Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg selvtillit?

Selvtillit er følelsen du får av å mestre noe. Dette oppnås som følge av at du selv kan erkjenne at du lykkes og/eller at du får en bekreftelse på dette fra andre.

 

Har du kilder å henvise til?

Synes du at min påstand virker ulogisk?

 

Når du er på byen og du klarer å lykkes med å hooke opp med den jenta som du liker, vil ikke du da føle et lite selvtillitsboost som følge av dette? Dersom du bare ble avvist på stedet av den du liker ville du antagelig følt deg litt deppet. Slikt leder vel ikke til å oppnå økt selvtillit.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg selvtillit?

Selvtillit er følelsen du får av å mestre noe. Dette oppnås som følge av at du selv kan erkjenne at du lykkes og/eller at du får en bekreftelse på dette fra andre.

 

Har du kilder å henvise til?

Synes du at min påstand virker ulogisk?

 

Når du er på byen og du klarer å lykkes med å hooke opp med den jenta som du liker, vil ikke du da føle et lite selvtillitsboost som følge av dette? Dersom du bare ble avvist på stedet av den du liker ville du antagelig følt deg litt deppet. Slikt leder vel ikke til å oppnå økt selvtillit.

Jeg vil si det er en dårlig ting å være avhengig av å måtte lykkes for å få selvtillit. Om man starter uten selvtillit blir det vanskelig å lykkes, og dermed vanskelig å skaffe selvtillit.

Lenke til kommentar

Et sted må vi alle starte. Det behøver heller ikke å være store ting det gjelder. Noe så enkelt som å score et flott fotballmål for lilleputtlaget kan være et lite bidrag det også. Et annet eksempel kan være det at en person med sosial angst klarte å holde en liten samtale med mannen bak disken på Statoil.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Et sted må vi alle starte. Det behøver heller ikke å være store ting det gjelder. Noe så enkelt som å score et flott fotballmål for lilleputtlaget kan være et lite bidrag det også. Et annet eksempel kan være det at en person med sosial angst klarte å holde en liten samtale med mannen bak disken på Statoil.

Joda, men poenget mitt var mer at man bør om mulig utvikle en selvtillit som ikke er avhengig av ytre årsaker.

Lenke til kommentar

Jeg tar alt med selvironi, og har allerdet markert meg og skapt et navn i klassen. Jeg vil nå lengre ut i horisonten. Men det asosiale meg nekter meg det...

 

Jeg vurderer å stille til elevrådsvalg, KUN for statusen det gir.

 

Hva består egentlig elevråd av, altså fordeler og ulemper, arbeid, status, osv?

 

Folk som ønsker en posisjon kun for den statusen man tror det gir, er aldri rett person i posisjonen...

Om du ikke innfrir kravene til en slik posisjon, vil heller statusen din gå nedover. For å lykkes må du virkelig ha lyst til å være elevråd og kunne gjøre en jobb langt utover det som forventes. Først da kan vi prate om at det muligens kan gi noe status, selv om jeg mener status ikke er rette ordet. Status er noe man oppnår ved å være meget flink og ikke opptatt av status....

Lenke til kommentar

Nå du sitter i et elevråd sitter du der fordi andre har tillit til deg (legg merke til det uthevede ordet). Med den innstillingen du viser her vil du ikke oppnå tillit, og dermed vil du ikke bli valgt heller. Tror du må jobbe med deg selv litt først. Andre har listet opp en rekke gode råd som du bør lese igjennom.

Lenke til kommentar

I prinsippet burde medlem av elevrådet gi deg positiv annerkjennelse - gitt innsats - grunnet ansvaret man påtar seg og innsatsen man nedlegger.

 

Derimot er slikt riktignok ikke tilfellet i jante- og middelmådighetslandet Norge - spesielt gjelder dette i tenårene.

Endret av MrBrightside
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...