faaeri Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Sonys nye Nex-7 retter opp alle manglene Hybridkamera for entusiaster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Fikk dere tafse på denne? I såfall, hvordan er grepet? I samme leiet som en Pana GH2? Eller mindre? Eller større? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Nix, dessverre hadde ikke Sony så mye som en dummy av NEX 7 tilgjengelig, men vi får være først i Norge med test av NEX 5N. Den ligger her på kontoret nå. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Ganske stiv pris ser det ut til... 1 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Skriv din kommentar.... Lenke til kommentar
MRSHOOTABBYz Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 NEX-7 ser veldig bra ut, synd prisen var så stiv. Sjekk ut videoen, da får du litt bedre inblikk på størrelsen http://www.youtube.com/watch?v=Udk6piQqm-w Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 NEX-7 er som kjent forsinket, men et av eksemplarene som har blitt produsert er anmeldt hos Steve Huff. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 NEX-7 er som kjent forsinket, men et av eksemplarene som har blitt produsert er anmeldt hos Steve Huff. Noen eksemplarer finnes vitterligen ute i det fri. Jeg klådde nemlig på en NEX-7 da jeg var innom FotoVideo på lørdag. Lekkert. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Bra artikkel i form av forhåndsomtale . Dette å da bli en killer dersom det ikke er for bra . Nikon har jo lagd et speilløst som er dårlig nok for knipsere, Leica har lagt et som er dyrt nok for snobbene, Sony (og Pana/Oly) har lagd et for fotografer som vil ha et bra kamera (og nå mangler vel bare et Eple kamera som kombinerer alle de dårligste egenskapene fra de andre for posørene som kun tenker stil). Jeg er spesiellt interessert i hvordan gammelt glass, spesiellt Leica M fungerer på speiløse via adapter. Ut fra det lille jeg har lært fra andre og egne tester er jeg noe skuffet over hvordan M glass fungerer på tidligere speilløse. Har store forventninger til Sony. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 NEX-7 er som kjent forsinket, men et av eksemplarene som har blitt produsert er anmeldt hos Steve Huff. Med forbehold om for kjapp skumming: Litt rotete den anmeldelsen, men jeg stusset på kun 2,5 bps dersom fokus ikke er låst på første bilde, dersom det stemmer er det et betydelig minus. Fokushastigheten blåste visst heller ikke noen caps av. Støy synes det mer av på 7'n enn på 5'n. Vet ikke om det stod noe om batterikapasiteten? Tor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Litt rotete den anmeldelsen, men jeg stusset på kun 2,5 bps dersom fokus ikke er låst på første bilde, dersom det stemmer er det et betydelig minus. Fokushastigheten blåste visst heller ikke noen caps av. Støy synes det mer av på 7'n enn på 5'n. Vet ikke om det stod noe om batterikapasiteten? Steve Huff skriver med hjertet og ikke hodet, og da går det ofte over stokk og stein Antall bilder per sekund er fortsatt en hemsko på speilløse. Vet ikke om du kan få høyere skuddtakt med bruk av LA-EA2 adapter og alpha objektiver. At det er mer støy på NEX-7 bildenene enn på 5N finner jeg naturlig. Men om den vil synes i praksis eller kun på 100% crop vet jeg ikke. Når det gjelder batterikapasitet, så sier prisguiden 350 bilder. Typisk for speilløst med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg