Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Hola. Tenkte jeg skulle skaffe meg en ny PC som klarer å dra Battlefield 3 slik at det ser pent ut. Litt lei av Bad Company 2 på lavest grafikk på latopen.. Budsjettet er 10-12 lapper. Utgangspunktet 10, men er det noe som absolutt er verdt pengene strekker jeg meg til 12. Jeg skal bare ha PC + mus og tastatur. Skjerm har jeg fra før, en BenQ 24" fullHD. Men jeg har lite peiling på hva som er bra eller dårlig, har lest litt rundt på forumet men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg bør gå for. Noen ting: CPU skal være Intel Skjermkort skal være Nvidia. Lukter litt på lukket vannkjølingssystem, er det verdt pengene? Vil gjerne ha så stillegående maskin som mulig med tanke på å fortsatt kunne kalle meg samboer. Overklokking har jeg ikke tatt stilling til. Er generelt glad i å tukle med ting, men hater når man må fikse pga "fix it some more"-syndromet. Er selvsagt sugen på et 580-kort. Men vil resten av maskinen bli flaskehalsen når jeg har det budsjettet jeg har? Er kanskje overkill til en 1920*1080 skjerm på 24", men dette kortet vil vel vare i lang tid? Men det støyer kanskje litt og? Vil jo selvsagt klare å makse ut BF3. Sandy Bridge- Hvem/hva/hvor? Lydkort: Aldri eid noe bra lydkort til PC, og har heller ikke hørt hvordan det kan være. Spiller for det meste med headsett, ikke noe surround-opplegg. Men er glad i god lyd, er et bra eksternt verdt det? Er det noe nytt og revolusjonerende, eller bare noen nye fete ting som er rett rundt hjørnet? (Noe det forsåvidt alltid er) Leste at Intel kommer med nye prosessorer, og Nvidia kommer med nye kort mot slutten av året, noe å vente på? Er jo helt sikkert ikke billig da men.. Vil dessuten ha oppsettet klart til BF3 ligger i postkassa mi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Finn dette billigst hos en nettbutikk: CPU: i5 2500k Hovedkort: P67 eller Z68 basert hovedkort, anbefaler Asus. Husk og se at det der støtte for både crossfire og SLi. Minne: Corsair 8gb Corsair Vengance Skjermkort: Asus GTX570 directu , gtx 570 holder i plenti til CPU-kjøler: Noctua i 500-600 kroners klassen. Strømforsyning: Corsair(AX eller HX) evnetuelt Seasonic på minst 650w HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB SSD: 60GB til rett rundt 1000 kroner. Finn et kabinett som faller i smak, kan anbefale Fractal Design r3 mtp på støydemping. Ikke glem dvd-brenner. Tror dette skal havne greit under budsjettet :-) Lag et oppsett, så kan jeg heller komme med tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Vannkjøling vil koste deg tusenvis av kroner, selv har mitt oppsett kostet ca. 2500,- til den ene maskinen, minst. Det er ikke verdt pengene med mindre det interesserer deg som en hobby, som det er for meg. Oppsettet ovenfor mangler ellers dedikert CPU-kjøler, mus, tastatur, operativsystem og DVD-brenner. Ellers er det helt perfekt. Endret 24. august 2011 av vhaarr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Vannkjøling vil koste deg tusenvis av kroner, selv har mitt oppsett kostet ca. 2500,- til den ene maskinen, minst. Det er ikke verdt pengene med mindre det interesserer deg som en hobby, som det er for meg. Oppsettet ovenfor mangler ellers dedikert CPU-kjøler, mus, tastatur, operativsystem og DVD-brenner. Ellers er det helt perfekt. Utenom Green-disken, er jeg enig det som er satt opp :-) Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Mener vannkjøling av CPU bare, jeg ser det koster rundt 700 kr på komplett? f.eks denne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Mener vannkjøling av CPU bare, jeg ser det koster rundt 700 kr på komplett? f.eks denne Så lenge du ikke har problemer med plass, kommer du like langt med en god luftkjøler, som også er billigere. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Mener vannkjøling av CPU bare, jeg ser det koster rundt 700 kr på komplett? f.eks denne Det er ingen forskjell på denne og en "vanlig" kjøler untatt hvordan den monteres. Endret 24. august 2011 av vhaarr Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Mener vannkjøling av CPU bare, jeg ser det koster rundt 700 kr på komplett? f.eks denne Så lenge du ikke har problemer med plass, kommer du like langt med en god luftkjøler, som også er billigere. Men hva med støy? Vannkjøling må vel være mye stillere? Hvilken nettbutikk er det forresten linket til over her? Det var jo en del billigere enn komplett, som jeg som oftest bruker. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Men hva med støy? Vannkjøling må vel være mye stillere? Les ovenfor. Dette er ikke "vannkjøling", det er bare rett og slett en CPU-kjøler. Det er ingen forskjell på disse settene og en luftkjøler. Dustinhome.no 1 Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Men hva med støy? Vannkjøling må vel være mye stillere? Les ovenfor. Dette er ikke "vannkjøling", det er bare rett og slett en CPU-kjøler. Det er ingen forskjell på disse settene og en luftkjøler. Dustinhome.no Åja. Trodde det var vannkjøing av CPU'en iom at den lå under vannkjøling.. Får finne en stillegående vifte da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Mener vannkjøling av CPU bare, jeg ser det koster rundt 700 kr på komplett? f.eks denne Så lenge du ikke har problemer med plass, kommer du like langt med en god luftkjøler, som også er billigere. Men hva med støy? Vannkjøling må vel være mye stillere? Hvilken nettbutikk er det forresten linket til over her? Det var jo en del billigere enn komplett, som jeg som oftest bruker. Selv om den er vannkjølt, bruker den en vifte til å kjøle ned vannet. Disse viftene er ikke noe spesielt bedre enn de som du får på en "vanlig" luftkjøler. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Åja. Trodde det var vannkjøing av CPU'en iom at den lå under vannkjøling.. Nei, dette er vannkjøling. Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Jeg tror forsåvidt ikke at jeg noen gang kommer til å bruke et CF eller SLI-oppsett.. Bør jeg forandre på HK da? f.eks light versjonen av det jeg fikk anbefalt? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640785 Åja. Trodde det var vannkjøing av CPU'en iom at den lå under vannkjøling.. Nei, dette er vannkjøling. Det der skjønner jeg koster mer enn 699 på komplett Endret 24. august 2011 av Smellyglove Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg tror forsåvidt ikke at jeg noen gang kommer til å bruke et CF eller SLI-oppsett.. Bør jeg forandre på HK da? Det kan du, det betyr ingenting da. Men "bør", tja, det betyr lite. Det der skjønner jeg koster mer enn 699 på komplett De selger ikke sånt på komplett Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Jeg tror forsåvidt ikke at jeg noen gang kommer til å bruke et CF eller SLI-oppsett.. Bør jeg forandre på HK da? Det kan du, det betyr ingenting da. Men "bør", tja, det betyr lite. Det der skjønner jeg koster mer enn 699 på komplett De selger ikke sånt på komplett Sparer tre hundre på HK, som jeg kan putte inn på noe annet? De to er vel mer eller mindre de samme, såvidt jeg skjønte, bortsett fra muligheten til CF & SLI vel. Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Hvordan i all verden legger jeg til skjermdumpen av handlevognen jeg har laget? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Last det opp via f.eks. www.imgjoe.com eller bruker opplastningsfunksjonen i "full edioteren" når du lager et nytt innlegg. Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 (endret) http://bildr.no/view/958214 Sikkert litt barnslig med gaming-tastatur. Men fant ikke noe vanlig plain logitech som er på tråd. * Og så må jeg selvsagt hive på en DVDRW Endret 24. august 2011 av Smellyglove Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Veldig bra, og må si jeg er imponert over at du har tatt vare på min AX PSU anbefaling, da de fleste kjøper den billigste PSU de kan finne. Det blir som å bygge hus på pappfundament. Ellers legg merke til at det kabinettet ikke er på lager, og heller ikke vil være det på en god stund, så kanskje du bør velge det sorte Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Veldig bra, og må si jeg er imponert over at du har tatt vare på min AX PSU anbefaling, da de fleste kjøper den billigste PSU de kan finne. Det blir som å bygge hus på pappfundament. Ellers legg merke til at det kabinettet ikke er på lager, og heller ikke vil være det på en god stund, så kanskje du bør velge det sorte Takk. Men jeg lurer litt på den SSD disken. Den er 300, ett-eller-annet. Jeg ser at det finnes disker som er 600. Er ikke det bedre, selv om jeg ikke aner hva det er? Er jo dobbelt så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå