Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal si deg det var status å være elevrådsformann på skolen da jeg gikk på ungdomsskolen. Der var det valgkamp med plakater av kandidatene, appeller til de andre elevene osv osv. Jeg var journalist i skoleavisen, og jeg var med og dekket hele oppstyret.

Edit: men da nytter det ikke å gå rundt og si "jeg har dårlig selvtillit", "jeg er asosial", "jeg er stygg" osv. Da må man ha utstråling/karisma, stå-på vilje og evne til å snakke for seg.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Aldri hørt om sympati sex? :s

Det er oppskrytt. Trodde kanskje på det før, men det er ikke tilfelle.

I ferien var jeg på en reise der jeg fikk utfordret meg selv, trosset fobier og gjort ting jeg aldri hadde fått meg selv til å gjøre ellers (fysisk, men hadde ikke noe med sex osv å gjøre, bare så det er sagt). Altså, komme seg ut av komfort-sonen. Og det har faktisk hjulpet, med tanke på selvtillit, noe som igjen kommer til nytte angående jenter (ser trådstarter har en annen tråd om hvordan få de deiligste damene). Ikke mye sympati-sex å få der i gården hvis man ikke har selvtillit.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å stille til elevrådsvalg, KUN for statusen det gir.

Å være i elevrådet gir deg ikke noe status.

Status er nok ikke rett ord, men du får nå noe. Anerkjennelse er nok heller ikke helt rett. Men du vil få litt mer ansvar, og du får snakke foran hele klassen. Om du vet hva du snakker om vil du fremstå som.. øh, hva er nå det ordet jeg leter etter.. selvsikker. Og selvsikkerhet er zxy.

Men for all del, det er ikke slik at om du sitter i elevrådet er du automatisk blant de kuleste på skolen. Men om du går på en VGS der folk ikke oppfører seg som 14-åringer er det vel forsåvidt ingen som er kulest på skolen i den forstand.

Lenke til kommentar

Hjelper iallefall ikke å skrive at du er stygg. Affirmations (å si positive ting til deg selv), suksess, rutiner eller kreative innfall (avhengig av hva slags person du er), positiv ovenfor deg selv og andre, og gjøre ting DU vil selvom det ikke er godtatt av samfunnet sånn generelt. Og btw, vi har alle noen lyter som er mindre vakre...Det man må gjøre er å fremheve de positive tingene ved seg selv :) Lettere sagt enn gjort vet jeg, men det er faktisk sånn det er :) Om du vil ha helt konkrete tips, send meg en PM ;)

Lenke til kommentar

Det er ingen store opptøyer rundt elevvalg her tror jeg...

Det bør jo gi status?

Dette blir for dumt. Hvis status er eneste motivasjonsfaktor for deg mtp. å stille som kandidat vil jeg si du er uegnet.

La oss gjøre et tankeeksperiment. Hvis du blir valgt, og gjør en dårlig jobb som elevrådsrepresentant, og elevene ser det, vil du oppnå det stikk motsatte, nemlig misnøye. Skal du stille til valg på et slikt verv bør du ha en genuin interesse for å tale dine medelevers sak, altså de som eventuelt skal velge deg. Det er når du gjør jobben din, og dine medelever ser det at du i neste omgang oppnår status.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...