Gå til innhold

[Løst] Gamingytelse til 5500 kr?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å sette opp en PC med mest mulig gaming-ytelse til minst mulig penger. Jeg satser mot Battlefield 3, som sannsynligvis vil være CPU sensitivt og har derfor gått for I5-2500k. Har gått for et godt fabrikklokket G-force 470 for grafikkytelsen, på grunn av godt tilbud. Ellers trenger jeg ikke kabinett eller andre eksterne deler.

jwFqX.png

Er det noen forbedringspotensiale for dette oppsettet? All feedback vil bli satt stor pris på :)

PS: Varene bør være på lager, tenker å bestille snarest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  exburn skrev (På 24.8.2011 den 20.02):

Er litt skeptisk til gtx 470:/ Tross alt et eldre kort

Jeg også, men ser ikke noe som kan konkurrere på pris/ytelse i det segmentet. Tror jeg må opp 500 kroner og det kunne jeg godt klare meg uten. Problemet er jo at 470 bruker en god del strøm, men zalman viften skal bekjempe varmeproblemet i 400 serien bra.

Lenke til kommentar
  StreptoOld skrev (På 24.8.2011 den 20.43):
  exburn skrev (På 24.8.2011 den 20.02):

Er litt skeptisk til gtx 470:/ Tross alt et eldre kort

Jeg også, men ser ikke noe som kan konkurrere på pris/ytelse i det segmentet. Tror jeg må opp 500 kroner og det kunne jeg godt klare meg uten. Problemet er jo at 470 bruker en god del strøm, men zalman viften skal bekjempe varmeproblemet i 400 serien bra.

Du har jo 6850, eller 6870 som skal være mulig å få til samme pris. 6870 ligger på lik linje som 470 i ytelse, og det er jo selfølgelig overklokkingspotensiale på begge, men jeg tror at 6870, siden det er et kjøligere kort, kan klokkes mer. ( 6850 kan sikkert klokkes opp til et 6870)

Lenke til kommentar

@exburn

HD6870( http://www.dustinhome.no/asus-radeon-hd6870-directcu-1gb-gddr5-pci-e-dvi-dp/product/5010548986 ) koster 50 kroner mer, men virker som om det har en dårligere kjøleløsning enn 470 amp kortet?

@vhaarr 1

Kom frem til at minnehastigheten ikke hadde noe å si i spillytelse, så jeg holder meg til 1333 mhz på minnet. (ref anandtech http://www.anandtech.com/show/4503/sandy-bridge-memory-scaling-choosing-the-best-ddr3/6 )

Er det ingen andre fordeler enn SLI ved det hovedkortet så kan det godt hende at jeg nedgraderer til standardversjonen. Har ingen forhåpning om at jeg vil klare å få pressa inn et identisk skjermkort før det går ut av produksjon eller lignende.

@vhaarr 2

Den viser jo at 470 amp fungerer nærmest identisk til et litt klokka 560? Da må jo et 470 til 1300 kroner være mye "bang for the buck"?

Lenke til kommentar

Både GTX560Ti og HD6870 (som jeg har selv), er ypperlige alternativer. Skal du velge HD6870 så må du sørge for at det er TWINFRZ vifter på den. Ikke originale til AMD, for det støyer litt. Har det på mitt Sapphire kort og det er vel det eneste negative. Gamer alt i full HD på 40" uansett.

Lenke til kommentar
  StreptoOld skrev (På 25.8.2011 den 10.34):

Den viser jo at 470 amp fungerer nærmest identisk til et litt klokka 560? Da må jo et 470 til 1300 kroner være mye "bang for the buck"?

Ja, det støtter valget ditt, det var ikke ment for å argumentere imot :)

Lenke til kommentar
  leifeinar skrev (På 25.8.2011 den 11.25):
  Sitat
HD6870( http://www.dustinhom...duct/5010548986 ) koster 50 kroner mer, men virker som om det har en dårligere kjøleløsning enn 470 amp kortet?

HD6870 blir mye kaldere og stillere enn et gtx470 nesten uansett kjøleløsning..... :)

Se på denne:

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2010/10/20/zotac-geforce-gtx-470-amp-edition/7

Her er kortet kaldere enn alle konkurrentene under load, så tror kjøleløsningen er eksepsjonell på dette kortet.

Edit: Har bestilt nå forresten, er 99% sikker på en god pakke :)

Endret av StreptoOld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...