Athelas Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Yo! Har trålet nettet etter tips til innstillinger for min nye Samsung UE46D6. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Vurderer samme TV, så kan du være snill å komme med tilbakemelding når du har fått testa den litt? Lenke til kommentar
nwinger Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Ikke så mye instillinger eller erfaringer å finne på denne modellen. Undertegnede og en til på avforum har gått til innkjøp av denne. Les mer her. Lenke til kommentar
Dodgethis- Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg kjøpte denne tv' den 15 og har fått prøvd den litt.. Og jeg er usikker.. Jeg spiller en del, og merket fort når jeg skulle spille assasins creed, her skjer der mye fort og er mye raske bevegelser, tv'en lagger noe fælt! Satt i game mode og det hjalp litt, men jeg merket det fortsatt! Så 1080p bluray for første gang igår og i en scene hvor det var sandstorm begynte fargene og "flyte" over i hverandre.. Igår så jeg også en strek på skjermen, når det var mørkt bilde, også i hjørnene oppe så jeg at det var lyst.. Så snakka med elkjøp idag og jeg fortalte om lagginga og han sa at det var veldig rart.. Og når jeg fortalte om streken på skjermen og lysa i hjørnene sa han at det nok var en diode feil.. Så derfor er jeg usikker, siden det kansje er feil med tv'en.. Noen andre erfaringer? Noen andre som har brukt den til spill og opplevd lignende? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Jeg må si meg forholdsvis fornøyd med denne TV'en så langt. Man får det man betaler for, og hvis jeg hadde lagt mer penger i det, hadde jeg nok fått et bedre panel. Det som irriterer meg mest er at jeg ikke klarer å få optimale skjerminnstillinger. Jeg synes bildet er litt for blast og kjedelig, med litt for mye brightness. Bruker for tiden en variant av "movie", men når jeg ser fotball virker "natural" best. Jeg bytter mellom å se på TV (Get HDPVR), game Xbox, samt se Blu-Ray filmer, og det er litt stress å måtte manuelt bytte mellom de når jeg switcher kanal. Jeg har hooket opp alt gjennom en Onkyo R-607, slik at det er bare én HDMI-kabel som går mellom TVen og receiveren. Så hovedspørsmålene mine er: 1. Finnes det noen optimale innstillinger, hvor man evt. kan justere brightness el gamma avhengig av lysstyrken i rommet (f.eks. dag og natt)? 2. Hvordan kan jeg få TV'en til å sette game modus på automatisk når jeg bruker Xboxen, samt at det switches tilbake til de vanlige innstillingene når jeg skrur den av, og velger HD-PVR i stedet. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Sliter litt med å få lyd via USB (MKV med DTS konvertert til DD) ut via HDMI til min Onkyo 607 receiver. Noen som har fått gjort dette ennå? Lastet ned denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå