Gå til innhold

Gjør Ap en dårlig jobb i regjering?

Gjør Ap en dårlig jobb i regjering?  

29 stemmer

1. 1. Gjør Ap en dårlig jobb i regjering?

• Ja
      18
    • Nei
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra arbeid gjør dem ikkje, dem gjør faktisk fantastisk lite.

Vanvittig bra utsagn! Utdype litt mer kanskje? Regner med at dette var nøyaktige slike poster trådstarter var ute etter...

Arbeiderpartiet sin hjartesak før valgkampen var dikstriktene, sjukehusene, solidaritet og eldrepolitikk.

Var ingen snakk om snikinføring av favorisering i Likestillingsloven for damer, var ingen snakk om DLD, det har alltid vært fokuset for Arbeiderpartiet at folk flest skal være fri, så det og sei at dem ikkje har gjort noke er vell feil.

Så er det mye sløsing i dårlig aksjeforvaltning som har gått gale, ellers så har dei jo lagt ned sjukehusplasser.

Det sto i VG for en stund siden at skulle stoltenberg holde valgløftene sine med sjukehus plassar så ville det tatt 400 år.

Men såklart, i Noreg har vi bra med tid.

Lenke til kommentar

Bra, nå har vi en begynnelse:)

Så langt jeg husker så er det vel Norges Bank som styrer det meste rundt Statens Pensjonsfond Utland, som er en av de største investeringene vi gjør som nasjon. Det er da altså Norges Bank Investment Management (NBIM) som forvalter SPU på oppdrag fra fin.dep, regjeringen. Tviler på at dette ville blitt så veldig mye annerledes ved et eventuelt regjeringsbytte. Når det gjelder statens pensjonsfond norge, så er den eneste politikeren som sitter i styre her fra Høyre... Resten er samfunnsøkonomer, jurister og siviløkonomer som har lang fartstid innenfor sine yrker.

Markedsverdien av SPU økte i 2. kvartal med over 9 milliardær, hvor aksjedelen kun gikk ned -0,3pst, mot MSCI World som gikk ned hele -1,5. (OSEBX ca 5%)Det vil si en motsatt trend av resten av verden, noe som skulle tilsi gode investeringer med tanke på hva markedene som helhet fikk som resultat i kvartal 2 2011. I tillegg må SPU ses på som langsiktige investeringer over tid, for å sitere Sigbjørn Johnsen ved Kv.2.

Lenke til kommentar

Var ingen snakk om snikinføring av favorisering i Likestillingsloven for damer, var ingen snakk om DLD, det har alltid vært fokuset for Arbeiderpartiet at folk flest skal være fri, så det og sei at dem ikkje har gjort noke er vell feil.

Favorisering av damer? Tenker du på 40%-andelen av kvinner i styrene til akjseselskaper, eller noe sånt? Det var det Høyre-mannen Ansgar Gabrielsen som fikk innført i Bondevik II-regjeringens tid.

DLD har sitt utspring i et EU-direktiv som ble lagt fram etter valget, så det måtte man jo først ta stilling til når det forelå, akkurat som med alle andre EU-direktiver.

Hvis man skal vente 4 år med å behandle en sak "fordi den ikke ble diskutert i valgkampen", så kan det bli mye som blir satt på vent.

Om 6 måneder er 22/7 glemt, og neste Stortingsvalg er ikke før om 2 år, så da får vi se om det norske folk vil bytte ut rødgrønt med blått.

Lenke til kommentar

Favorisering av damer? Tenker du på 40%-andelen av kvinner i styrene til akjseselskaper, eller noe sånt? Det var det Høyre-mannen Ansgar Gabrielsen som fikk innført i Bondevik II-regjeringens tid.

DLD har sitt utspring i et EU-direktiv som ble lagt fram etter valget, så det måtte man jo først ta stilling til når det forelå, akkurat som med alle andre EU-direktiver.

Hvis man skal vente 4 år med å behandle en sak "fordi den ikke ble diskutert i valgkampen", så kan det bli mye som blir satt på vent.

Om 6 måneder er 22/7 glemt, og neste Stortingsvalg er ikke før om 2 år, så da får vi se om det norske folk vil bytte ut rødgrønt med blått.

Nei, dame saken var en forandring i likestillingsloven, paragraf forandring.

Du benekta det med sjukehusa?

Typisk ap folk.

Lenke til kommentar

detDu benekta det med sjukehusa?

Typisk ap folk.

Jeg har aldri kommentert det du skrev om 'sjukehusa'. Jeg vet ikke om du har rett eller om du tar feil.

Forøvrig har jeg aldri stemt Ap og ingenting tyder på at det endrer seg.

Du hadde fremstått som litt mindre dust hvis du hadde latt være å tillegge andre meninger de ikke har.

• Liker 3
Lenke til kommentar

detDu benekta det med sjukehusa?

Typisk ap folk.

Jeg har aldri kommentert det du skrev om 'sjukehusa'. Jeg vet ikke om du har rett eller om du tar feil.

Forøvrig har jeg aldri stemt Ap og ingenting tyder på at det endrer seg.

Du hadde fremstått som litt mindre dust hvis du hadde latt være å tillegge andre meninger de ikke har.

Du tok ikkje opp ei problemstilling som eg ga deg.

Lenke til kommentar

Hva snakker du om?

Kom med paragrafforandringen, og forklar hvorfor den er så ille og hvorfor du tror folk som stemmer på AP ville være så imot den forandringen at de burde stemme på andre partier.

Lenke til kommentar

Hva snakker du om?

Kom med paragrafforandringen, og forklar hvorfor den er så ille og hvorfor du tror folk som stemmer på AP ville være så imot den forandringen at de burde stemme på andre partier.

Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling.

Innført av Bondeviks regjering ved hjelp av Arbeiderpartiet i 2002.

Arbeiderpartiet er et parti som aldri tar opp problemtamitikk i sine egne rekker, dem bare benekter det, sjukehuskampen vekk store deler av komunestyret her eg kommer i frå til å gå i fra partiet, så vi har i praksisk en ordfører uten parti.

Det var også helseløftet, dei skreiv under ei avtale med KRF var det vell?

Ellers så er det generell intigreringsproblematikk, noko som burde bli gjort noko med.

Infrastruktur utafor Oslo.

dobbeltmoral ved kollektivtrafikk.

Svikter bøndene.

Men det er ikkje det værste, dei svikta dei eldre, noko som er hjartesaken deira.

Arbeiderpartiet er som labour sida i England, bare preik preik preik, så gjør dei ingenting med nokenting.

Lenke til kommentar

Du skrev noe om sykehus i et svar på et innlegg som en annen person hadde skrevet.

Ja? Han tok opp posten min og stilte seg ikkje til problemstillinga.

Han hadde små utdrag og lurte på kvifor, når han ikkje inkluderte heilheta.

Hvorfor anklager du da meg for ikke å svare på et spørsmål du har stilt til en annen?

Navnet på den som har skrevet innlegget står tydelig skrevet over innlegget.

Lenke til kommentar

Du skrev noe om sykehus i et svar på et innlegg som en annen person hadde skrevet.

Ja? Han tok opp posten min og stilte seg ikkje til problemstillinga.

Han hadde små utdrag og lurte på kvifor, når han ikkje inkluderte heilheta.

Hvorfor anklager du da meg for ikke å svare på et spørsmål du har stilt til en annen?

Navnet på den som har skrevet innlegget står tydelig skrevet over innlegget.

Du tok opp alle problemstillingane uten om en og forsvarte dårlige saker, det er ingonranse i forhold til argumenter, tegn på dårleg debattføring, men du har sikkert dine grunner.

Mente førvering forandringen i likestillingsloven som Arbeiderpartiet og bondevik regjeringen truma igjennom i 2002 om at likestillingsloven skulle gange damer forann menn.

Har hatt Arbeiderpartiet ganske langt opp i halsen siden dei ønsker og gjøre forskjell på folk.

Tenker også på lover angående ungdom å prikker i sertefrikatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...