Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tidsproblemer for kjæresten min..

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste og vi er begge snart 15 år. Har vært sammen i 4 måneder, snart 5, og tror vi kommer til å være sammen ganske lenge. Problemet mitt er at vi bor et lite stykke fra hverandre og går på forskjellige skoler. Han har en veldig stram timeplan og har da bare noen timer ledig på forskjellige hverdager. Og når han har ledig må han som oftest velge mellom meg og kompisene. Det hender jo selvfølgelig at jeg, han og kompisene henger sammen, det går helt fint, men det skjer jo ikke hver dag. uansett. Kompisene hans har nylig begynt å si at vi er for ofte sammen, for kjæresten min har alltid vært sosial og var veldig mye ute med de før jeg kom inn i bildet. Føler at jeg ødelegger vennskapet de har siden jeg "hindrer" dem i å være sammen. Det er selvfølgelig ikke det jeg vil, jeg vil at de skal være sammen og ha det fett. Men med den timeplanen hans, og siden det er litt reisevei mellom oss blir jeg førsteprioritert.

Når vi er sammen og foreksempel noen av vennene hans ringer og spør om han blir med ut, spiser samvittigheten meg opp, for han avslår som oftest fordi han er med meg. Jeg vil også være venner med vennene hans, men selvfølgelig skylder de på meg fremfor kjæresten min. Jeg og kjæresten min har selvfølgelig prata om det, og han skal prøve å være oftere med dem også, men så ser han dem hver dag på skolen uansett, mens han da kanskje må droppe meg noen dager for å få vært med dem utenom skolen. Jeg føler meg som en teit jente som er helt avhengig av kjæresten min når jeg sier dette; men jeg trenger å se han ofte. Jeg tror ikke jeg maser på noen måte, for han føler det samme. Jeg forstår selvfølgelig når han har treninger og sånt, og at han ikke alltid kan ha tid til meg. Jeg prøver å ikke være egoist, så jeg ber han om å droppe meg fremfor kompisene hans sånn at de kan bli fornøyde. Men samtidig vil jeg ha han så ofte som mulig. Så jeg vet egentlig hva jeg må gjøre, og det er bare å vike litt unna og bli enig med han at han skal være med kompisene sine mer også. Det er ikke jeg som holder han igjen fra det, jeg er forståelsesfull for at trenger å være med dem. Så jeg vet hva jeg må, men jeg vil bare ha det "bekrefta" med dere meninger. :)

Endret av Random96
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...