oba Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Star Wars: the Old Republic bruker Hero Engine, som ser veldig bra ut hittil. Spillet er ikke i åpen beta enda og har bedre fly og bedre animasjoner enn AoC (hvis videoene vi har sett hittil er representative) Tja, det så stivt og platt ut. Litt vanskelig å sammenligne "comic/cartoon look" med AOC, men personlig så synes jeg AOC ser mye bedre ut når det kommer til animasjoner og grafikk. Tipper uansett Star Wars blir en suksess, og gleder meg til å teste det :-) Enig! Jeg er ikke imponert over det jeg har sett av grafikken i SWTOR. For mye tegnefilm etter min smak. Gledelig at TSW endelig har fått slipp måned 1 Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Når var Age of Conan lansert? Mai 2008? Slutt å sammenligne gammelt undertøy med nytt. Brødhode. Kast dere med på beta, og døm det der etter. Det var ment som et svar til bandreas. [irony]Ja, jeg er et brødhode fordi jeg sammenligner to spill som en annen person nevner i direkte samenligning[/irony]. bandreas uttrykte også bekymring for at SW:TOR kan bli slik som AoC, men jeg ga han info som viser at han ikke burde være bekymret... Er det virkelig nødvendig å kalle personer lite pene ting, bare fordi du har et annet syn? Skjerp deg! Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med, så hold det for deg selv. World of Warcraft kom ut i 2005 og brukes fortsatt som sammenligning når man snakker om MMO-spill. Blizzard har gjort veldig mange forbedringer med spillmotoren, og det ser mye bedre ut enn det gjorde i begynnelsen. Det viser hvordan en god spillutvikler kan oppdatere et spill, ikke bare hva grafikk anngår, men også animasjon, flyt og "bugs". Flyten og animasjonen i WoW er fantastisk og andre spillprodusenter etterstreber en like høy standard. Den beste og mest relevante sammenligningen iht. AoC er vel spillmotoren som ble brukt i Guild Wars, som er kraftig oppgradert i Guild Wars 2 - det er stor forskjell. Spillmotoren ble laget i 2005. Det blir derfor litt dumt å si at man ikke skal sammenligne eldre spillmotorer med nye. Jeg foretrekker stilistisk stil som i WoW, Guild Wars 2 og SW:TOR og velger det over realisme - det er jo selvfølgelig noen unntak, men generelt sett foretrekker jeg stilisme. Stilisert grafikk utdateres ikke på samme måte. Bare se på The Legend of Zelda: The Wind Waker - det ser fortsatt veldig bra ut. Endret 24. august 2011 av Stigtrix Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 – Det virker som om det heller den veien, og vi har blant annet nylig lansert Age of Conan som «free to play». Det er en kjempesuksess. Og det er ikke bare skryt, det går faktisk kjempebra. Det tar vi lærdom av. Age of Conan er fantastisk som en test for oss, for å se på hva som funker og ikke. Det var det jeg håpet på å høre og trodde at de tar lærdom av feilene de gjorde på Age of Conan og gjør dette anderledes på The Secret World. Jeg tror dette blir en suksess, helt etter min fantasi Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Dreamworld ble laget til Age of Conan. En enorm investering gjort for å kunne lage ny spill med samme motor. Den får til stadighet forbedringer, og jeg ser egentlig veldig frem mot beta av The Secret World (TSW). Denne motoren hadde ingenting med Anarchy Online å gjøre. AO får nå overhaling grafikkmessig, og dette med den nye dreamworld motoren. Ingen poeng å være påståelig, når du ikke har dine fakta klare. Right back atcha.. Ingen poeng å våre påståelig når du ikke har dine fakta klare. Dreamworld Engine var utviklet av Funcom i 2000. Første spillet som tok i bruk motoren var Anarchy Online. Da arbeidet på Age of Conan startet valgte de å oppgradere Dreamworld Engine til et moderne nivå. Anarchy Online skal nå få ta del i denne moderne motoren og går fra Dreamworld Engine (Randy 3.1) til dagens Dreamworld Engine som er i bruk av Age of Conan (har ikke versjonsnummer). Kilder: http://aoc.wikia.com/wiki/DreamWorld_Engine http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Conan http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchy_Online http://no.wikipedia.org/wiki/Anarchy_Online Edit: At du klarte å få +rep ved å spre svada er litt rart egentlig. Endret 24. august 2011 av Bjohansen 3 Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Når var Age of Conan lansert? Mai 2008? Slutt å sammenligne gammelt undertøy med nytt. Brødhode. Kast dere med på beta, og døm det der etter. Problemet er ikke når Age of Conan var lansert, problemet er motoren som Age of Conan benytter seg av. Denne motoren har blitt oppgradert flere ganger for Age of Conan, men den er fortsatt latterlig dårlig optimalisert. Det er nøyaktig denne motoren Funcom tviholder på og skal bruke til alle sine spill. De har hatt denne motoren siden Anarchy Online og skal nå lansere et tredje MMORPG (TSW) med samme motor. Dersom motoren ikke har forbedret seg siden Age of Conan så kommer ikke jeg til å spille TSW lenge. Edit: Og dette kommer fra en som faktisk liker Age of Conan, men som er lei av dårlig ytelse. Dreamworld ble laget til Age of Conan. En enorm investering gjort for å kunne lage ny spill med samme motor. Den får til stadighet forbedringer, og jeg ser egentlig veldig frem mot beta av The Secret World (TSW). Denne motoren hadde ingenting med Anarchy Online å gjøre. AO får nå overhaling grafikkmessig, og dette med den nye dreamworld motoren. Ingen poeng å være påståelig, når du ikke har dine fakta klare. Ehh, det er da fortsatt ikke feil å si at motoren ikke er optimalisert. Den har fått flere oppdateringer, men ingen har virkelig løst problemet. At du ser frem til beta av TSW har ingen ting å si heller. (Helt greit at du gjør det, du er nok ikke alene.) Men fakta er at selv etter en del oppdateringer og forsøk på fikser har vi enda til gode å se en motor som faktisk fungerer uten problemer for dem. Klarer de ikke å løse dette er de ute og kjører - de enorme kravene i spillverden generelt vil sørge for det. Da jeg skrev SW mente jeg TSW og ikke Star Wars. Så du missforstod meg nok litt der. Beklager for utydeligheten Endret 24. august 2011 av bandreas 1 Lenke til kommentar
dagtveit Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Når var Age of Conan lansert? Mai 2008? Slutt å sammenligne gammelt undertøy med nytt. Brødhode. Kast dere med på beta, og døm det der etter. Problemet er ikke når Age of Conan var lansert, problemet er motoren som Age of Conan benytter seg av. Denne motoren har blitt oppgradert flere ganger for Age of Conan, men den er fortsatt latterlig dårlig optimalisert. Det er nøyaktig denne motoren Funcom tviholder på og skal bruke til alle sine spill. De har hatt denne motoren siden Anarchy Online og skal nå lansere et tredje MMORPG (TSW) med samme motor. Dersom motoren ikke har forbedret seg siden Age of Conan så kommer ikke jeg til å spille TSW lenge. Edit: Og dette kommer fra en som faktisk liker Age of Conan, men som er lei av dårlig ytelse. Dreamworld ble laget til Age of Conan. En enorm investering gjort for å kunne lage ny spill med samme motor. Den får til stadighet forbedringer, og jeg ser egentlig veldig frem mot beta av The Secret World (TSW). Denne motoren hadde ingenting med Anarchy Online å gjøre. AO får nå overhaling grafikkmessig, og dette med den nye dreamworld motoren. Ingen poeng å være påståelig, når du ikke har dine fakta klare. Ehh, det er da fortsatt ikke feil å si at motoren ikke er optimalisert. Den har fått flere oppdateringer, men ingen har virkelig løst problemet. At du ser frem til beta av TSW har ingen ting å si heller. (Helt greit at du gjør det, du er nok ikke alene.) Men fakta er at selv etter en del oppdateringer og forsøk på fikser har vi enda til gode å se en motor som faktisk fungerer uten problemer for dem. Klarer de ikke å løse dette er de ute og kjører - de enorme kravene i spillverden generelt vil sørge for det. Da jeg skrev SW mente jeg TSW og ikke Star Wars. Så du missforstod meg nok litt der. Beklager for utydeligheten En annen ting som er gjennganger i funcom spillene er type monster bevegelser. de er liksom så statiske. wow(bare for og sammenligne med noe) animasjonene har ikke så mange polygoner men følges fortsatt mer smooth ut enn aoc. det er akkurat som og sammenligne golf med håndball der wow(håndball har en utrolig bra flyt i spillingen og raiding når du fighter. Mens aoc er litt mer golf der det eneste du ser er golf slaget. ingen flyt i det. Selv om enginen er dårlig optimalisert så tror eg ikke det er den som er skyld i flyten i animasjonene det er vel mer bruken av den. minus her Ja enginenn sleit jo med enorme minnelekasjer og den slags irretasjonsmomenter minus her men på en annen side så kan du si hva du vil om enginene det finnes ikke ett eneste mmo spill per dags dato som har overgådt grafikken til age of conan/grafikkkrav. Age of conan motoren leverer utrolig bra ytelse i forhold til grafikk. Må bare huske at for det om du kan sette alt på full guffe i wow så betyr ikke det at du kan det i et spill som faktiskt har helt sykt store rendring områder og detaljer. Endret 26. august 2011 av dagtveit Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Jeg har troa på dette spillet, såpass mye at jeg kjøpte meg inn i Funcom idag. Utrolig bra at Funcom tør å prøve å ta MMO-sjangeren til et nytt nivå, som ikke fulger den gamle, kjedlige oppskriften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå