bonkytonk Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Forstår det slik at poenget med splittrening er å ikke overbelaste muskler/-grupper. En muskel skal trenes en gang i uka, trening annenhver dag. Greit nok, men alle steder jeg leser om fullkroppsprogram står det også at man skal trene annenhver dag. So I'm like wtf. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Fullkroppsprogram er lineær progresjon 3x uka. Det består ofte av mange isolasjonsøvelser og siden man bygger like bra med det første året uansett så velger mange det. Deretter har man grunnstyrken inne for baseøvelser, man har tyngre vekter på en typisk ulineær progresjon og da kan man ikke trene hele kroppen på samme dag så da deler man det opp mer. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg trente splitt en stund, trente nesten hver dag og det ga resultater. Nå trener jeg fullkropp annenhver dag/hver 3 dag, og det har gitt meg samme resultater - om ikke bedre, bare at jeg trener kortere og sjeldnere Hvis jeg trener splitt, og har mange rygg/biceps-øvelser så føler jeg at de siste øvelsene blir meingsløse for musklene blir kjørt så hardt.. Mye mer behagelig å trene annenhver dag og heller kjøre hele kroppen vha baseøvelser.. Mitt syn ihvertfall, akkurat det der er veldig smak og behag Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg trente splitt en stund, trente nesten hver dag og det ga resultater. Nå trener jeg fullkropp annenhver dag/hver 3 dag, og det har gitt meg samme resultater - om ikke bedre, bare at jeg trener kortere og sjeldnere Hvis jeg trener splitt, og har mange rygg/biceps-øvelser så føler jeg at de siste øvelsene blir meingsløse for musklene blir kjørt så hardt.. Mye mer behagelig å trene annenhver dag og heller kjøre hele kroppen vha baseøvelser.. Mitt syn ihvertfall, akkurat det der er veldig smak og behag 100% enig Dessuten hvis du ikke får tid til feks økt nr 2 en uke så er det ikke sånn at du feks ikke fikk trent armene den uka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå