Gå til innhold

Styrer folket virkelig Norge?

Gjest Slettet+981234897

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint for deg at du ikke er på stortinget slik at du ikke blir en inkompetent tulling...Tatt i betraktning at de alle har en god skolegang og fordypning for å komme på tinget, så skal det godt gjøres å oppfylle kriteriene som du setter. Selvfølgelig er det demokrati. Du må jo bare velge det partiet som er best for de overall...

Skjønte ikke helt hva du sa ettersom intelligensen min blendet for teksten.

Syns du folkeavstemninger høres ut som en dårlig ide? Vil du heller at de på tinget (som viser seg å være rimelig utilregnelige) skal vedta alle saker som berører hele folket?

Og jada, de kan sikkert det de driver med.

Lenke til kommentar

Fint for deg at du ikke er på stortinget slik at du ikke blir en inkompetent tulling...Tatt i betraktning at de alle har en god skolegang og fordypning for å komme på tinget, så skal det godt gjøres å oppfylle kriteriene som du setter. Selvfølgelig er det demokrati. Du må jo bare velge det partiet som er best for de overall...

Skjønte ikke helt hva du sa ettersom intelligensen min blendet for teksten.

Syns du folkeavstemninger høres ut som en dårlig ide? Vil du heller at de på tinget (som viser seg å være rimelig utilregnelige) skal vedta alle saker som berører hele folket?

Og jada, de kan sikkert det de driver med.

de er da ikke mer utilregnelige enn at de følger sin egen politikk, som du stemmer på...

Det sa jeg ikke, men du er akkurat det du fremstiller "frp-velgeren" som. Det er faktisk litt søtt.

hvilken del av gi faen skjønte du ikke?

Then comes anger. \o/

'

men gi da faen. jeg har overhodet ikke noe med frp å gjøre. Skjønn dette da...

Du er ihvertfall like flink til å generalisere som FRP.

Langt i fra...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

I Sveits har de vel skikkelige folkeavtemninger ved vedtak av lover osv...

Vil ikke kalle Norge for et "demokrati" selvom vi kan velge mellom en gjeng inkompetente tullinger til å sitte på Stortinget en gang hvert 4. år.

Det er dette Norge burde innføre, ellers kan vi ikke kalle norge et "skikkelig demokratisk land". Jeg tror neppe noen nordmenn føler virkerlig at de kan bestemme hvordan Norge styres.

Det at politikerne innfører strenge røykelover, betyr nødvendigvis ikke at det representerer nordmenn..Så demokratisk er det ikke.

Lenke til kommentar

de er da ikke mer utilregnelige enn at de følger sin egen politikk, som du stemmer på...

Her tenkte jeg feks på at Høyre stemte for DLD... Var det følge sin egen politikk? De er for EU, men også for et sterkt personvern osv (var i hvert fall).

Du svarte ikke på avstemninger... Vil du ikke ha det? Har ikke folket noe å si når det kommer til nye lover og vedtak, bare de få vi dessverre valgte for noen år siden?

I Sveits har de vel skikkelige folkeavtemninger ved vedtak av lover osv...

Vil ikke kalle Norge for et "demokrati" selvom vi kan velge mellom en gjeng inkompetente tullinger til å sitte på Stortinget en gang hvert 4. år.

Det er dette Norge burde innføre, ellers kan vi ikke kalle norge et "skikkelig demokratisk land". Jeg tror neppe noen nordmenn føler virkerlig at de kan bestemme hvordan Norge styres.

Det at politikerne innfører strenge røykelover, betyr nødvendigvis ikke at det representerer nordmenn..Så demokratisk er det ikke.

Endelig, takk.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

En ting som ofte blir glemt, er at politikere også er folk. Synes man at valg hvert 2. år gir for lite påvirkning, kan man selv bli politiker :new_woot: .

Riktig, politikerne er også mennesker.

Dette gjør at vi har en mulighet til å forstå dem, for vi er jo selv mennesker, og vi kan alle gå i oss selv og tenke på hva vi ville gjort hvis vi hadde all makt og kunne slippe unna med alle slags overgrep og forbrytelser mot folket for å fremme vår egen karriere uten at noen kunne stoppe oss eller begrense oss på noen måte.

Jøss!

Og mens du er i gang med å tenke på dette,så bør du også begynne å tenke på at regjeringen har all makt i dette landet. Og det er ingen som stopper dem eller kan begrense dem.

De kan gjøre nøyaktig som de selv vil, for å fremme sin egen karriere.

Og de har ingen skrupler ved å gjøre det heller.

De bryr seg ikke om oss, vi er for dem bare stemmekveg og verktøy som de kan bruke for å sikre sin egen makt.

Lenke til kommentar

hvilken del av gi faen skjønte du ikke?

Then comes anger. \o/

'

men gi da faen. jeg har overhodet ikke noe med frp å gjøre. Skjønn dette da...

Du er ihvertfall like flink til å generalisere som FRP.

Langt i fra...

APere er flink til å generalisere FrPere :)

Endret av Thitorkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...