Gå til innhold

Markedshøyskolen - Hjep

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er en 16 år gammel gutt som nettopp har begynt på videregående studiespesialiserende år 1. Jeg skal gå P matte, siden jeg

ikke har bruk for T matte. På År 2 skal jeg gå S1 matte + jeg skal utdype meg i Engelsk, for å få bredere erfaring noe jeg tror er viktig for meg som skal bli en global salgsdirektør! Det tredje året ska jeg gå markedsføring og ledelse. Etter jeg har fullført disse tre årene er jeg klar for militæret (Hæren).

- Når tiden er over i militæret skal jeg flytte til Oslo å starte på denne skolen :

http://www.mh.no/studietilbud/markedsforing-og-salgsledelse/

* Eventuelle erfaringer osv? God skole?

Dette er en type jobb jeg utrolig har lyst på, en global salgs direktør innen mote, perfekt for meg som elsker å kommunisere og flink til å selge ting :):

http://www.finn.no/finn/job/management/object?finnkode=30176953

spørsmålet mitt her er: Vil jeg få god nok utdanning på markedshøyskolen for å kvalifisere meg til denne jobben? (Global sales director moods of norway?)

takker utrolig for eventulle svar! Som dere ser så har jeg allerede planlagt framtiden min :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg går selv 2.året internasjonal markedsføring ved HiT. Den linja du oppgir, kan gi deg en slik jobb, men innenlands. Men om du vil ha en globalstilling der du får reist, og får kontakt med omverdenen, burde du kanskje gå for internasjonal mrkf!

I tillegg etterspør du en stor stilling som krever mye kompetanse. Du må sikkert ta en master, å vise til relevant arbeidserfaring gjennom studietiden din! Markedsføring er en utdanning der arbeidserfaringen vil spille mye inn, når en eventuell arbeidsgiver skal ansette deg!

Vil rose deg for at du har så klare planer, å velge engelsk er ingen dårlig valg! Skal du gå globalt, er enn av fagene du har ''business english'' i internasjonal markedsføring linja.

Markedsføringsutdanningen vil kreve lite matte kunnskaper fra din side. Men noe er det. Og P-matte vil holde om du er oppegående.

Men synes du bør være litt forsiktig med å pressisere den eksakte stillingen du vil være i. For det er nemlig ikke sikkert du noen gang vil oppnå den. Moods of Norway kan være interessert i helt annet personlighet enn det du har, og utdanningen du har opparbeidet deg vil ikke alltid være det avgjørende brikket. Men aldri si aldri! ;)

Stillingen som du ser på finn, er ingen lett stilling å få. Du bør blant annet gjøre det bra i økonomi-delen av utdanningen, og være kreativ med pc som brukerverktøy.

Sist men ikke minst, så krever den at du skal ha jobbet innen relevant bransje(altså mote) en stund før du søker den stillingen. Ingen fersking kan takle de arbeidsoppgavene rett etter høyere utdanning.

Endret av Peshmerge
Lenke til kommentar

Hei. Jeg går selv 2.året internasjonal markedsføring ved HiT. Den linja du oppgir, kan gi deg en slik jobb, men innenlands. Men om du vil ha en globalstilling der du får reist, og får kontakt med omverdenen, burde du kanskje gå for internasjonal mrkf!

I tillegg etterspør du en stor stilling som krever mye kompetanse. Du må sikkert ta en master, å vise til relevant arbeidserfaring gjennom studietiden din! Markedsføring er en utdanning der arbeidserfaringen vil spille mye inn, når en eventuell arbeidsgiver skal ansette deg!

Vil rose deg for at du har så klare planer, å velge engelsk er ingen dårlig valg! Skal du gå globalt, er enn av fagene du har ''business english'' i internasjonal markedsføring linja.

Markedsføringsutdanningen vil kreve lite matte kunnskaper fra din side. Men noe er det. Og P-matte vil holde om du er oppegående.

Men synes du bør være litt forsiktig med å pressisere den eksakte stillingen du vil være i. For det er nemlig ikke sikkert du noen gang vil oppnå den. Moods of Norway kan være interessert i helt annet personlighet enn det du har, og utdanningen du har opparbeidet deg vil ikke alltid være det avgjørende brikket. Men aldri si aldri! ;)

Stillingen som du ser på finn, er ingen lett stilling å få. Du bør blant annet gjøre det bra i økonomi-delen av utdanningen, og være kreativ med pc som brukerverktøy.

Sist men ikke minst, så krever den at du skal ha jobbet innen relevant bransje(altså mote) en stund før du søker den stillingen. Ingen fersking kan takle de arbeidsoppgavene rett etter høyere utdanning.

Takker utrolig for at du tok deg tid til å svare! :), det er klart jeg ikke skal ha akkurat den jobben, men det var bare et forslag til noe jeg godt kunne tenkt meg. Det du nevner med erfaring fra klesbutikk er jeg godt forberedt på. Den tiden jeg bor i Oslo skal jeg også ha en deltids jobb hos en butikk som driver med mote, som deltids jobb.

Er fast bestemt på dette, og er veldig forberedt og motivert. Markedshøyskolen tilbyr også semester i utlandet år nummer to (hvor jeg velger USA) dette hadde vært en fin pynt for cv'n min ville ikke det, det? Det sies at i en globalisert verden er internasjonale erfaringer gull verdt. Språkkunnskaper blir stadig mer viktig, og arbeidsgivere er svært interessert i folk med erfaring fra studier i utlandet. Og der tilbyr de markedsføring. 1 semester er omtrent 6 måneder.

Hører også at Markedshøyskolen tilbyr mastergrad, som forsatt er under utvikling. Hvilket område ville du tatt master i? (Etter at jeg har gått 3år på markedsføring og salgsledelse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...