Gå til innhold

Nytt Hk

jostein77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes tre Gigabyte GA-8SIML hovedkort:

GA-8SIMLP

GA-8SIMLH

GA-8SIMLH-P

Hvilket har du?

De to sistnevnte holder til prosessoren din og skal ikke utgjøre noen flaskehals. Førstnevnte derimot, støtter kun 400 FSB, mens din prosessor støtter 533 FSB.

Har du ødelagt hovedkortet ditt kan du like gjerne se på hovedkort som støtter 800 FSB. Da må du først og fremst finne et som har funksjonaliteten du har behov for.

Lenke til kommentar

Jeg fant ikke dette kortet på Gigabyte's nettsider. Vet du hvilket brikkesett det baseres på? Vil tro enten SiS 650 eller SiS 651. Uansett så vil sistnevnte være det optimale for deg med din prosessor.

Men du skriver i den første posten at du trenger nytt hovedkort, da må jeg spørre hvorfor... bare lyst på liksom? Du vil ikke merke noen ytelsesforskjell av betydning ved kun å skifte hovedkort.

Lenke til kommentar
De er basert på SIS 651 Tekte og oppdatere litt mer etter hvert

Da vil ditt nåværende hovedkort egentlig være godt nok.

Var jeg deg ville jeg heller oppgradert hovedkort, prosessor og minne samtidig. PC'en din er jo tross alt meget bra allerede, så hvorfor oppgradere? Ville hvertfall ventet til Prescott/Athlon64 er lansert og at prisene på disse stabiliseres på et akseptabelt nivå. Det kan vi håpe på at skjer mot slutten av året vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Da vil jeg først og fremst foreslå et hovedkort basert på i875P (Canterwood) brikkesettet eller i865PE (Springdale) brikkesettet. Det finnes mange gode alternativer på markedet, det kommer bare an på hvor mye penger du vil legge i det, her har du min "topp-4 liste":

1. Asus P4C800-E Deluxe (Canterwood - rundt 2000 kr.)

2. Abit IC7-G (Canterwood - rundt 1800 kr.)

3. Asus P4P800 Deluxe (Springdale - rundt 1400 kr.)

4. Abit IS7 (Springdale - rundt 1100 kr.)

Jeg har lest utrolig mange tester av hovedkort basert på Canterwood og Springdale og har basert denne listen på testene samt diskusjoner jeg har lest her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...