Gå til innhold

database for arkivering av innhold på harddisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg høres det rett og slett ut som at windows indekserings-tjeneste er det du trenger.

På en annen side så aner jeg jo ikke hvordan du ser for deg en slik løsning.

Hvorfor kan du ikke bare ta et par kvelder i uka og rydde i filene dine og få system. Jeg har system i filene mine og har aldri problemer med å finne de igjen.

Lenke til kommentar

For meg høres det rett og slett ut som at windows indekserings-tjeneste er det du trenger.

På en annen side så aner jeg jo ikke hvordan du ser for deg en slik løsning.

Hvorfor kan du ikke bare ta et par kvelder i uka og rydde i filene dine og få system. Jeg har system i filene mine og har aldri problemer med å finne de igjen.

Joda jeg har system jeg også og vet sånn ca hva jeg har. Poenget er at jeg har nå 5 eksterne hardisker hvor jeg har overført det det jeg har av dvd filmer, bilder, musikk samt backup av 2 pc. Så har jeg kjøpt en boxee box mediaspiller for å vise innholdet på tv. Da hadde det vært veldig greit med en oversikt så man kunne finne ut hvilken harddisk man skulle finne igjen et bestemt bilde eller film på.

Lenke til kommentar

Det du her beskriver er jo en forholdvis enkel databasefunksjon. Dette burde enkelt la seg gjøres med databaseprogrammet Base som følger med Libre Office.

Det er mulig men jeg har liten kunnskap til å lage egne programmer! Etter hva jeg forstått så må en i en slik database legge inn filer manuelt og det tror jeg blir vanskelig med flere 10 talls tusen filer. (rett meg hvis jeg har feil) Fordelen med cd catalog expert var jo at den bare skannet disken og vips så lå alle filer og mapper der. 2 tb disk skannet på ca 20 sek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...