Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med nytt hovedkort

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et nytt hovedkort (Asus P7F7-E WS Supercomputer) og satta maskinen i hop. Problemet mitt er at det vil ikke virke. Jeg har sjekket at alle kablene er i, prøvd med flere forskjellige komponenter og fulgt manualen til punkt og prikke. Av og til, etter at jeg har brukt MemOK! knappen ved siden av RAMen greier jeg å komme så langt som til oppstartsbildet der du kan velge mellomg BIOS og POST. jeg greier å komme inn i BIOSen da og på POST, men med en gang jeg enten går ut av BIOS, prøver å boote fra en DVD eller oppdatere, henger det seg, og ca. 15-30 sekunder etterpå slår den seg av. Ca. 15-30 sekunder tar det til den slår seg av når jeg ikke kommer til oppstartsbildet også.

Noen idèer?

Mine spesifikasjoner er:

Asus P7F7-E WS Supercomputer

Intel i7 860

4x2 G-SKILL 1333 Mhz DDR3 RAM

Nvidia GTX275 PhysX

Nvidia 9800GT

Corsair Performance 3 SSD 128GB

Før når jeg hadde et annet hovedkort virka alt helt topp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjellige LED rundt på kortet som skal vise om det er feil med en av komponentene, men av og til lyser et av de (bytter mellom VGA og HDD LED ved de forskjellige oppstartene der jeg ikke når til oppstartsbildet). Når det gjelder høyttaleren, som er en vanlig måte å forstå hvor feilen kan være, kommer det bare ett kort pip, noe som skal indikere at alt er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...