Gå til innhold

Trenger ny HW raid kontroller og ssd disker.

Mj12

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg på jakt etter nytt disksystem i min pc.

Vil gjerne ha en HW kontroller som støtter 6GB/s og ssd disker som har støtte for det.

Planen er å kjøre 4x CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 120GB SSD MLC. Men jeg er usikker på hvilken kontroller jeg bør velge. (bør ha støtte for 8 disker)

HK er Asus Rampage III extreme.

Er det noen her som kan anbefale meg en god kontroller?

Har også sett litt på OCZ REVODRIVE 3 PCI-E X4 SSD 480GB, er dette noe å satse på?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Skal du ha det beste nå, så er Areca 1880ix med 4gb minne tingen. MEn da bør også lommeboka være klar for det også :D

Ellers så er jo en ibm m1015 8 porter ganske bra med nok båndbredde. Men det er da en HBA uten minne. Støtter også da bare raid- 0 og 1. MEn raid-0 er jo det man vil ha.

Her kjører jeg 5x corsair gt i raid-0

M1015 corsiar raid-0

Har ikkje noen sammenlikning med Areca 1880ix-24 kontrolleren min, men resultatet blir noe bedre. 4gb cache er også VELDIG bra til generell bruk.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

iwill.no eller nextron.no leverer Areca i Norge.

Areca 1880ix-12 koster vel ca 7k + ca 2k for 4gb minnebrikke.

Jeg pleier å handle fra iwill.no.

Hår både Areca 1880ix-24 og Areca 1880i 8 porter med 512 mb minne. 1880i er jo også et godt valg. Er samme cpu men bare mindre minne og ikkje oppgraderbart minne.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

iwill.no eller nextron.no leverer Areca i Norge.

Areca 1880ix-12 koster vel ca 7k + ca 2k for 4gb minnebrikke.

Jeg pleier å handle fra iwill.no.

Hår både Areca 1880ix-24 og Areca 1880i 8 porter med 512 mb minne. 1880i er jo også et godt valg. Er samme cpu men bare mindre minne og ikkje oppgraderbart minne.

Hva tror du om de Revodrivene da? Virker som de har meget god ytelse pr. kr.

Lenke til kommentar

Vel jeg er ikkje noe fan av OCZ, men ytelsen er jo ganske bra. Hovedkort kompatibilitet har vært dårlig for revodrive. Jeg liker å ha et raidkort fordi jeg har både ssd til OS og stuff og store raidarray til lagring.

Areca er også veldig stabile. Det er iallefall ikkje OCZ kjent for å være :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...