brutrollet! Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 problem barn 1 : ASUS 52serie windows 7 64bit og sp1 instalert. har hatt pc`n i ca 9 månder og sliter med at den fryser med jevne mellom rom i ca 1 minutt og så er den tilbake som igjen ting skulle ha skjedd dette skjer spesielt når eg sitter på nette. hhar prøvd exsplorer. opra og no firefox alle med samme resultat. når dette fryser kan eg forsat bruke musen og får åpnet startmenyen og åpnet mine dokumenter men så stopper de og opp og bare musen funker. etter ca 60sek +- kommer alt tilbake og alt som eg har trykket på i frustrasjon for at det ikkje fungerer dukker opp. Kva er galt og kva må eg gjera? problem barn nr 2 ca samme pc bare av nyere dato. husvert skiftet internett for ein stund siden og nytt passord blei utdelt. alt vel og bra men etter kort til ville ikkje denne pc på nett. etter å ha kjørt diagnotisering gjennom windows kommer den opp med at DNS server svarer ikkje. dette løser seg ved å tilbake stille pc`n noen dager og vips et pc`n på nett igjen. mens vi bantes med dette problemer har andre pcer, mobiler og mac og ipad vert på nette uten noe problem, så igjen hva er galt og hva må gjøres? Mvh meg Lenke til kommentar
kgau Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 problem barn 1 : ASUS 52serie windows 7 64bit og sp1 instalert. har hatt pc`n i ca 9 månder og sliter med at den fryser med jevne mellom rom i ca 1 minutt og så er den tilbake som igjen ting skulle ha skjedd dette skjer spesielt når eg sitter på nette. hhar prøvd exsplorer. opra og no firefox alle med samme resultat. når dette fryser kan eg forsat bruke musen og får åpnet startmenyen og åpnet mine dokumenter men så stopper de og opp og bare musen funker. etter ca 60sek +- kommer alt tilbake og alt som eg har trykket på i frustrasjon for at det ikkje fungerer dukker opp. Kva er galt og kva må eg gjera? problem barn nr 2 ca samme pc bare av nyere dato. husvert skiftet internett for ein stund siden og nytt passord blei utdelt. alt vel og bra men etter kort til ville ikkje denne pc på nett. etter å ha kjørt diagnotisering gjennom windows kommer den opp med at DNS server svarer ikkje. dette løser seg ved å tilbake stille pc`n noen dager og vips et pc`n på nett igjen. mens vi bantes med dette problemer har andre pcer, mobiler og mac og ipad vert på nette uten noe problem, så igjen hva er galt og hva må gjøres? Mvh meg problem nr 1: kjør chkdsk /f se om dette løser problemet, jeg har en PC som av og til fryser helt til etter oppstart og dette løser det hver gang. (sjer etter at den har avsluttet "uventet" (tom for strøm)) prøv samme løsning for problem 2 foreløpig, selv om det sannsynligvis ikke fungerer. lykke til og hold oss oppdatert =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå