Gå til innhold

Mitt første PC-bygg - en gjennomsnittlig kraftig PC til 8k.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fullført komponentlista til mitt første PC-bygg. Det jeg lurer mest på er om alle komponentene er kompatible med hverandre? Jeg har lest og undersøkt mye, så jeg er ganske sikker på at alt skal stemme, men det hadde vært fint om noen med litt mer erfaring enn meg kan dobbeltsjekke listen. Takk på forhånd!

93438278.jpg

Prosessor: Intel i5 2500k

Hovedkort: ASUS P8P67

Skjermkort: Asus Radeon HD6870

Minne: CORSAIR 4GB DDR3 XMS3

PSU: FRACTAL DESIGN NEWTON R2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er uansett at det ikke er verdt å prøve; uansett hvilken SSD du velger vil den være helt ufattelig kjapp sammenlignet med en HDD. Jeg har selv en Kingston SSDNow V, Vertex 2 og Vertex 3, og jeg merker ikke forskjell på noen av de.

Kjøper du en Vertex 3 kan du få problemer, men den kan også fungere knirkefritt, slik som Locklear og meg.

Forøvrig enig med arni, kjøp 8GB når du første er i gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene. Jeg har hørt at det er litt problemer ute og går med de nye Vertex 3 SSDene? Derfor har jeg gått for Vertex 2.

EDIT: Men kanskje OCZ Agility 3 er et bedre valg?

Samme problemene med Agility 3.

Eneste jeg kan si er at RAMen ser ganske dyr ut. 290 kr for 4GB når du får 8GB for 50 kr mer.

Et lite spørsmål; hvilke SSD'er regnes som mest stabile og "bang for the bucks"? Har selv en samsung 470 64GB som har funket plettfritt, men har jo bare hatt den en måned. Vurderer å kjøpe en til for å få litt fart i en eldre laptop.

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan si er at RAMen ser ganske dyr ut. 290 kr for 4GB når du får 8GB for 50 kr mer.

290 kroner er jo ikke særlig mye, og det er viktigere at brikkene er god kvalitet enn at de koster 100 mindre. Likevel, vil du anbefale fire 2GB brikker eller to 4GB, som disse? De jobber på 1333 Mhz da, mot de andre på 1600 Mhz, det er kanskje en nedtur?

Lenke til kommentar

Skal du høyere i ytelse så er det eneste alternativet disse 1866-brikkene som koster 150,- mere. Dette vil bare gi ytelsesutslag (som du ikke vil merke i realiteten) når man driver med pakking/utpakking av filer eller f.eks. videoenkoding. På spill gir det ingen ekstra ytelse, det ble testet på anandtech for ikke så lenge siden.

Disse 150,- kan man heller legge i noe annet. Jeg vet ikke hvilke 2000MHz sett du har sett på, men de vil ikke kjøre på 1.5V, og heller ikke dual channel, ihvertfall ikke 8GB.

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...