Joachim_F Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Microsoft ønsker ikke spill som har debutert på PlayStation. Les hele saken Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Tja, det er jo flere spill som har kommet med mer innhold i PS3-versjonen en Xbox-versjonen, så det spørs om disse kravene er så strenge. Og hva med f.eks. Witcher 2? Vil ikke Ms ha det på xbox? Lenke til kommentar
Mikejensen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Høres nesten ut som Apple.... -.-" Endret 24. august 2011 av Mikejensen Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) De vil ha spill-franchises de kan kalle exclusives, er det vanskelig å skjønne og godta? Uten exclusives hadde det ikke vært noe PS3 eller Xbox, kanskje hadde vi sittet med Playbox720 istedet, da MS og Sony ikke hadde sett noe konkurranse i å videreføre hverandres series. Volvo hadde aldri lansert en bil som Porche hadde designet, BMW ville aldri ha gitt ut en WW golf og Maybach hadde aldri solgt Lada, voks opp, sånn er verden. Endret 24. august 2011 av Puro 1 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Dette hørtes ut som en "fornuftig" kundepolitikk Hadde jeg eid en xbox og det hadde kommet ett bra spill til ps som jeg hadde lyst på, og det ikke ble tilgjengelig på xbox fordi MS setter ned foten hadde jeg blitt rimelig muggen. Lenke til kommentar
straumoy_InnleggNO Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Har ikke playstation flere spill som begynte på xbox da, eller er jeg helt ute på viddene (igjen)? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Gud forby at kundene får muligheten til å få spilt flere spill. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Blir det samme som å si at folk skal ha muligheten til å kjøre en Volvo bare fordi de kjøpte en Mercedes. "Gud forby at kundene får kjøre hvilken som helst bil de vil" Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Huh? Det er spill, på konsoller, ikke biler. Biler er ikke en avspiller av noe slag. Jeg har både PS3 og 360, så for meg er det ikke noe problem uansett, men hadde jeg bare hatt 360 så hadde jeg blitt forbanna. Straffe meg fordi jeg ikke kjøpte PS3? Fuck off! Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Dette dreier seg om Microsoft som utgiver(les artikkelen til Eurogamer). Dersom en selvstendig utgiver ønsker å lansere et spill til PSN først, for så å lansere det til XBLA noen uker senere så har de selvsagt lov til dette. Square-Enix gjorde jo nettopp noe lignende da de lanserte Moon Diver til PSN og XBLA. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 No shit at spill ikke er biler, men om du ikke tok analogien så burde du lese litt nøyere. Det at du kjøper ett produkt av fabrikant A gir deg ikke noen automagisk rett til kunne bruke ett produkt fabrikant B har utviklet, du burde være glad for at du har en konsoll i det hele tatt, istedet for å si at du blir så straffa og grinegrinegrine. Lada-bilkjøpere blir straffa fordi de har ikke samme CD/Mp3-spiller det er i BMW, dakar.:< Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Nå retter Leflus på artikkelen over her, og da er det ikke så ille som først antatt. Uansett, jeg hadde ikke brydd meg om jeg hadde fått en annen cd-spiller i Lada'n min. Men om CD-spilleren ikke kunne spille Pink Floyd-cder fordi albumene hadde kommet ut på DVD-audio først, da hadde jeg blitt sint ja. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 " men du kan være sikker på at vi alltid vil forsøke å maksimere vår fordel for å sørge for at vi stiller likt med konkurrentene ved å ikke gi ut spill." Hallo, de fleste av oss sluttet i barnehagen for lenge siden. Mulig jeg tar feil her, men om f.eks Rockstar gir ut et spill til XB360, koster det Microsoft noe? Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 @Pyro: Her er det snakk om spill som er utviklet av 3.parts-studioer. Spill som utvikles av Sony/M$-eide studioer vil jo selvsagt aldri se dagens lys på en konkurrerende konsoll. Den bil-analogien din gir jo null mening. 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Bare tull dette. Viser til serier som Grand Theft Auto, Metal Gear Solid og Tekken. De vil ha spill-franchises de kan kalle exclusives, er det vanskelig å skjønne og godta? Uten exclusives hadde det ikke vært noe PS3 eller Xbox, kanskje hadde vi sittet med Playbox720 istedet, da MS og Sony ikke hadde sett noe konkurranse i å videreføre hverandres series. Volvo hadde aldri lansert en bil som Porche hadde designet, BMW ville aldri ha gitt ut en WW golf og Maybach hadde aldri solgt Lada, voks opp, sånn er verden. Er det så vanskelig å si ekslusive spill? Du er jo norsk, er du ikke? Hater når man bruker engelske ord på noe som så enkelt kan oversettes. Det er jo helt laughable. Ser du hva jeg gjorde der? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 De vil ha spill-franchises de kan kalle exclusives, er det vanskelig å skjønne og godta? Uten exclusives hadde det ikke vært noe PS3 eller Xbox, kanskje hadde vi sittet med Playbox720 istedet, da MS og Sony ikke hadde sett noe konkurranse i å videreføre hverandres series. Eg er ganske sikker på at konsollane kjem før eksklusivane, ikkje omvendt. Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 de vil jo heller ikke release TF2 Patcher. de venter til de får en så stop oppdatering at de kan ta betalt for det. mens Valve ville ha gratis Patcher som på pc Lenke til kommentar
hitman47 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Den holdningen Microsoft har til eksklusiver går bare ut over forbrukerne. Ser for meg at jeg går glipp av en del gode spill pga denne politikken. Irriterer meg også som Xbox 360 spiller at Microsoft blir dårligere og dårligere når det gjelder eksklusiver. For mens PS3 får fler og fler eksklusive titler så blir jeg bombardert med latterlige Kinect-spill jeg ikke kunne brydd meg mindre om.. Lenke til kommentar
GSmart Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Poenget her er jo ikke at MS ønsker å gå glipp av det totale antall utgivelser på sin egen platform, men å gjøre det ugunstig for utviklere å gjøre eksklusive/tidligere releases til f.eks. PS3. Altså, den gode gamle "kjepper i hjulene"-strategien... Lenke til kommentar
PheIix Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Den fantastiske analogien din er jo helt på jordet uansett. Skal du først bringe bil inn som analogi får du gjøre det riktig. Det ville blitt mer riktig å si det at dette ville vært som at BMW ikke vil ha diesel motor i bilen sin fordi en annen fabrikant hadde det først... Og DET er faktisk en vesentlig sak. Ikke begynn å blande epler og pærer... Microsoft kjører tydeligvis et hardt løp for å bygge seg et image av å være den konsollen som er prioritert blant utviklere. Om det virker får så være, men de har jo skaffet seg flere slike avtaler. Eksempelvis kart pakker til COD, utvidelses pakkene til GTA 4 og sikkert en hel del andre slike avtaler. Det eneste som er sikkert, er at det koster Microsoft skjorta å sørge for dette. Edit: Forbannet leif! Endret 24. august 2011 av PheIix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå