trumic Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har allerede 2 fronthøytalere som det er nok av trøkk i. Jeg har planer om å kjøpe en center og to bakhøytalere til slik at jeg får surround. Jeg kommer høyst sannsynlig å kjøpe en monitor III senter høytaler og vurderer og kjøpe monitor III høytalere som bakhøytalere. Jeg har ikek særlig peiling på dette feltet og veit at disse er hovedsaklig fronthøytalere, men vil disse bli altfor kraftige som bakhøytalere eller vil disse fungere fint? Her er en link til høytalerne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=8&s=pl kom gjerne med forslag til andre høytalere også :wink: Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 De høyttalerene får faktisk veldig god kritikk i det engelske bladet What Hi-FI Den har faktisk fått karakteren 5 røde stjerner som betyr Excellent. I notat står det følgende "Compact, cohesive-sounding and strong on rhythm-a great buy." Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har allerede 2 fronthøytalere som det er nok av trøkk i. Jeg har planer om å kjøpe en center og to bakhøytalere til slik at jeg får surround. Jeg kommer høyst sannsynlig å kjøpe en monitor III senter høytaler og vurderer og kjøpe monitor III høytalere som bakhøytalere. Jeg har ikek særlig peiling på dette feltet og veit at disse er hovedsaklig fronthøytalere, men vil disse bli altfor kraftige som bakhøytalere eller vil disse fungere fint? Her er en link til høytalerne:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=8&s=pl kom gjerne med forslag til andre høytalere også :wink: Å bruke Monitor III som bakkanaler går fint. Jeg er mer tvilsomt til monitor som senter. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Ingenting som kan bli FOR kraftig. I et optimalt surround anlegg, har man som regel like høyttalerer rundt hele, for å oppnå så lik "klang" fra alle kanter. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Ingenting som kan bli FOR kraftig. I et optimalt surround anlegg, har man som regel like høyttalerer rundt hele, for å oppnå så lik "klang" fra alle kanter. Ja, men det mest viktig foran. Bakhøyttalere er det ikke så veldig nøye med. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Ingenting som kan bli FOR kraftig. I et optimalt surround anlegg, har man som regel like høyttalerer rundt hele, for å oppnå så lik "klang" fra alle kanter. Ja, men det mest viktig foran. Bakhøyttalere er det ikke så veldig nøye med. Bakhøyttalerene gir riktig nok ikke så mye lyd fra seg som front og center, men ikke kom å si at "det ikke er så veldig nøye" For det ER det i en vettu surround anlegg. Selv har jeg bestilt komplett surround sett fra B/W 600 serien. Disse kostet meg 20000 kr på hifiklubben. Og her snakker vi fortsatt om surround i budsjett klassen. Dette er langt i fra noe High End system. Det lønner seg nok å kjøpe høyttalere fra samme merke for og oppnå best mulig dynamikk. Høyttalere må passe sammen. Eltax for også veldig god kritikk for en senterhøyttaler dem har i sortimentet sitt. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Synes det ikke er så nøye jeg men. Hører du på musikk i flere kanaler så er det viktigere. Lenke til kommentar
trumic Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har allerede 2 fronthøytalere som det er nok av trøkk i. Jeg har planer om å kjøpe en center og to bakhøytalere til slik at jeg får surround. Jeg kommer høyst sannsynlig å kjøpe en monitor III senter høytaler og vurderer og kjøpe monitor III høytalere som bakhøytalere. Jeg har ikek særlig peiling på dette feltet og veit at disse er hovedsaklig fronthøytalere, men vil disse bli altfor kraftige som bakhøytalere eller vil disse fungere fint? Her er en link til høytalerne:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=8&s=pl kom gjerne med forslag til andre høytalere også :wink: Å bruke Monitor III som bakkanaler går fint. Jeg er mer tvilsomt til monitor som senter. Var litt upresis der. Det jeg mente med en monitor center var denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...1&GrpID=12&s=pl Noen som har erfaringer med denne senteren? Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Ingenting som kan bli FOR kraftig. I et optimalt surround anlegg, har man som regel like høyttalerer rundt hele, for å oppnå så lik "klang" fra alle kanter. Ja, men det mest viktig foran. Bakhøyttalere er det ikke så veldig nøye med. I AC-3 (Dolby Digital) specs'en, så er det tillat med full båndbredde i signalet i alle kanaler. Dermed BØR man ha tilnærmet like høyttalere rundt hele. Også senter hvor det meste egentlig skjer. Men pga. plass, økonomi, mangel på kunnskap, så er det mange som driter en lang marsj i dette. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 I AC-3 (Dolby Digital) specs'en, så er det tillat med full båndbredde i signalet i alle kanaler. Dermed BØR man ha tilnærmet like høyttalere rundt hele. Også senter hvor det meste egentlig skjer.Men pga. plass, økonomi, mangel på kunnskap, så er det mange som driter en lang marsj i dette. Haha, tillatt?! Gå på en kino, ligner bak og sidehøytalerne noe særlig på fronthøyttalerne? Senterkanal er jeg enig i at er viktig. Der synes jeg man MÅ ha samme høyttaler som front, ellers kan man bare droppe senterhøyttaleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå