deekarlsen Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Skal du høyere i ytelse så er det eneste alternativet disse 1866-brikkene som koster 150,- mere. Dette vil bare gi ytelsesutslag (som du ikke vil merke i realiteten) når man driver med pakking/utpakking av filer eller f.eks. videoenkoding. På spill gir det ingen ekstra ytelse, det ble testet på anandtech for ikke så lenge siden. Disse 150,- kan man heller legge i noe annet. Jeg vet ikke hvilke 2000MHz sett du har sett på, men de vil ikke kjøre på 1.5V, og heller ikke dual channel, ihvertfall ikke 8GB. skjønner skjønner. ja med mindre ikke maskinen skl brukes til heavy musikk videoredigering osv så er dt liten vits i å ha ramm på over 1600mhz osv? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Det er ikke vits uansett, ytelsesøkningen er så minimal. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Jeg ønsker brikker som passer resten av PC'n, når det gjelder pris og ytelse. Jeg kommer ikke til å kjøre de tyngste spillene, men vil 3d-modellere litt, og da er kanskje 2 x 4GB et godt valg? Jeg ønsker ikke å oppgradere til 2000Mhz - brikkene er for dyre. EDIT: Fant disse brikkene fra Corsair, som kjører 2000 Mhz, men med mindre det gir betydelig bedre ytelse, går jeg heller for de jeg opprinnerlig hadde satt opp. Endret 24. august 2011 av Useless Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg har allerede lenket til de 2 valgene du har. Nei, kjøp 1600MHz. Disse er det beste valget. Evt Low Profile-versjonen om du skal ha en stor CPU-kjøler. EDIT: Fant disse brikkene fra Corsair, som kjører 2000 Mhz, men med mindre det gir betydelig bedre ytelse, går jeg heller for de jeg opprinnerlig hadde satt opp. Nei, kjøp 1 av de settene jeg lenket til. Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 (endret) De er ganske dyre. Er de verdt det, til mitt formål (hverdagslig bruk, lett gaming, 3d-modellering) ? Hvis så, så regner jeg med at de høye passer - CPU-vifta er ikke spesielt stor. Eller hva tror dere? Endret 24. august 2011 av Useless Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå