Gå til innhold

Kjøp av en allsidig bærbar

Anbefalte innlegg

Hei

Har de siste årene ikke holdt meg oppdatert på hva som er bra på bærbarmarkedet, og dukker derfor opp her for litt støtte ved kjøp av ny bærbar som skal benyttes i skolesammenheng og til spilling. Da den skal brukes i forelesningsstaler er det viktig at den er stillegående, og må ha batteritid på hvertfall 6-7 timer under lett bruk, dvs word ol. Den bør også ha en relativ lav vekt, da den skal dras fram og tilbake fra skole hver dag. Den bør være istand til å kjøre spill som sims3 relativt glatt. Skjermstørrelsen skal være i segmentet 13-14". Har ekstern harddisk for lagring av diverse, så en SSD hadde vært kjekt.

Kort sammendrag av krav:

Windows 7

13-14" skjerm, helst matt

Lav vekt

Stillegående

Lang batterilevetid, 6-7 timer ett minimum

SSD. Minst 120gb, helst noe større

Øvre budsjettramme, 10.000

På forhånd takk for hjelp

mvh Allan

Endret av Seym0ur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på ASUS U36SD og slik jeg ser det så vil denne oppfylle mine krav. Antageligvis litt overkill? Noen som sitter på noen andre alternativer til en billigere penge?

Edit: Eller, det kan kanskje virke som om skjermkortet er i svakeste laget?

Endret av Seym0ur
Lenke til kommentar

Har sett litt på to forskjellige maskiner nå som valget står mellom

Acer Aspire TimelineX 14": http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRGM02057/acer-aspire-timelinex-14-barbar-pc-as4830tg-2418g

og

ASUS U46SV: http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010598298

Noen formening og hva som vil være det beste kjøpet, og eventuelt noen andre alternativer?

Lenke til kommentar

ASUSen vil ha best byggekvalitet, men du må kjøpe SSD separat og da blir den dyrere.

TimelineX-serien er faktisk en ganske god serie fra Acer, så det er ikke et dårlig kjøp det heller. Har en 4820T selv, og de er bygget bra.

Sprørsmålet blir hvor mye du er villig til å betale ekstra for byggekvaliteten.

Lenke til kommentar

Nå er jo begge disse uten SSD. Problemet jeg ser med Asus'en og ssd er at man må ha den inn på godkjent verksted for å bytte til ssd, om man da har lyst til å beholde garanti, noe som ikke er så veldig dumt. Så spørsmålet er vel mer som om de ekstra 4gb med minne og 1gb med skjermkortminne er verdt ekstrautgiften med Aceren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...