igxx Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 i dag hadde jeg mine første dag på Tysk nivå 2 på VGS 1. og så fikk jeg se hva dette virkelig gikk ut på, men så er det til problemet mitt. når jeg og forsåvit resten av de som gikk med min skole, så hadde vi en lærer i 60 årene som ikke kun/brydde seg, så ble bare prating på norsk, og lærte nothing... kan kanp skriv: goten tag, og det er stort set det æ kan. SÅåÅÅÅÅÅÅ hjelp meg, hva kan jeg gjøre? er interisert i å bli god i TYSK, så hva kan jeg gjøre?? uten om det vi evt får i lekse? vis noen kan gi meg noen tips så takker jeg så meget med dem. PS: Er døds svak i all grammtaikk: Engelsk,Tysk og Norsk. skriver tekster til 5-6 men får altid bare 3-4 pga grammatikken, og litt feil skriving i englesk, og tysk da(har aldri skrevet noe i TYSK) Lenke til kommentar
DA95 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 hvorfor starter du ikke fra nivå 1? Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Det samme som jeg gjør når jeg øver på engelsk, tipper jeg * Finn de mest hverdagslige ordene du bruker i ordboka og pugg dem. Les dem gjerne 30-40 ganger hver så de sitter ordentlig. * Se på tysk film * Prøv å snakke/skrive på tysk med andre, da kan dere begge lære. * Se på tysk film og prøv å høre på tysken samtidig som du bruker teksten som en slags oversetter. F.eks står det(på engelsk) kanskje "Hello", og på den norske teksten står det "Hei". Litt vanskelig å forklare, men slik pleier jeg å gjøre det. Lærer da mye av se på engelsk film Vet ikke hvor mye det hjalp, men det er i hvertfall mine tips Lenke til kommentar
emwa Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 det heter guten Tag men jeg har troen på deg, jeg Lenke til kommentar
igxx Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 hvorfor starter du ikke fra nivå 1? som jeg sa, så hadde jeg 3 år med tysk på ung. men læreren brydde seg fint lite, så da tenkte vell vi, hvorfor skulle vi gjør det? Det samme som jeg gjør når jeg øver på engelsk, tipper jeg * Finn de mest hverdagslige ordene du bruker i ordboka og pugg dem. Les dem gjerne 30-40 ganger hver så de sitter ordentlig. * Se på tysk film * Prøv å snakke/skrive på tysk med andre, da kan dere begge lære. * Se på tysk film og prøv å høre på tysken samtidig som du bruker teksten som en slags oversetter. F.eks står det(på engelsk) kanskje "Hello", og på den norske teksten står det "Hei". Litt vanskelig å forklare, men slik pleier jeg å gjøre det. Lærer da mye av se på engelsk film Vet ikke hvor mye det hjalp, men det er i hvertfall mine tips Tusen takk akuratt slike tips jeg trenger. har du noen ord jeg kan øve på? vis noen andre har slike tips, kom med dem:) Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Har du ikke en tysk ordbok? Jeg pleier bare å slå opp de mest dagligsdagse ordene og pugge dem. Du kan også pugge på setninger og spesielt bøying av verb/substantiv Er ikke så morro, men man lærer mye av å pugge! Lenke til kommentar
igxx Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 har enda ikke fått RÅD til å kjøpe den enda :/ vet du om noen nettsider ? evt må man lete opp: guten tag, ..... osv osv Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Burde ikke dette gå ann å få gjennom skolen? Evt. få råd om hvor du kan kjøpe. Hvis du søker litt på Google er det mulig du finner noe der Endret 24. august 2011 av Spritty Lenke til kommentar
igxx Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 joda, tror det koster 250kr pr, så må jeg vell ha begge veier ?:S har du forslag til filmet eks? Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hmm, nei dessverre. Jeg vet ingenting som tysk, så Men, et raskt Google søk kan sikkert gjøre susen. Som for eksempel "learn german" eller "german gramar" etc :-) Lenke til kommentar
cfg Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Merkelig hva google kan gjøre - søkte etter tysk ordbok: Heinzelnisse poppet opp! Den ordboka er faktisk ganske så bra! Lenke til kommentar
igxx Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 noen andre som kjenner til denne? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 har foresten andre tips, til filmer ect som er TYSK? eller andre tips til hvordan jeg kan lære meg språket? Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Heinzelnisse er absolutt ei fullt brukbar ordbok på nett Brukte den selv masse i tysken på vgs. Er ei stund siden jeg har hatt det, så er dessverre litt rusten selv og har derfor ikke så mye å komme med. Eneste jeg kommer på i farta er om du går inn på Kragerø vgs. Om du derifra klikker på Fagsider --> Tysk så finner du masse fine oppgaver fra det aller enkleste til mer avanserte øvinger Veldig grei å bruke sammen med f.eks. lærebok osv. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Mener ikke å være ekkel eller no, men kanskje filmer som f.eks Der untergang kan være noe? Flott film i tillegg om Hitlers siste dager. Ellers finner du sikkert noe med et søk på Google eller Youtube Lenke til kommentar
igxx Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 takker blir nok masse filmer til uken Lenke til kommentar
cfg Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Å se Der Untergang om igjen var min forberedelse på tysk muntlig eksamen. Hah! Lenke til kommentar
igxx Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 niceeeee, da blir den garantert å bli sett i helgen! finnes den på tjenester som voddler? eller må jeg på biblioteket ? :cry: Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Du er ikke tilfeldigvis Canal Digital kunde? http://go.canaldigital.no/no/video/?id=302710 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 (endret) er ikke det :/ men kan jeg leie den uansett? for 35 kr? og hva tror dere om denne? voddler Endret 2. september 2011 av igxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå