Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hjelp med tysken

Anbefalte innlegg

i dag hadde jeg mine første dag på Tysk nivå 2 på VGS 1. og så fikk jeg se hva dette virkelig gikk ut på, men så er det til problemet mitt.

når jeg og forsåvit resten av de som gikk med min skole, så hadde vi en lærer i 60 årene som ikke kun/brydde seg, så ble bare prating på norsk, og lærte nothing... kan kanp skriv:

goten tag, og det er stort set det æ kan.

SÅåÅÅÅÅÅÅ hjelp meg, hva kan jeg gjøre? er interisert i å bli god i TYSK, så hva kan jeg gjøre?? uten om det vi evt får i lekse? vis noen kan gi meg noen tips så takker jeg så meget med dem.

PS:

Er døds svak i all grammtaikk: Engelsk,Tysk og Norsk. skriver tekster til 5-6 men får altid bare 3-4 pga grammatikken, og litt feil skriving i englesk, og tysk da(har aldri skrevet noe i TYSK)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme som jeg gjør når jeg øver på engelsk, tipper jeg :)

* Finn de mest hverdagslige ordene du bruker i ordboka og pugg dem. Les dem gjerne 30-40 ganger hver så de sitter ordentlig.

* Se på tysk film

* Prøv å snakke/skrive på tysk med andre, da kan dere begge lære.

* Se på tysk film og prøv å høre på tysken samtidig som du bruker teksten som en slags oversetter. F.eks står det(på engelsk) kanskje "Hello", og på den norske teksten står det "Hei".

Litt vanskelig å forklare, men slik pleier jeg å gjøre det. Lærer da mye av se på engelsk film ;)

Vet ikke hvor mye det hjalp, men det er i hvertfall mine tips :yes:

Lenke til kommentar

hvorfor starter du ikke fra nivå 1?

som jeg sa, så hadde jeg 3 år med tysk på ung. men læreren brydde seg fint lite, så da tenkte vell vi, hvorfor skulle vi gjør det?

Det samme som jeg gjør når jeg øver på engelsk, tipper jeg :)

* Finn de mest hverdagslige ordene du bruker i ordboka og pugg dem. Les dem gjerne 30-40 ganger hver så de sitter ordentlig.

* Se på tysk film

* Prøv å snakke/skrive på tysk med andre, da kan dere begge lære.

* Se på tysk film og prøv å høre på tysken samtidig som du bruker teksten som en slags oversetter. F.eks står det(på engelsk) kanskje "Hello", og på den norske teksten står det "Hei".

Litt vanskelig å forklare, men slik pleier jeg å gjøre det. Lærer da mye av se på engelsk film ;)

Vet ikke hvor mye det hjalp, men det er i hvertfall mine tips :yes:

Tusen takk :) akuratt slike tips jeg trenger. har du noen ord jeg kan øve på?

vis noen andre har slike tips, kom med dem:)

Lenke til kommentar

Heinzelnisse er absolutt ei fullt brukbar ordbok på nett ;) Brukte den selv masse i tysken på vgs. Er ei stund siden jeg har hatt det, så er dessverre litt rusten selv og har derfor ikke så mye å komme med.

Eneste jeg kommer på i farta er om du går inn på Kragerø vgs. Om du derifra klikker på Fagsider --> Tysk så finner du masse fine oppgaver fra det aller enkleste til mer avanserte øvinger ;) Veldig grei å bruke sammen med f.eks. lærebok osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...