Vonsi Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hei Routeren min som fungerte helt perfekt før sommeren har plutselig begynt å reagere rart når jeg kom tilbake etter sommerferien. Det begynte med at routere fungerte bare i en liten stund før man mistet nettet. Husker ikke om jeg tok ut strømmen eller om jeg resetet routeren for å prøve å få fikset dette problemet. Nå sitter jeg koblet til modemet siden routeren ikke vil gi meg internet access (både trådløs og via kabel). En ting jeg har lagt merke til er at jeg får samme melding om "no internet access" selv om routeren er tilkoblet modemet, eneste forskjellen er at når de er tilkoblet så lyser alt på routeren som det skal. Inne på router siden så står Internet IP Address: 0.0.0.0. Noe som indikerer på at jeg ikke får en ip adresse fra routeren. Har også programmet Cisco Connect som fulgte med routeren og når jeg åpner dette programmet så står det: Har ikke tilgang til routerinnstillingene. Passordet for routeren er endret. Ettersom jeg har trykket inn reset knappen på routeren mange ganger i det siste i et ørlite håp om at det skulle ordne seg så vet jeg ikke om dette er årsaken. Har forresten en Acer med win7, men hybelkameraten med mac sliter med de samme internet problemene så jeg tror problemet ligger i routeren / routerinnstillingene. Vil være veldig takknemlig noen av dere vil hjelpe en med lite datakunnskap Har noen Printscreens som jeg kan vedlegge hvis det kan hjelpe. Mvh V Lenke til kommentar
kgau Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hei Routeren min som fungerte helt perfekt før sommeren har plutselig begynt å reagere rart når jeg kom tilbake etter sommerferien. Det begynte med at routere fungerte bare i en liten stund før man mistet nettet. Husker ikke om jeg tok ut strømmen eller om jeg resetet routeren for å prøve å få fikset dette problemet. Nå sitter jeg koblet til modemet siden routeren ikke vil gi meg internet access (både trådløs og via kabel). En ting jeg har lagt merke til er at jeg får samme melding om "no internet access" selv om routeren er tilkoblet modemet, eneste forskjellen er at når de er tilkoblet så lyser alt på routeren som det skal. Inne på router siden så står Internet IP Address: 0.0.0.0. Noe som indikerer på at jeg ikke får en ip adresse fra routeren. Har også programmet Cisco Connect som fulgte med routeren og når jeg åpner dette programmet så står det: Har ikke tilgang til routerinnstillingene. Passordet for routeren er endret. Ettersom jeg har trykket inn reset knappen på routeren mange ganger i det siste i et ørlite håp om at det skulle ordne seg så vet jeg ikke om dette er årsaken. Har forresten en Acer med win7, men hybelkameraten med mac sliter med de samme internet problemene så jeg tror problemet ligger i routeren / routerinnstillingene. Vil være veldig takknemlig noen av dere vil hjelpe en med lite datakunnskap Har noen Printscreens som jeg kan vedlegge hvis det kan hjelpe. Mvh V Legg ved bildene. men prøv dette: gå til 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 eller 10.0.0.1 og skriv in admin eller 1234 som passord. Hvis ingen av disse passordene hjelper SKAL passordet stå på routeren i form av et klistermerke. Har du resetta routeren så er nok nettverksnøkkelen også endret hvis det er noen som helst. Last opp bildene om dette ikke virker så skal jeg se hva mer jeg kan gjøre Lenke til kommentar
Vonsi Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Hei Routeren min som fungerte helt perfekt før sommeren har plutselig begynt å reagere rart når jeg kom tilbake etter sommerferien. Det begynte med at routere fungerte bare i en liten stund før man mistet nettet. Husker ikke om jeg tok ut strømmen eller om jeg resetet routeren for å prøve å få fikset dette problemet. Nå sitter jeg koblet til modemet siden routeren ikke vil gi meg internet access (både trådløs og via kabel). En ting jeg har lagt merke til er at jeg får samme melding om "no internet access" selv om routeren er tilkoblet modemet, eneste forskjellen er at når de er tilkoblet så lyser alt på routeren som det skal. Inne på router siden så står Internet IP Address: 0.0.0.0. Noe som indikerer på at jeg ikke får en ip adresse fra routeren. Har også programmet Cisco Connect som fulgte med routeren og når jeg åpner dette programmet så står det: Har ikke tilgang til routerinnstillingene. Passordet for routeren er endret. Ettersom jeg har trykket inn reset knappen på routeren mange ganger i det siste i et ørlite håp om at det skulle ordne seg så vet jeg ikke om dette er årsaken. Har forresten en Acer med win7, men hybelkameraten med mac sliter med de samme internet problemene så jeg tror problemet ligger i routeren / routerinnstillingene. Vil være veldig takknemlig noen av dere vil hjelpe en med lite datakunnskap Har noen Printscreens som jeg kan vedlegge hvis det kan hjelpe. Mvh V Legg ved bildene. men prøv dette: gå til 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 eller 10.0.0.1 og skriv in admin eller 1234 som passord. Hvis ingen av disse passordene hjelper SKAL passordet stå på routeren i form av et klistermerke. Har du resetta routeren så er nok nettverksnøkkelen også endret hvis det er noen som helst. Last opp bildene om dette ikke virker så skal jeg se hva mer jeg kan gjøre Hei jeg har klart å logge inn der du sa og tok noen screenshots + et fra ipconfig (ser at pcen får forskjellig ipadresse fra modemet og routeren ([/img] fungerte tydeligvis ikke så legger opp link): http://bildr.no/view/958233 http://bildr.no/view/958234 http://bildr.no/view/958282 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Problemet er at du ikke får kontakt med modem. Hvilket modem eller routermodem har du og hva er status på det? Lenke til kommentar
Vonsi Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Problemet er at du ikke får kontakt med modem. Hvilket modem eller routermodem har du og hva er status på det? Routeren er som i tittelen en linksys E2000, mens modemet er noe som fulgte med canal digital (Thomson TCM420). I og med at jeg får nett når jeg bare er tilkoblet modemet så antok jeg at problemet lå i overgangen mellom routeren og modemet, eller er dette feil? Skal jeg gjøre det samme for å sjekke statusen på modemet som hos routeren (bare annerledes gateway?) Har spurt på Linksys forumet om hjelp, eneste tipset jeg fikk var å prøve å copier MAC adressen til pcen til å være den samme som hos routeren. Enten så funket ikke det eller så gjorde jeg det ikke riktig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Slå av modem noen minutter, så er det trolig i orden. Som nevnt på Linksys-forumet, så har det med macadresse (lease av IP) å gjøre. Modemet husker den siste macadressen den var koblet mot og vil bare bruke det. Lenke til kommentar
Vonsi Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Slå av modem noen minutter, så er det trolig i orden. Som nevnt på Linksys-forumet, så har det med macadresse (lease av IP) å gjøre. Modemet husker den siste macadressen den var koblet mot og vil bare bruke det. Skal prøve det. Men slik jeg forstår så har hver pc en egen macadresse? Vil det si at bare en pc får tilgang til nettet eller får flere? Edit: Har prøvd å ta ut strømkabelen til modemet, ingen forbedring. Jeg trykket på resetknappen på modemet i håp om at det ville hjelpe, uten hell. Tror jeg må kanskje skifte MAC adressen manuelt på et eller annet vis, men vet ikke hvordan. Endret 25. august 2011 av Vonsi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Hvis du holder inn resetknappen på modem i >10 sekunder, så skal det nullstille seg helt. Hvis man kun tar ut strømmen, så er det litt mer usikkert når lease slettes. Du kan logge inn på router og prøve å fornye ipadressen på WAN. NB: Pass på at modemet er tilkoblet internettporten. Alt som er tilkoblet routeren ellers, får ipadresser og nett fra router. Der er det ikke noe slikt problem. Lenke til kommentar
Vonsi Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Hvis du holder inn resetknappen på modem i >10 sekunder, så skal det nullstille seg helt. Hvis man kun tar ut strømmen, så er det litt mer usikkert når lease slettes. Du kan logge inn på router og prøve å fornye ipadressen på WAN. NB: Pass på at modemet er tilkoblet internettporten. Alt som er tilkoblet routeren ellers, får ipadresser og nett fra router. Der er det ikke noe slikt problem. Beklager for sent svar, har vært litt opptatt. Men har prøvd alle forslagene dine uten hell. Hvis du ikke har noen flere idéer som kan fungere så skal jeg ringe til Linksys support på mandag og hvis det ikke løser problemene antar jeg får bytte router hos Dustin. Endret 28. august 2011 av Vonsi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Du kan jo koble modem rett i en PC først for å sjekke at modemet er i orden. Hvis du får nett i PC og ikke via internettporten til router, så er det trolig router som er problemet. Pass også på at routeren står på DHCP (Dynamisk IP) på WAN, slik at den henter ip automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå