Gå til innhold

Støtt underskriftskampanjen - Hev KLPs planlagte høyhus på brevtomta, Oslo.

Underskrift

Anbefalte innlegg

Jeg la merke til at det ikke er et eget arkitekturforum her, så jeg er litt usikker på hvor jeg skal plassere dette. Kanskje det høre inn under politikk? Jeg prøver meg på en plassering her i «Off Topic» enn så lenge.

KLP eiendom planlegger å bygge ut et 100m høyt høyhus på brevtomta sentralt i Oslo. Dette er tomta som ligger veg i vegg med Postgirobygget. I utgangspunktet er det en god idé å bygge ut denne tomten med et høyhus, men dagens planlagte bygning er dessverre for lav. Denne relative lave høyden og lite høydeforskjeller sammenlignet med nabobyggene Oslo Plaza og Postgirobygget, vil gjøre at bygget føles lavt og «Skylinen» fremstår som flat og svært massiv.

Her er en illustrasjon som viser poenget. A har høybygg med omtrent samme høyde og resultatet er da et «Skylinen» fremstår svært flat og massivt. Nesten som en mur. I B har man valgt et høyere bygg i midten for å ende opp med en visuelt penere «Skyline».

Citystructuresfigurec.jpg

For å forhindre at Oslo ender opp med en «A» er det blitt foreslått å heve høyden på KLPs høybygg fra 100m til 150m. Om dette er noe du støtter, så skriver under her:

Underskriftskampanjen.

Om du ønsker å lese mer om høyhusplanene slik de foreligger nå, kan du se igjennom denne tråden:

Link til prosjektet.

MvH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...