Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke GTX 580 til å virke. Hjelp asap!

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg akkurat en vannkjøling til CPUen (Antec Kuhler H2O 620), en splitter ny SSD og GTX 580.

Vannkjølinga fungerer fint, og SSDen har jeg ikke tenkt å fyre opp før skjermkortet er i orden.

Jeg satt inn GTX 580 (fikk såvidt plass), og satt på en 6pin+2(altså 8pin) PCI Express og en 6pin PCI Express. Ifølge hva jeg har lest på nettet, så skal man ha en 8pin og en 6pin.

Saken er at denne GTX'en fra Asus har 2 stk 8pin (sannsynligvis grunnet to massive vifter), noe som ikke ble opplyst hos komplett.

Jeg har en Silver Power SP-SS650. Litt usikker på akkurat det der med pins, så kan noen hjelpe meg å finne enten noe som kan konvertere en 6pin til 8pin (hvis noe slikt finnes) eller finne meg en ny strømprosessor på omkring 600-700 watt (helst så billig som mulig).

Faens komplett, først sender de meg GTX 580 og får meg ekstatisk, og så takler de meg rett ned i gjørma med trynet først. Helvete. ;<

Takker for hjelpen på forhånd! :)

EDIT: Det var med en konverteringsgreie med 8pin connector, men denne måtte kobles oppmot 2 stk 6pin(altså alle 6pin'ene jeg har), og da blir det til at jeg får 1x8pin og ikke 2x8pin.

Endret av Complain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett og slett for ræva PSU.

Du kan lage 2x flate 4 pin til 1x 6pin og så bruke den 6pin til en som lager 8 pin.

Dette må da gjøres 2 ganger og krever 4 x 4pin! + 2x 6pin som igjen ender i en x 8 pin.

Ikke bare må du ha watten, men amperen på linjene må være bra nok.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å koble til med 6-pin og 8-pin? Se på bilder av et "vanlig" GTX 580, og utelat de to ekstra pinnene du har.

Leste du posten hans egentlig?

Tipper det er at kortet ikke får nok strøm ja.

Selv har jeg en noe gammel Corsair HX620w som driver kortet som f. Men så var PSUn veldig bra i test når jeg kjøpte det.

Med mindre du finner en singel 6pin->8pin overgang og prøver det så vil jeg vel anbefale deg en Corsair PSU på ca 850w med 4 PCI-E kontakter så du har til evt du kjøper et kort til for sli :p

(om du skal OC alt som finnes på PCn i fremtiden bør du kanskje gå enda litt høyere)

Lenke til kommentar

Har både prøvd å koble til 6pin og 8pin ja. Det får viftene til å gå på maks (eller lignende), men får intet bilde.

Kan noen hjelpe meg å finne en PSU med 2x8pin PCI-E (i det minste en som får skjermkortet til å funke). Med nærmere omtanke er muligens noe innen 650-850 watt nødvendig mtp. fremtidig overklokking, ny prossesor etterhvert osv. Bør helst ikke koste mer enn 1k.

Det eneste problemet er at den ikke kan være for stor, eller høy. Er rimelig cappa mtp. plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...