Christoffero89 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 sårt i tannkjøttet. Gjort vondt å pusse tennerne rundt området og gjør vondt såfort mat og vann kommer anni. Bør jeg sjekke dette ut eller la det gå sin gang? Hva kan jeg hjøre for å minske smerten? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Har du små hvite blemmer der det gjør vondt ? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Begynn med tanntråd og dropp munnskyllemiddel som Listerin da de inneholder alkohol som kan tørke ut og skade tannkjøttet ditt. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) en ide er kanskje å bestille en time hos tannlegen din. Da kan man jo få gjort årlig kontroll + rens i slengen også. Endret 24. august 2011 av William_S Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hvis der hvite blemmer som er røde rundt kan det være munnherpes. Da går det over i løpet av noen dager... Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Kan nok også være hull. De gangene jeg har hatt hull i tennene, så gjorde det vondt i tannkjøttet. Trodde det var problemer med tannkjøttet, men viste seg å være hull i tanna. Tannlegen borret der, og det gikk over. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Har nå vært på apoteket og kjøpt corsodyl munnskylleveske så om den ikke hjelper iløpet av morgendagen så kontaker jeg legen. Kjipt å måtte ut med 700 for sjekk:(. Er ingen blemmer ellernoe lignende. Ser vanlig ut. Bare er sårt og gjør kun vondt ved berøring av veske eller noe annet Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Det er sikkert bare tannkjøttbetennelse som kommer av lite eller feil pussing. Pass på å pusse godt i kanten mellom tenner og tannkjøtt og bruk tanntråd. Er veldig vondt i starten, men går fort over ved tilstrekkelig stell. Gjerne to ganger om dagen Om du blør når du tar tanntråd er det helt sikkert det, og etter et par uker vil du slite med å få det til å blø i det hele tatt Endret 25. august 2011 av Demantios Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Etter å brukt denne munnskyllen er jeg noe bedre m men ikke helt. Sliter enda med mat som kommer anni men vann gjør ikke vondt lengre:). Litt hardt å pusse ekstra på det området når det gjør vondt Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Etter å brukt denne munnskyllen er jeg noe bedre m men ikke helt. Sliter enda med mat som kommer anni men vann gjør ikke vondt lengre:). Litt hardt å pusse ekstra på det området når det gjør vondt Det er vondt som f, men du får igjen for det Puss heller for ofte en for hardt Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Når bør jeg vurdere å gå t il tannlegen? Tannkjøttet ser helt normalt ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå