Mabel Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Da jeg stort sett aldri orker å ta med meg speilrefleksen pga størrelse, tenkter jeg å selge alt utstyret og heller gå for et ordentlig kompaktkamera (Fujifilm X100 e.l.). Men hva kan jeg ta for utstyret samlet i en pakke? Utstyret er som følger: 1 stk Nikon kamerahus D80 1 stk Nikon objektiv AF-S 70-300mm 1:4-5.6G ED VR (USA, BH Photo/Video m/ Mack 7 yr garanti, 2 1/2år igjen) 1 stk Nikon objektiv AF-S 50mm 1:1.8G 1 stk Nikon objektiv AF-S 18-70mm 1:3.5-4.5G ED DX (kit-obj.) 1 stk Nikon batterigrep MB-D80 1 stk Nikon blitz SB-600 1 stk Lowepro ryggsekk Mini Trekker AW 1 stk Manfrotto Stativ M055 PROB sort 1 stk Manfrotto Stativhode M490RC4 1 stk Kenko filter PRO1 Digital Polafilter 67mm + noe uorginalt utstyr; fjernkontroll, kabelkontroll, noen batterier. Antall eksponeringer på huset = noen få hundre. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Generelt for ting som utdateres, som kamerahus for eksempel, vil jeg si halv pris av tilsvarende kamera sin nypris. Annet utstyr bør ligge på halv pris av egen nypris, eller kanskje litt mer hvis det er i veldig god stand. Kanskje objektiver ligger litt høyere enn det hvis det ikke har kommet nye modeller som er vesentlig forbedret. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Team Biathlon Bruktprisguide er fin som en veiledning Mange folk sletter annonsene sine permanent derfor er den ikke helt 100% men bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Du vil nok tjene mer på og dele opp det du skal selge, samt at du sannsynligvis blir kvitt det fortere. Ville solgt hus, kitobjektivet og tilhørende tjafs sammlet og solgt 70-300, 50mm, blits og stativ hver for seg da du kan få relativt mer for de da. Når det gjelder det blivende kjøp av et kompaktkamera kan du lese litt i tråden angående "Seriøse/Avanserte/Entusiast Kompaktkameraer" Lenke til kommentar
Pentaxian Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Støtter Nautica sitt forslag. Du vil sannsynligvis få mer ved å dele opp pakken. Stativet kan du f.eks. selge til meg Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Takker for tips, da vet jeg sånn ca hvor jeg skal legge meg i prisnivå. Jeg kommer til å prøve å selge alt i en pakke, og heller legge meg en del under prisen jeg kom frem til ut fra Team Biathlon Bruktprisguide. Jeg har både for liten tid og er for lat til å dele opp, jeg får heller gjøre det hvis ingen vil ha det i en pakke. Når det gjelder det blivende kjøp av et kompaktkamera kan du lese litt i tråden angående "Seriøse/Avanserte/Entusiast Kompaktkameraer" Det var den tråden som fikk meg på ideen om å selge speilrefleksen og heller kjøpe et godt kompaktkamera Endret 25. august 2011 av Mabel Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Problemet med pakken din er alt krimskramset som ikke nødvendigvis er viktig for en potensiell kjøper, og hvis de føler at de må betale en unødvendig høy pris blir det til at folk heller dropper hele pakken. Ting som stativ, stativhode, ryggsekk, polafilter, fjernutløser og muligens batterigrep er objekter man kjøper om man har bruk for det. Hus og objektivene sammen funker, det er en fin nybegynnerpakke som inkluderer de tre objektivene folk pleier å begynne med. Blits og batterigrep er absolutt fine å ha, men gjerne ikke interessant for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå