg det er et vanlig installasjonsmedia. Videre burde man uansett ha muligheten for å gjøre dette gjennom Windows Recovery Environment som man får opp ved å trykke på F8 ved oppstart. Så lenge partisjonen for WinRE ikke er skadet da.. Riktig. Har windows 7 på dvd. Da skal det ikke være noe issue å boote fra den - men som de andre sier her så er det godt mulig at OEM versjoner ikke vil fungere. likt. Jeg bruker så skjeldent OEM versjoner at jeg ike kan svare på dette. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Mener å huske at en ren Microsoft-OEM har muligheten, men ikke en OEM som kommer fra maskinvareleverandør. Legg merke til "mener å huske".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå